Diablo 4 yönetmeni ve yardımcı oyun direktörü, oyuncuların karakterlerinin yeteneklerini geliştirmek için gerçek para harcamayacaklarını bir kez daha vurguladı. Diablo Immortal ile gündeme gelen ve oyuncular tarafından yoğun şekilde eleştirilen bu durumun, yeni oyunda olmayacağının altını çizdi.
Blizzard web sitesinde yeni bir "üç aylık güncelleme" yazısı yayınladı. Oyun direktörü Joe Shely, oyunun canlı hizmet sistemini ve özellikle de her sezon yeni bir karakterle sıfırdan başlanacak "Seasons" modunu tanıttı. Shely "Yeni sezonda oynamak için yeni bir karakter oluşturmanız gerekecek ve diğer oyuncularla birlikte seviye atlarken yeni mevsimsel özellikleri ve içeriği deneyimleyeceksiniz" dedi.
"Bu, Diablo IV'deki hem el becerisi hem de teori oluşturma ile ölçülen çaba ve becerinizin, karakterinizin ne kadar güçlü olacağını belirlemesini sağlayacak. Ayrıca geçen sezonu kaçıran oyuncuların da oyuna dahil olmasına izin verecek. Bu sezon tasarımı, tüm karakter güçlendirme kaynaklarının oyunu oynayarak elde edilmesini gerektiriyor. Bu nedenle Diablo 4'te güçlenmek için ödeme yapmayacaksınız."
Aynı zamanda Season Pass özelliği ile ilgili de tıpkı battle pass mantığına benzeyen ancak sadece oyunu oynayarak elde edilebilecek ödüllerin bulunacağını söyledi. Ücretli Season Pass ise sadece kozmetik ve premium para birimi ödülleri verecek. Bu sayede karakteri güçlendirmek için oyuncuların gerçek para ödemesi gerekmeyecek. Söz konusu premium para birimi ise sadece kozmetik satın alımlarında harcanabilecek.
Diablo Immortal bu konuda oyuncular tarafından çok tepki alınca, geliştiriciler de Diablo 4 için pay to win kavramının geçerli olmayacağı konusunda oyuncuların güvenini kazanmaya çalışıyor. Aslında iyi bir oyun olan ama oyun içi ödemelerin ayarını kaçırmasıyla bütün potansiyelini öldüren Immortal'ın aksine, yeni Diablo oyunu gerçek para ile sadece kozmetik satın alımlarına odaklanacak. Oyunun önümüzdeki yıl piyasaya sürülmesi bekleniyor.