Diablo 4, oyun dünyasında büyük bir ticari başarıya imza atmaya devam ediyor. Harrison Froeschke’nin LinkedIn profilinde yer alan bilgilere göre, oyun şu ana kadar mikro işlemlerden (MTX) 150 milyon dolardan fazla gelir elde etti. Ayrıca, Diablo 4'ün toplam gelirleri 1 milyar doları aşarak Blizzard’ın en hızlı satan oyunu olma unvanını perçinledi. Bu etkileyici rakamlar, oyunun sadece satışlarıyla değil, oyun içi mağaza stratejisiyle de büyük kazanç sağladığını gösteriyor.
Froeschke’nin açıklamalarına göre, kendisi Blizzard’da mağaza kozmetiklerinin, fiyatlandırma stratejilerinin, paket tekliflerinin ve kişiselleştirilmiş indirimlerin yönetiminden sorumluydu. Bu stratejiler, mikro işlemler aracılığıyla oyunun büyük bir gelir elde etmesinde kritik bir rol oynadı. Diablo 4'ün başarısının ardındaki bu stratejik planlama, oyun dünyasında sıkça tekrarlanan bir model haline geldi.
Diablo 4’ün kazançlarının %15’i oyun içi mağazadan gelen satışlardan oluşuyor. Bu, tam fiyatlı bir oyunun bile oyun içi satın alımlardan bu denli büyük bir gelir elde edebileceğini gösteren önemli bir veri. Özellikle oyun içi kozmetik eşyalar ve özel paketler, oyuncuların ilgisini çekmiş durumda. Bununla birlikte, Blizzard’ın düzenlediği kişiselleştirilmiş indirimler ve özel tekliflerin bu başarıda büyük bir etkisi var. Diablo 4, Game Pass gibi platformlarda da sunulsa bile, bu hamleler sayesinde gelirlerini artırmayı başardı.
8 Ekim'de piyasaya çıkacak olan Diablo 4'ün ilk genişleme paketi Vessel of Hatred, oyunculara yeni bir sınıf olan spiritborn’u tanıtacak. Ayrıca bu genişleme ile birlikte yeni bir orman bölgesi, ortak görev zindanları ve her sınıf için daha fazla yetenek sunulacak. Diablo 4’ün bu genişlemesi, oyuna yenilikler katmaya devam ederken, mikro işlemlerin de daha fazla çeşitlenmesine olanak tanıyacak gibi görünüyor. Diablo 4: Vessel of Hatred ön inceleme yazımızda oyun hakkında çok fazla bilgi edinebilirsiniz.
Peki siz, Activision Blizzard'ın bu mikro işlem stratejisini nasıl değerlendiriyorsunuz?