1/2

Dead to Rights: Reckoning

Ata Benli 3.06.2010 - 12:31
Max Payne artı Tarkan'ın Kurdu eşittir Dead To Rights
Platformlar PSP
Dead to Rights: Reckoning
  • Yapımcı - Yayıncı Namco - Namco
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Aksiyon
Merlin Puanı 70
Artılar Zevkli Multi player. Bolca silah. PSP'de türünün ilk örneği. Aksiyon severler için bire bir.
Eksiler Kısa oyun süresi. Zıplama hataları. Vasat müzikler.
Oyun piyasasında Namco’nun yeri bir başkadır. Firma bu güne kadar en çok PSOne’a oyun çıkarttı ve gerçekten başarılı bir grafik çizdi. PS2’ye pek fazla oyun çıkartmadıysada, çıkarttığı oyunlar hak ettiği ilgiyi gördü. Bir konsoldan ötekine koşan Namco, şimdi de şansını PSP’de deniyor.

Max Payne!

Dead to rights, Third Person Shooter (Splinter Cell, Max Payne) tarzı bir oyun. Oyunun yapımcı kadrosunda Max Payne’in yapımını üstlenen ekip var. Dead to rights oynanış ve grafik motoru bakımından Max Payne ile aynı. Zamanı yavaşlatma, bol silah seçeneği, atlama, zıplama, takla atma, düşmanları sinsice öldürme ve boss gibi benzer özellikler mevcut. Fakat üç adet büyük fark var. Bunlardan birincisi bir köpeğe sahip olmamız (birazdan detaylıca anlatacağım). İkincisi Dead to rights’ta multiplayer oynanabilme desteği mevcut. Üçüncü ve en kötü fark ise oyunun 40 dakikada bitmesi.

Bir varmış, bir yokmuş...

Hikayemizde Jack State isimli bir karakteri yönetiyoruz. Birde köpeğimiz var. Amacımız kaçırılan bir kızı kurtarmak. R tuşu ile nesnelere ve düşmanlara kilitleniyoruz (GTA: San Andreas’ta olduğu gibi) X tuşuyla ateş ediyoruz. O tuşu ile reload, üçgen tuşu ile de zıplama/atlama gibi atraksiyonlar yapabiliyoruz. Karakter kontrolü ise Analog ile. PSP’mizin dev ekranının sol üst köşesinde dört adet gösterge var. En üstteki kalan canımızı, bir altındaki armor (zırh)’ımızı. Üçüncü sıradaki bullet time (zamanı yavaşlatabilme), en alttaki ise köpeğimizi kullanabilmemizi gösteriyor. Hadi bunları biraz açalım.

Can: Her oyunda bulunan can işte. Etraftan toplanan sağlık paketleri ile yükselebiliyor, yüksek bir yerden düşünce veya düşmanlar tarafından vurulunca azalıyor. Eğer biterse de ölüyorsunuz (hadi yaa).

Zırh: Etrafta bulabileceğiniz yelekler ile armor’unuz artıyor. Vurulunca veya düşünce önce armor göstergeniz azalıyor, sonra canınız azalmaya başlıyor. Bu yüzden çok önemli.

Bullet Time: Üçgen tuşuna uzun süre basılı tuttuğunuzda zaman yavaşlıyor ve daha keskin dönüşler ile daha çok adam vurabiliyorsunuz. Aynı zamanda da kurşunlar sizi bullet time özelliğini çalıştırdığınız zaman boyunca etkilemiyor, yanınızdan geçiyor. Tabi ki bullet time sınırsız değil (aksi taktirde gösterge olmazdı.) Bu özellik zaman ile doğru orantılı olarak doluyor. Bullet time’ınızın dolması için ekstra birşey yapmanıza gerek yok. Herşeyi akışına bırakın yeter.

Köpek: İleride vuramadığınız fakat hedef aldığınız (R tuşuyla) düşman mı var? Basın kare tuşuna, köpeğiniz onu anında; tek hamlede öldürsün. Köpeğinizi de her zaman kullanamıyorsunuz. Bullet time gibi zamanla doluyor.