Arkane yeni FPS'sini yaparken bildiği yoldan şaşmıyor
Arkane Studios yeni çıkacak olan oyunları Dishonored'da sevdikleri RPG elementlerini ve yeni oynanış tekniklerini ortay koymaya hazırlanıyor.
Arkane Studios'un yardımcı yönetmeni Harvey Smith "Dishonored, elinizdeki tüm o güçlerle güzelleştirilmiş tam anlamıyla bir stealth combat oynanışa sahip bir oyun ve oyundaki tüm katmanlar birbirinin üstüne çok güzel oturuyor" dedi.
"Bizim prensip inançlarımızdan bir tanesi de oyuncuyu garip bir şeyler görmesini çok fazla engellememek gerektiği yönündedir. Onun yerine oyuncuların bu tarz şeyleri yapmasını teşvik etmek gerekir."
"Doğru zamanda olması gerekne şeyler veya hazırlanmış olaylar olmamalı, dolayısı ile biz oyunlarımızın çoğundaki eğleceli faktörleri önceden planlamıyoruz."
Arkane'in eğlence faktöründen kastı oyuncuların seçimlerinin etkileri ve oynanıştaki kişiselleştirme etkisi. Bu da firmanın kültüründe var olan ve çok dikkatli bir şekilde üzerinde durduğu bir konu.
"Bizler yaptığımız tarzdajki oyunları seven ve onlardan anlayan insanlarla çalışmayı seviyoruz. Biz sadec oyun stüdyosu değiliz, biz daha çok insanı saran bir yapıya sahip RPG özellikleri üzerine kurulu FPS aksiyon oyunları yapmayı seviyoruz."
"Bu tarz insanları işe alıp onlarla bu tarz oyunlar için olan tutkumuzu paylaşınca pek çok şey bir anda daha kolay oluşmaya başlıyor, arada dil engeli olsa bile. Çünkü siz onlara Bioshock veya Far Cry 2'deki birşeyi gösteriyorsunuz ya da Underworld veya System Shock'daki eski bir özelliği tarif ediyorsunuz. Onlarda bu oyunları aynı sebeplerden dolayı sevdiği için köprüler çok kolay kurulabiliyor."
HEr ne kadar RPG öğeleri artık her tür içerisinde mevcut olmaya başlasa da Arkane bunu bir tehdit olarak görmüyor.
"Umarım insanlar bu oyunlardaki mekaniği daha da derinleştirebilirler. Bence burada en nihai tecrübe bir sentezin ortaya çıakrtılmasıdır."
Dishonered önümüzdeki yıl PC, Playstation 3 ve Xbxo 360 için çıkacak.