Sezonda ödülü crusader karakterime aldım ama necromancer için bone of rathma seti daha iyiymiş bu set parçaları oyun içinde düşüyor mu sezonu sıfırlamak için hesabımı silmek istemiyorum yardımlar için şimdiden teşekkürler
bu oyunda kafadan auction house olmayacaktı.hadi onu kafadan koydun kaldırmayacaktın.diablo3 bu daha ileri gitmez yamalar vs. ile en fazla senede 1 2 ay canlanır sonra yine ölü.artık diablo 4 ü bekleyeceğiz.
herşey bir yana karakter avatarlarına feci taktım görünce sinirim bozuluyor çok tipsiz çirkin duruyor büyütünce idare eder ama hiç mi denemezler blizzard baya sallamış bu paketi öyle böyle değil...
karakteri neden ücretsiz sunmaları gerektiğini anlamıyorum. asıl oyun ve ek paketine ödenen ücretin hakkını verdi adamlar, yayınladıkları patch'ler ve ekledikleri ufak içerikler ile de oyuna desteklerini sürdürdüler, ha başarısız bulursunuz, beğenmezsiniz o ayrı. ama sıfırdan bir karakterin sanatsal tasarımı, seslendirmesi, geliştirilmesi bunlar hep ekstra masraftır, sonuçta bu adamlar bir şirket ve bu tip harcamaların bir geridönüşü olmalı, her şeyi bedava sunmak kapitalist şirket ruhuna aykırıdır.
evet ülkece ekonomimiz kötü ve paramız değersiz olduğu için liraya çevirince karakter paketi pahalı gibi gözüküyor ama bir amerikalı için fast food artı tatlı parası 15 dolar, ekledikleri içerik ve yeni karakter için çok bir şey istemedi blizzard, bu konuda haksızlık yapmaya gerek yok.
yok dostum anladım öyle olduğunu sıkıntı yok :) sizin gibi sektörün içinden olmadığım için konu beni aştı, kestim cevaplarımı.
CahilDüşmanı5.07.2017 21:29
Silmak, kusura bakma, son yazım "hakande84" ye yönelikti, yanlışlıkla senin adını yazmışım...
MK Okuru5.07.2017 13:49
FAST FOOD TATLI 15 DOLAR MI :D:D
MK Okuru5.07.2017 13:24
haklısın silmak.sana neden bu kadar yüklenilmiş hayretle mönitöre bakarak çakılı kaldım.bu arkadaşlar maaalesef ppp purchasing power parity nedir bilmezler.15 euro bir fast food parası hiçbirşey.ve buna karşılık aldığı karakterin sanatsal tasarım animasyon filan geçtim 2 tane pro voice acting var...
CahilDüşmanı5.07.2017 10:36
Silmak, anlayışında sorun var sanırım. Biz korsana kaymış bir pazar payından bahsediyoruz. Sen pazar ekonomisi ve pazar payının ne olduğunu bildiğinden emin misin?
Adamlar tabi bizden fazla alacak, adamlara yönelik fiyat politikası uygulanıyor. Bizde pazar payı var, çünkü potansiyel var. Ama bu potansiyelin beklentilerine uygun pazarlama stratejisi yok, bu yüzden de pay illegal pazara kayıyor.
Lütfen ama lütfen, konu ve terimler hakkında yeterli bilginiz olmadan hüküm vermeyin. Türkiye genç nüfus bakımından en genç ülkelerden biri. Bu genç nüfusun çok büyük bir kısmı dijital oyun talep ediyor. Ama bu nüfusun çok az kısmı fiyat politikası dengesizliğinden ötürü ürünlere legal yoldan erişim sağlayabiliyor, payın büyük kısmı illegal pazara gidiyor.
Bundan çok değil 10-15 sene önce bu durumdan ötürü Türkiye'de korsan piyasası patlama yapmıştı. Ben yaşım gereği çok iyi bilirim, bu ülkede korsan oyunlar orijinal oyun kalitesinde satılırdı bir zamanlar. Legal pazarın farkına varamadığı durumu illegal pazar farkına varmıştı çünkü.
