Diablo 4 resmi sitesinde yayınlanan geliştirici günlüğünde, oyuna ait yeni bilgiler paylaşıldı. Çeyrek dönemlik güncellemelerden ilkini yayınlayan geliştirici ekip, UI tasarımı, kontrolcü desteği ve düşman modellemeleri hakkında yeni detaylar paylaştı.
Diablo 4 geliştirici günlüğünde paylaşılan bilgilere göre geliştirici ekip, BlizzCon ardından gelen görüşleri dikkate alarak, UI üstünde birtakım güncellemelerde bulundu. Özellikle envanter konusunda çokça geri dönüş alan ekip, oyunun devamlılığının bozulmaması adına, eşya boyutlarında farklılıklar olmayacağını açıkladı. Oyuncuların envanter yönetimiyle vakit kaybetmesini istemediklerini dile getiren ekip, envanterdeki eşyaların görünümüyle ilgili bazı düzenlemelerde bulunmuş. Bu düzenlemelerle birlikte envanterdeki eşyalar, daha doğal ve gerçekçi bir görünüme kavuşmuş durumda.
Envanterdeki değişiklikler yalnızca bununla sınırlı değil. Geliştirici ekip envanterin genel kompozisyonu ile ilgili de birtakım değişikliklere gitmiş. Ekipman slotları karakterimizin alt kısmına taşınırken, karakterimize ait istatistikler ise karakterimizin sağ tarafında konumlandırılmış.
Ekranımızın sol alt kısmında yer alan, can ve mana barına tümleşik olan action bar da UI iyileştirmelerinden nasibini almış. Kullanıcılardan gelen geri bildirim üzerine action bar, alıştığımız konumuna geri dönmüş. Blizzard bu konumlandırma konusunda epeyce kafa yorduktan sonra, PC kullanıcıları için bu özelliği bir opsiyon olarak sunma kararı almış. Oyunu TV’de oynayacak olan oyuncular için ise mesafe göz önünde bulundurularak, action bar’ın ortada konumlandırılması uygun görülmüş.
Oyuncular tarafından gelen geri bildirimler üzerine yapılan değişiklikler sadece kullanıcı arayüzü ile sınırlı değil. Geliştiriciler için oyunculardan gelen en şaşırtıcı talep, skill atamaları konusunda olmuş. Farelerinin sol tık fonksiyonuna diledikleri skill’i atamak isteyen oyuncuları Blizzard üzmemiş ve bu taleplerini gerçekleştirmiş. Oyuncular aynı zamanda kontrolcülerinde de istedikleri skill’i istedikleri tuşa atayabilecekler.
Bildiğimiz üzere Diablo 4, PC’nin yanı sıra PS4 ve Xbox One için de geliştirilmekte. Hâl böyleyken Blizzard, oyuncuya PC’de de kontrolcü ile keyifli bir deneyim sunabilmek adına kolları sıvamış. Geliştirici ekibin bu tercihi dolayısıyla oyunun kullanıcı arayüzü, kontrolcü ile tam randımanlı işleyecek şekilde tasarlanıyor.
Blizzard, Diablo 3 oyuncuların couch co-op’a olan ilgisini fark etmiş olacak ki Diablo 4’e sırf bu mod için yeni bir arayüz eklemiş. Geliştirilen yeni arayüz, 2 kişilik couch co-op için tasarlanmış. Couch co-op arayüzü sayesinde oyuncular, oyundaki ilerleyişlerini daha rahat takip edebilecek.
Blizzard Monster Family ile oyunda bulunan düşmanları belirli gruplar altında bir araya getirmeyi planlıyor. Oyunda her yaratık bir aileye mensup olacak ve bu aileler belirli özelliklere göre sınıflandırılacak. Örneğin Drowned ailesi beş farklı üyeye ev sahipliği yapacak ve bu üyelerin dövüş stilleri birbirinden tamamen farklı olacak. Geliştirici ekibin paylaştığı ilk aile ise Cannibal Ailesi. Birbirinden farklı, birçok yakın menzilli silahı kullanabilen Caniballar, bu silahlara bağlı olarak bizi sersemletebilecek veya tek hamlede öldürebilecek. Aynı zamanda uzun mesafelerden atlayarak, üzerimize çullanabilen bu düşman grubu bizlere hayli ter döktürecek gibi gözüküyor.
Şimdiye kadar toplulukla oldukça iyi iletişim kuran Diablo 4 ekibi, bu yeni duyurularla bizleri oldukça heyecanlandırmayı başardı. İlerleyen zamanlarda oyunla ilgili heyecan verici tüm gelişmeleri sizlere aktarmaya devam edeceğiz.