Oyuncular bir kez daha birlik oldu ve firmalara karşı zafer kazandı!
Şu an farkında değilsiniz belki ama oyun dünyası bir kez çok büyük bir uçurumun eşiğinden döndü. Hayır, şaka filan yapmıyorum. Square Enix'in Deus Ex: Mankind Divided için seçtiği ön sipariş modeli an itibariyle iptal edildi ve hepimiz bu iş modelinden kurtulmuş olduk.
Kickstarter kampanyalarını biliyorsanız orada bağışa göre bir piramit vardır. Bağımsız geliştirici sizden bir destek ister ve desteğinizin cömertliğine göre size bazı hediyeler verir. Bu hem teşvik edici, hem de iki tarafı mutlu eden cinste bir uygulama.
Peki aynını, büyük bir dağıtım ağına ve sınırsız kaynaklarla geliştirilen bir oyuna uygularsanız ne olur? Ben size söyleyeyim: Oyuncuları göz göre göre, hatta parmağını gözlerine sokarak dolandırmak olur.
Deus Ex: Mankind Divided'ın ön siparişi belli aşamaları kapsıyordu. Oyunun ön sipariş miktarı arttıkça size belli avantajlar sağlanıyordu. Hatta en son aşamada oyun normal çıkış tarihi olan 23 Şubat'tan dört gün erken oyunculara sunulacaktı.
Bu durumun ileride ne kadar kötüye kullanılabileceğini düşünebiliyor musun? Oyun içeriklerini açmak için oyunu belli oranda satın alma durumu nasıl bir düşüncenin ürünüdür? EA'nın gelip, "Önümüzdeki yıl FIFA 17, 3 milyon ön sipariş edilirse oyuna iki lig daha ekleyeceğiz." dediğini düşünün.
Olay oyuncular tarafından şiddetle bastırıldı ve Square Enix, Mankind Dividedın ön sipariş programını kaldırdı. Böyle oyuncular bir kez daha birlik olarak firmalara karşı zafer kazanmayı başardı.
Yani oyuna tonla masraf yaptık, parasını biraz karşılayın, biz karımızı daha erken sayalım, şirketin değeri düşük kalmasın diyorlar.
bu firmanında güzel oyunları varda çok özeniyor kapitalizme.