Biz ise burada bu fiyat politikasının dengelenerek illegal pazara giden payın legal pazara kaydırılmasından bahsediyoruz, sen fiyat politikası dengelenmiş bir ülkede satışların bizden fazla olduğunu söyleyerek kusura bakma ama çocukça bir söylemin içine giriyorsun.
hakande845.07.2017 06:17
@CahilDüşmanı
Sana anlatamadığım nokta, ülkedeki pazar payının kayda değer olmadığı. O beğenmediğin Ruslar bile senin payından üç-dört kat daha fazla oyun alıyor. Rakamları bilerek konuşuyorum. Onun için bana göresi zaten sektöre göreden geliyor.
CahilDüşmanı4.07.2017 19:17
Bak arkadaşım, "BANA GÖRE" ile tespit de yapılmaz sorun da çözülmez.
Rusya örneğinde de olduğu gibi, ne adam gibi bir film üretimi vardır, ne de adam gibi bir oyun üretimi (tek tük üretimler hariç), ama kendi ülkesine özel fiyat politikası uygulatmayı bilmiştir, çünkü ülkelerindeki pazar payını şirketlere anlatabilmişlerdir. Bunu çok oyun alarak yapmamışlardır, bilakis KORSAN PİYASASININ KALPLERİNDEN BİRİSİDİR.
Sen istediğin kadar üret, hiçbir şey fark etmez. Adam oyununu satmak ister, senin oyun üretmeni değil. Kapitlist bir dünyada yaşıyoruz ve pazarlar arz-talep dengesi üzerinden işlerler. Bizde arz var ama bu arzı pazarlayacak aygıtlar yok. Sen ise hala oyun üretimi diyorsun.
hakande844.07.2017 17:37
@CahilDüşmanı
Alakasız. Şöyle ki bizim tüketim tercihlerimiz AAA oyun değil. Bunun yapılabilmesi için Free To Play tarafından AAA oyuna kayılması zaruri. Ha bunun da yapılabilmesi için daha düşük maliyetle satın alınabilecek yerli oyunlar olmalı. Kısacası Mount & Blade gibi oyunların yanına daha da iyilerini koymalıyız ki Türkiye'de tüketim alışkanlığı değişsin.
Senin anlattığın konu bambaşka. Bir de çelişiyorsun. Benim anlattığıma göre bu ülkede esas sinema sektörü, oyun sektörü ve eğlence sektörünün olması ve büyümesi gerekir. Aksi takdirde gelişim olmaz.
Türkiye'de oyunların satılmamasının (ki satış rakamlarına hakimim) ana iki sebebinden en önemlisi fiyattır. İkincisi de oyunun anlaşılamaması yani anadilde olmamasıdır. Bunu da yerli oyunla bertaraf eder, Türkiye'de oyun cirosunu free to play'den kaydırırsın ki ondan sonra o yatırımı bekleyesin.
Ne anlatırsan anlat Riot Games gibi free to play oyun yapan firmalar, buradaki free to play oyunların pazar payı için Türkiye'ye geldi. Burada incelenen 80 puan alan oyunların çoğu Türkiye'de kutulu olarak 5.000 adet bile satmıyor. Böyle bir ortamda bunu sen gidip EA, Bethesda, Ubisoft gibi firmalara anlatamazsın, anlamazlar. Bu firmaların çoğuyla bizzat konuştum ve şunun çok net farkında olduklarını gördüm. Türkiye'de oyun tüketecek çok ciddi potansiyel var ama bu potansiyel free to play'e kaymış durumda. Yani diyor ki geçmiş olsun, üstüne bir bardak soğuk su iç. Ben, senin ülkende ışık görmüyorum. Devlet, para ve ekonomi politikasını düzeltmediği sürece yani üretime yönelip ihraç edemediği ve ülkeye para girişi sağlamadığı sürece sadece oyun değil, bütün tüketim ürünlerinde aynı döngüyü yaşarız.
CahilDüşmanı4.07.2017 17:17
Arkadaşım, ben oyun üretim işindeyim. Bu ülkeden kaliteli oyunlar çıtı diye kimse gelip yatırım falan yapmaz, böyle yanlış hayaller kurmayın. Biz oyun satışından bahsediyoruz, yapımından değil.
Sizin mantıkla bu ülkede sinema dahi olmaması gerekir.
