Diablo III'ün hikâyesi bu yüzden mi kötüydü yani?

Can Arabacı 25.02.2014 - 15:50
Leonard Boyarsky'nin açıklamaları sayesinde aydınlanma yaşadık!
"Diablo III'ün en çok nesini sevmedin?" diye sorsalar hiç şüphesiz ki cevabım "hikâyesini" olurdu. Oyun çıkmadan önce Book of Cain gibi muhteşem arkaplan detayları ve tarihçesi içeren bir kitabı yayınlayıp sonrasında bu kadar kötü işlenmiş, sıradan bir hikâyeyi yapmayı nasıl becerdi Blizzard gerçekten de merak ediyorum. Hele ki yazar kadrosunda Fallout 1 ve Vampire the Masquerade: Bloodlines gibi oyunlarda yazarlık yapmış Leonard Boyarsky gibi bir isim varken...

Ama sanırım nihayet Blizzard'ın hikâye konusunda neden çuvalladığını biliyoruz. Aranızda takip eden vardıysa belki hatırlar, 2011 yılındaki GamesCom fuarı civarında oyunun farklı sonlara sahip olabileceğine dair bazı sızıntılar çıkmıştı. Hatta  sızıntılar arasında "Corruption Titles" diye bir kısım vardı ve bu ünvanlar arasında "Tristram'ın Felaketi", "Düşmüş Kahraman" gibi ünvanlar da yer alıyordu. Haliyle bu sızıntılar beklentilerimizi arttırmış, oyun çıktığında çizgisel hikâyeyle karşılaşmak da moralimizi bozmuştu.

Diablo III'ün hikâyesi bu yüzden mi kötüydü yani?
Leonard Boyarsky'nin yakın zamanda yapılan Reaper of Souls etkinliğinde söylediğine göre gerçekten de Diablo III için iki farklı son tasarlanmış aslında. Hatta bu sonlardan hangisine nasıl gideceğiniz yapacağınız bazı ciddi seçimlere bağlanmış. Ancak Blizzard bu sistemi oyunun multiplayer ve Co-Op sistemine nasıl oturtacağını bilemediği için bu özellikten vazgeçmek zorunda kalmış.

"Oyunun oldukça erken aşamalarında bu tarz bir işe kalkıştık. Sanırım beni en başta takıma katma amaçları da buydu, ben bu tarz RPG'lerde nispeten tecrübeliyim ve onlar da benim tecrübelerimden yararlanmak istediler." diyor Fallout 1'in finallerini bizzat yazmış olan Boyarsky. "Ancak bu sistem işin içine multiplayer girince tökezlemeye başladı. Eğer size iki farklı yol arasından seçim yapın desek ve arkadaşınız sizin seçtiğinizden farklı bir yol izlerse bunu oyuna nasıl yansıtacaktık? Birinizden birinin seçimini sıfırlasak, bu sefer seçim yapmanın bir anlamı olmayacaktı. Bunun üzerine çok fazla toplantı yaptık ancak içimize sinen bir çözüm bulmamız mümkün olmadı. Ne zaman iyi bir çözüm bulduğumuzu düşünsek ekipten biri çıkıp başka bir soruna parmak bastı. Bu yüzden de bu sistemden çok üzülerek vazgeçip daha çizgisel bir hikâye akışını izlemek zorunda kaldık."

Diablo III'ün hikâyesi bu yüzden mi kötüydü yani?
Sonuç olarak hikâyeyle uzun süre boğuştuktan sonra Boyarsky ve Diablo III ekibi asıl hevesi eşya yağmalamak olan bir oyuncu kitlesine hitap ettiklerini düşünerek baştaki kompleks ve detaylı havasından sıyrılarak daha basit ve maalesef ki zayıf hale gelmiş. İşte, artık neden Belial'ın çok kötü bir yalancı ve Azmodan'ın da taktik yapma özürlü bir taktisyen olduğunu biliyoruz sanırım...
Yorumlar 15
MK Okuru
MK Okuru 25.11.2024 22:43
Kalan Karakter: 300 Gönder
Diablo III'ün hikâyesi bu yüzden mi kötüydü yani?
İlginizi Çekebilir