Oyunun yönetmeni Jay Wilson anlatıyor
12 senedir bekleyen bizler en sonunda Diablo 3'ümüze kavuştuk. Peki ama bu 12 sene boyunca neler oldu neler bitti? Neden bu kadar uzun sürdü? Bir kere yapılıp sonra silinen ve baştan tekrar yapılan oyunun bu derece uzmasının sebebi neydi?
Cevap: Mükemmeliyetçilik.
Diablo 3'ün yönetmeni Jay Wilson yeni oyunları hakkında konuşurken bu olgunun ne kadar büyük rol oynadığını da vurguladı. Relic Entertainment'tan Blizzard'a geçen Wilson "Bu firmanın bu derece üstün kalitede bir oyun yapması beni hiç şaşırtmadı ancak bunun bu kadar uzun sürmesi beni epey şaşırttı" dedi.
"Tam olarak belli bir sebebi işaret etmek çok zor. Revizyona gitmemiz gereken bir sürü bölümü vardı. Bu şartı geliştirime sürecinin ileriki döneminde tek kişilik oyun elementleri -hikaye elementleri, scriptlenmiş olaylar, vs.- için uyguladık. Bu işleme mikro pacing diyoruz."
"Ve bütün o ufak şeyler bizi oldukça oyaladı. Karşılaştığınız karakterlerde sorun olmasa da yüzbaşı ile konuştuktan sonra sizin için açılması gereken kapı yarım saniye daha geç açılıyordu, veya bu tarz olaylar yeterince hızlı olmuyor, yeterli kadar spawn yapılmıyor veya oyuncuların gitmesi gereken bir sonraki mekana dikkatlerini çekecek bir etkileşim gerçekleşmiyordu."
"İlk bakışta oyundaki şeyler bize hiç güzel gözükmedi ve ciddi anlamda farklı tasarımcılardan fikir almak istedik. Onlar ise bizlere gelip 'Hayır, tek sorununuz bu küçük olaylar. Biraz daha cilalanmaya ihtiyacı var. Eğer bu şeyleri düzeltebilirseniz oyununuz gayet güzel olacaktır' dediler. Dolayısı ile en büyük sorun o ufak sorunların varlıklarını hafife almaktı."
İşte bu da yıllardan beridir ağızlardan düşmeyen "Blizzard'ın kusursuzluğu"nun nasıl birşey olduğunu gösteriyor.