Bu ülkenin bir tüketim potansiyeli var. Bunu biz iç üretim ile karşılayamadığımıza göre doğal olarak dış üretime yönelecektir. Önemli olan tek şey, bu potansiyeli dışarıya göstermektir.
Devletin yapacağı, sadece teşvik etmektir. Yani onların altının parıltısınıu görmelerini sağlamaktır. Sen sandığın kapağını açmazsan, kimsenin orada bulunan altından haberi olmayacaktır.
Silmak4.07.2017 17:01
hakande84, 04.07.2017 16:28
hocam zaten benim ilk elden itirazım bu paketin ücretsiz beklenmesineydi, bunun da nedeni ücretli olmasını doğru bulmam değil blizz gibi büyük oyuncuların içinde oldukları sektörde işlerin böyle yürüyor oluşuydu. bu gibi şirketler için standart, yaptıkları her şeyden maddi gelir elde etme peşinde oluşlarıdır, idealleri olan, hitap ettikleri oyuncu kitlesinin hayallerini gerçekleştirme peşinde koşan bir şirket gibi davranmazlar. yönetim kurullarındaki belki de oyunlar ile hiç ilgisi olmayan kodamanlara kârlı satış rakamları göstermekle ilgilenirler, bu yüzden harcanılan her kaynağın kısa vadeli getirisi çok önemlidir.tüm bunlar bilinirken blizz'in bu paketi bedavaya vereceğini beklemek bana hayalperestlik olarak geliyor.
"Gidilen nokta, kalitesiz yapım, az ve kolay içeriğe çok para talebi haline dönüşecek."
ilk başta 15 doları örneklerken fast food ile kıyaslamıştım, aynı kıyaslama burada da geçerli. fast food gibi yapımı kolay, tüketimi hızlı, içeriği zayıf, anlamsız ama satın alan için zaman öldürmeye yarayan, satan için de iyi para sağlayan yapımlara yöneldi sektör.
bu gidişatı bizim gibi dinazorlar değiştiremez çünkü bugün oyun almayı bıraksak dahi sayımız çok az, büyük şirketler casual oyuncuları nasıl sağabileceklerini çözdüler, fast food'a tamam dediklerini gördüler ve bu şekilde kâr marjlarını tavan yapabildiler. bizim gibilerin dilinden tek anlayacak olan küçük indie oyunlar ile bellerini doğrultmaya çalışan şirketler olabilirler, onlar da yapımları tutup devleşene kadar kullanıcı dostu olurlar sonra aynı yaka silktiğimiz kâr politikasına geçerler, bu döngü kırılmaz zannımca.
hakande844.07.2017 16:40
@CahilDüşmanı
Maalesef bu dediklerin ütopya. Bu sektörün içinde çalışmış ve dinamikleri bilen biri olarak o firmalar Türkiye'ye stüdyo açmaz. Çünkü devletin vereceği destek yetmez. Dijital alışverişe bile vergi almaya çalışan, yerli oyun yapımcılarından şikayet edilecek düzeyde vergi alan bir devlet, o stüdyoya senin dediğin imkanı sağlamaz.
Tek oluru var o işin, o da ancak Türkiye'de kaliteli yapımlar çıkacak, sektör hacmi oluşacak ki o yabancı firmalar burada oyunun alındığını görecek ve rekabetten pay almak için Türkiye'ye yatırım yapacak. Şu anda bizim ülkemizin satış rakamlarını orta halli bir Avrupa ülkesiyle bile kıyaslayamıyorsun. Özellikle perakende için konuşuyorum. Bütün firmalar olaya ciro, brüt kar ve net kar seviyesinde bakar. Kimse diğer detaylara değer vermez. Nüfusun genç olduğunu biliyorlar, alım gücünün düşük olduğunu biliyorlar ve umursamıyorlar. Umursayan firma sayısı bir ya da iki. İşte CD Projekt var. Başka da akla gelen yok.
Dışarıdan bir gözün bunları görmesi mümkün değil, serzenişini anlayabiliyorum ama maalesef ne devletin, ne de Türkiye'deki yatırımcının şu aşamada bu firmaları Türkiye'ye getirmeye gücü yetmez. Bak free to play oyunlara, bedava diye herkes giriyor, acayip micro transactionlar dönüyor ve sonuç olarak Türkiye'ye yatırım yapıyorlar. Bunu, büyük oyun yapımcıları için söyleyemiyoruz.
