Son yıllarda çıkan devasa oyunların sayısı giderek artıyor ve oyuncular için bu oyunların hepsini bitirmek neredeyse imkansız hale geldi. Yakuza serisinin yaratıcısı Toshihiro Nagoshi, oyun dünyasındaki bu büyüklük trendinin yavaş yavaş sona ereceğini düşünüyor. Nagoshi, Famitsu ile yaptığı bir röportajda, oyuncuların artık devasa oyunlardan çok, dolu dolu ve erişilebilir deneyimlere yöneldiğini belirtti.
Nagoshi’ye göre, her oyunun büyük bir haritaya sahip olması artık bir zorunluluk değil. Önemli olan, bu haritaların içeriği ve oyunculara anlamlı bir deneyim sunması. Yakuza serisinin özünde de bu yaklaşım yer alıyor; büyük haritalar yerine, küçük ama detaylı ve dolu dünyalar yaratmaya odaklanıyor. Nagoshi, yeni projesinde de bu felsefeyi koruyarak daha kompakt ama yoğun bir dünya sunmayı hedefliyor.
Nagoshi, yeni stüdyosundaki projesinde büyük haritaların aksine, oyunculara yoğun ve eğlenceli bir deneyim sunmayı amaçlıyor. Bu, oyunun her köşesinin dolu dolu olduğu, oyunculara tekrar eden görevler yerine çeşitli deneyimler sunduğu bir yapı anlamına geliyor. Oyun dünyasının evrim geçirdiğini söyleyen Nagoshi, hacimle değil, içerikle öne çıkan oyunların gelecekte daha fazla değer kazanacağına inanıyor.