CahilDüşmanı4.07.2017 16:33
Arkadaşım, sen sesini duyuracaksın, kimse senin sesini duymaz. Ağlamayan bebeğe meme vermezler.
Bir oluşum ile ya da Türkiye'de moda olduğu üzere devlet desteği ile gidip distribütörlerin kapısını çalacak ve diyeceksin ki, bak arkadaş, bu ülkenin genç kesim sayısı bu kadar. Bu kesimin oyun oynayan kesimi şu kadar. Bu ülkenin maddi durumu ise şu durumda.
Bu kadar potansiyel müşteri yanlış fiyat politikası yüzünden korsana yöneliyor. Sen şu fiyatları şu şu şu seviyelerden dağıt ülkede, vergi de şu kadar olacak. Hem yeni bir pazara girmiş olursun, hem de korsana kaptırdığın payı geri alırsın, biz de vergimizi alarak kazanç sağlamış oluruz. Hatta gel ülkeye, aç stüdyo ve sektörün gelişimine katkı sağla.
Bunu yaptığın vakit olur bunlar, öyle efendim pay şuraya gelsin vs. ile olmaz bu işler. Bir yerde yatırım yapacaksın ki sonra o yatırımın getirisini bekleyebilesin. Yoksa hayal kurup bekleyerek hiçbir şey gelişmez de gerçekleşmez de.
O potansiyel bu ülkede var, sen yeter ki o potansiyeli adam gibi anlatabil karşındakine...
hakande844.07.2017 16:28
@Silmak
İşte geldiğimiz nokta aynı esasen. Ciro, brüt kar, net kar üçgeninde oyun yapmaya başlayan bir Blizzard ile karşı karşıya kalıyoruz. Activision tabii ki bunun ana sebebi. Diablo III'e bunu yaptıklarında çok ciddi bir kesimi kaybettiler.
Eğer aynı oyunu servis etmeye devam ederlerse rekabet halinde oldukları diğer firmalara bu pazar payını kaptıracaklar. Diablo IV, Diablo V gibi yapımların hala o sadık kitlesi oyunu oynuyor olacak. Reaper Of Souls öncesi Diablo III'e bile katlananlar bu kitleydi. Şimdi ne yazık ki iş farklı bir yere gidiyor ve ben de bunun farkındayım. Ticari oyun yapmaya ve oyunun kalitesini yerlere indirmeye devam edecekler. Çeşitlilik olmayacak.
Çok basit bir şekilde örnekleyeyim. Necro'yu açtım. Level 70'e getirmem 1 günümü aldı.Shift+L ile leaderboard'a baktım. Solo necro build'inin fotoğrafını çektim. Sonra gittim eşyaları bs+cube+Kadala ile topladım. Sonra o build'i yaptım. Üçüncü günümdeyim ve şu anda Greater Rİft 70'i çerez olarak yapıyor ve tomarla eşya düşürüyorum. İşte bu kadar anlamsızlaştı oyun.
Gidilen nokta, kalitesiz yapım, az ve kolay içeriğe çok para talebi haline dönüşecek. Sen de demişsin zaten bunu. Artık e-spor alanına doğru girecekler ve buraya giriş maliyeti sıfıra yakın. Oyunun esas ticareti burada micro transaction sisteminden ve turnuva organizasyonlarından elde ettikleri gelirlerden dönecek. Bizim gibi birkaç dinozor da yeni ek paketle oyunun düzeleceğini umut etmeye devam edeceğiz.
Silmak4.07.2017 16:11
hakande84
"Bak mesela Diablo 2'de her sınıf için farklı silahlar vardı ve alternatifin çoktu."
hocam diablo 2 zamanında blizz north vardı ve hardcore oyuncular için oyun yapıyorlardı, saatlerce item'leri inceleyip farklı build'ler denemekten bıkmayacak, oyuna kafa yormaktan keyif alacak oyunculara hitap ediyorlardı ne zaman ki activision işin içine dahil oldu tüm strateji değişti. genel oyuncular yüzdesindeki payı çok az olan hardcore'cu tayfadan ziyade casual oyunculara hitap eden bir oyun yaptılar. insanların fazla kafa patlatmadan, göz alıcı grafikler ile bir şeyler kesip stres atabilecekleri bir oyun modeli istediler ve diablo ruhuna ihanet ettiler, bu saatten sonra diablo 5 de çıksa 2'nin dinamiklerine dönüş olmaz. çünkü günümüz gamer'larının çok ufak bir kesimi ayrıntılar arasında kaybolmayı seviyorlar ve onlar da paralarını harcarken temkinli yaklaşıyorlar, yani onlar için hem geliştirme aşaması zor ve pahalı hem de gelir düşük ama casual oyuncular öyle değiller, bir şey genel beğenilerine hitap ettiyse para yağdırıyorlar. mesela bir arkadaşım hearthstone oynuyor ve oyuna neredeyse 100 avro harcadı, basit bir magni hero bile 10 avro, oyunun eğlencesine bir şey demiyorum ama blizz açısından düşünülünce geliştirilmesi çok kolay bir oyun. grafik motoru, 3d karakter modellemesi kasmıyorsun ekranda kartlar bir iki efekt ile dönüyor ve card pack'lere harcaman gereken parayı harcamışsan tıkır tıkır kazanıyorsun. server yükü yok, geliştirmesi ucuz ve kolay, getirisi fazla, açgözlü bir şirket için ideal.
"... bu uzun vadede Diablo'nun tamamen rafa kaldırılması demek."
bu dlc tutsa da tutmasa da diablo tamamen rafa kalkmaz hocam, oyun dünyasında bilinirliği çok fazla, moba-action rpg-hack'n slash karışımı hibrid bir oyun modeli icat edip diablo4'ü yaparlar. hem yükselen esport trendini yakalarlar, hem wow tarzı düzenli ek paket güncellemeleri ile bizleri sağmaya devam ederler, hem de diablo 3'e bile ekledikleri diablo shop ile ufak ufak micro transactions ile düzenli gelir akışı yaparlar. özlediğimiz diablo 2 ruhuna dönüş hiçbir şart altında blizz'den gelmez, grim dawn, pillars of eternity falan oynarız ancak.
hakande84, 04.07.2017 15:45
şurada yazdıklarına birebir katılıyorum. benim yazdıklarım boş hayal bile olsalar, cevap attığım arkadaşın beklentisinin ancak nasıl şartlar bir araya gelirse gerçekleşebileceğini anlatmak istemiştim.
hakande844.07.2017 15:45
@Silmak
Maalesef o devler ligi kısmı bizim ülkemiz için pek mümkün gözükmüyor. Çünkü bir sektörün büyümesi için sadece ithalat değil, ihracatının da olması lazım. Bizde bu eksik büyük bir kara delik. Polonya ile bile rekabet edemeyiz şu aşamada.
Maalesef o kur da aşağı inmez. Dolayısıyla bu oyunlar hep pahalı olacak ve Türkiye'nin pazar payı %2'lerin üzerine çıkmadığı sürece (şu anda çıkmıyor) bu rakamlardan oyun al(ama)maya devam edeceğiz.
Silmak4.07.2017 14:47
CahilDüşmanı, 04.07.2017 14:18
dostum bahsettiğin yerel fiyatlandırma mutlaka bir gün olacaktır ama önce ülkemizdeki oyun sektörünün büyümesi, dünya çapında kabul görmesi, blizz gibi firmaların bu pastadan daha çok pay kapmak için oyunlarını türkçeleştirmeleri ve ardından bu gibi kurdan kaynaklanan saçmalıkları engellemek için yerel fiyatlandırma politikalarını düşünmeleri gerekli. her şeyin bir sırası ve zamanı var, henüz ülkece oyun sektöründe yeterli ağırlığımız olmadığı için bu gibi firmalar sesimizi duymakla uğraşmıyorlar. devlerin ilgisini çekmek için devler ligine çıkmak lazım.
hakande844.07.2017 14:37
@Silmak
İşte tam da bu sebeple oyuncular bunun karşısında durmalı. Maalesef bu olay çığrından çıktı. Ek paketi senelerdir bekliyoruz. Reaper Of Souls ile oyunu güzel bir noktaya getirip ondan sonra sadece riftlerde boğulma mantığına geri döndüler. Bu bir deneme gibi geliyor bana. Nabız yokluyorlar. Bir karakter ekleyince insanların para verip vermediğini ölçüp EA mantığını uygulayacaklar.
Öte yandan evet artık firmalar ciro, brüt kar ve net kar üzerinden oyunları kurguluyorlar. Zaten bu nedenle de böyle ruhsuz içerikler karşımıza para karşılığı çıkıyor. Aldım ve necromancer çok güzel ama böyle yapmamaları gerekirdi. Oyuna yenilik getiriyoruz diyorlar, legendary item yerine önce ancient, sonra primal ancient eşya düşürüyorlar.
Bak mesela Diablo 2'de her sınıf için farklı silahlar vardı ve alternatifin çoktu. Bu oyunlar artık bu ruhu kaybettiler. Herkes aynı silahı alıyor, herkes aynı seti giyiyor. Yani bir Enigma, bir Breath of the Dying toplamak için harcanan zamanı bilirim. Böyle bir oyunda bunu kaldırıp yerine garip garip sistemler getirdiler.
İşte bu nedenle bir ek paket yapıp çok daha pahalıya satsalar daha karlı çıkarlar. Ama uğraşmak istemiyorlar çünkü senin de dediğin gibi bir defa kutuyu satmak işlerine gelmiyor. Nasıl arada sırada bu insanlardan minimum içerik üreterek para alırız noktasına kafa yoruyorlar ve biz eğer buna destek verirsek bu sefer tembel ve kötü içerik çıkaran bir Blizzard ile karşılaşacağız ki bu uzun vadede Diablo'nun tamamen rafa kaldırılması demek.
CahilDüşmanı4.07.2017 14:18
Arkadaşım "Oyun sektörü artık maalesef öyle değil" ise eleştirenlere de laf söylemeyiver bir zahmet. Zaten burada oyunu orijinal alanlar dert yanıyor, korsan kullananlar değil. İnek gibi sağılmak hoşlarına gitmediğinden eleştiriyorlar haklı olarak.
Elinde hizmet ürünü var ise onu ülkeye göre fiyatlandırmak hiç de zor değildir, yeter ki iste bunu... Onların fastfood + tatlı parası ise bizde de fast food + tatlı parasına satarsın, olur biter.
Silmak4.07.2017 13:28
hakande84, 04.07.2017 05:48
bedava gelse güzel olurdu elbette, hatta küstürülen diablo tayfasını kazanmak için yeni bir act ve 3.0 update'i ile birlikte tam bir ek paketi bedava verseler o daha da harika olurdu dostum ama ne yazık ki oyun sektörü artık böyle değil. oyunda gerçek para ile trade sistemi kaldırıldığından beri blizz'e diğer oyunları kadar gelir sağlamıyor diablo 3, esport tarafı da olmadığı için overwatch tarzı reklam getirisi de yok. yani adamlar düzenli gelir sağlamayan, reklam getirisi olmayan bir oyuna sıfırdan karakter oluşturmayı bedava yapmazlardı, ama diyorum yapsalar iyi olurdu ama yapmazlardı çünkü bu çağın yapımcı firmalarının yaklaşımı bu, blizz'e özgü değil, dövüş oyunlarında 2 parça kıyafeti bile para ile satıyorlar.
bu 15 dolarlık karakterin çıkış mantığı da zaten oyuna para harcamaya hazır aktif oyuncu kitlesini belirlemek, eğer satışlar güzel olursa druid tarzı sınıflar da gelir, bedava patch ile farklı içerikler de eklenir hatta beklenenin üstünde oyun canlanırsa ek paket dahi yaparlar. ama satışlar kötü olursa oyun servis moduna alınır ve diablo 4'e odaklanılır. en son 3 yıl önce bir ek paket ile kasaya para sokmuş oyun için bedava karakter tasarlayacak idealist şirket kalmadı neredeyse.
hakande844.07.2017 05:48
Devlet politikaları konusunda sana hak vermekle birlikte bu karakter için 15 Euro'nun saçma sapan bir meblağ olduğunu düşünüyorum. Parasını verdim mi? Verdim. Necro'yu da sevdim ama bu karakter bedava gelmeliydi.
Ancak nasıl tamam derdim onu da ekleyeyim. Giderlerdi yeni bir Act yaparlardı, Necro'ya hikaye eklerlerdi ve oyuna yeni birkaç özellik (Özellikle rezil item sistemini toparlayacak Diablo 2'deki runeword gibi özellikler) getirselerdi 40 Euro verirdim. 15 Euro ise hadi cep harçlığı atın ortaya der gibi olmuş.
Silmak3.07.2017 21:54
MK Okuru, 03.07.2017 19:18
blizzard her daim fiyatları tuzlu bir firma olmuştur dostum, bu yönden adamları ben de eleştiriyorum ama genel fiyat politikaları böyle (starcraft 1'in remastered sürümü çıktı o da 15 avro) bir de üstüne bizim lira dolar paritesinin şaka gibi oluşu eklenince cebimizden çıkan fiyatlar moral bozucu noktalara gelebiliyor. lakin bu konuda oyun şirketlerine değil ekonomimizin belini düzeltemeyen hükümetlere kızıyorum, alım gücümüzün hiç olmasından blizzard sorumlu değil. hayırlısı.
MK Okuru3.07.2017 19:18
haklısın dostum. Türkiye'de 15tl olsa çok makul bir fiyat olurdu. ama bu firmanın suçu değil tabi..
MK Okuru3.07.2017 18:47
hele tipe bak nasılda bilmiş bilmiş yazmış..alnından öptüm..
tartışmaya bile gerek yok path of exile diablo 3 un olması gereken halidir,örneğidir,demekki oluyormuş, diablo 3 ü anca runleri geri getirirler ise o kurtarır.
diyanet ve imam hatiplere ayrılan bütçeleri gördükten sonra bırakın oyun sektörünü bilim ve ilime ayrılan bütçeye bi bakın sonra hayal kurun artık bu ülkeden bir cacık beklemiyorum ne ümidim var ne yarın için garantimiz dolar artık sabit 3.5 yıl sonunda 4 olmassa bende birşey bilmiyorum demek
Malthael'in var iken "Rathma" nın öğretileri ile büyümüş bir necromancer'ın ölüm üzerinde hakimiyet sağlaması lore a aykırı bir durum. Malthael var iken çevresinde kontrol edecek tek ölü kalmaz açıkcası..
Bu nedenle Malthael'in yenilgisi sonrası Necromancer in ufak bir senaryo ile gelmesi şarttı..
bunu ben satın aldım. fakat aynı paraya başlı başına konusu olan bir aaa oyun alabiliyor olduğumu fark ettiğimde kendimi sağlam bir kazık yemiş hissettim.
Türk lirasının alım gücü karşısında evet bizim açımızdan pahalı ancak yeni karakter yaratıldı ki bence özene bezene yaratıldı. Oyun genel anlamda diablo 2 karşısında başarısız ancak blizzard hatasını ROS ile telafi etmeye ve patchlerle düzeltmeye çalıştı. Bence şimdilik iyi gidiyor gayet memnunum
patchlerle sürünmekten kurtarılmaya çalışılan şu oyunu seneler önce bıraktım...vakit kaybı..temeli sağlam olmayan bir oyun için necromancer ütopyası kurmaya gerek yok...
Puan kırmamızın iki ana sebebi var. Birincisi dediğiniz gibi hikaye modunun olmaması. Bir diğeri de bedava olması gerekecek kadar az içerik gelmesi. İki mini bölge ise yamayla Necromancer paketini almayanlar için de geldi. Yani bu iki yer için Rise Of The Necromancer'ı almanız gerekmiyor.
evet ülkece ekonomimiz kötü ve paramız değersiz olduğu için liraya çevirince karakter paketi pahalı gibi gözüküyor ama bir amerikalı için fast food artı tatlı parası 15 dolar, ekledikleri içerik ve yeni karakter için çok bir şey istemedi blizzard, bu konuda haksızlık yapmaya gerek yok.
Bu nedenle Malthael'in yenilgisi sonrası Necromancer in ufak bir senaryo ile gelmesi şarttı..
________________________________________________________________________________
Puan kırmamızın iki ana sebebi var. Birincisi dediğiniz gibi hikaye modunun olmaması. Bir diğeri de bedava olması gerekecek kadar az içerik gelmesi. İki mini bölge ise yamayla Necromancer paketini almayanlar için de geldi. Yani bu iki yer için Rise Of The Necromancer'ı almanız gerekmiyor.
Hakan