Ishumura adındaki maden gemisi, uzaylıların bulunduğu bir gezegene iner. Bu
gezegene “Artifact” ismi verilmiştir. Kaptan Mathius gezegenin yörüngesinde
gemide beklerken, aşağıdan birbiri ardına tuhaf mesajlar gelmektedir. Madenciler
teker teker kaybolmaya başlamıştır ve panik, veba salgını gibi büyük bir hızla
ilerlemektedir.
Madencilerden biri, bir süredir görmediği sevgilisinin odasına girer. Manzara
onu şok etmiştir. Sevgilisi intihar etmeye çalışıyordur ve tek bir şey
fısıldıyordur, “Bedenlerimizi istiyorlar”. Madenci, sevgilisinin içinde saklanan
varlıktan habersiz onu gemiye geri götürür. Bu aslında iğrenç bir sonun
başlangıcı olacaktır. Çünkü madenci, kendi sevgilisi tarafından katledilir. Daha
da korkunç bir gerçek Alissa Vincent tarafından keşfedilecektir. Morgdaki tüm
cesetler potansiyel besinlerdir. Çünkü Necromorphs adı verilen ırk, cesetlere
bulaşmakta, onları dönüştürmektedir. Daha da kötüsü geleneksel silahlar onların
üstünde bir işe yaramamaktadır. Ama daha ilginç bir gerçek vardır. Maden
gereçleri, bu varlıklara zarar verebilmektedir. Alissa Vincent’in efsanevi
kahramanlık öyküsü tam da burada başlar.
"Oyun bizleri Dead Space'in öncesinde yaşanan olaylara götürüyor. Yapımda başkarakter olarak Doktor Karen Howell yer alıyor."
Tüm olanların öncesi
2008 yılında piyasaya sürülen Dead Space, bizlere uzun zaman unutamadığımız,
hasret kaldığımız bir gerilim yaşatmayı başarıyordu. Alissa Vincent gibi bir
kahraman olan Isaac Clarke, oyunun başkarakteriydi ve sevdiklerinin bedenini ele
geçirmiş kötülüğe karşı tek başına ayakta durmaya çalışıyordu. Karanlık,
umutsuzluk ve zayıflık bizim de bedenimizi ele geçiriyor ve EA, gerilim oyunu
böyle yapılır mesajını iletmeyi başarıyordu. Dead Space’in büyük sürpriz olan
sonu ile ilgili soruların cevabını almayı beklemeyin. Çünkü Dead Space
Extraction; Isaac Clarke’tan önceki kahraman Alissa Vincent’in yani Dead Space:
Downfall animasyonunun zamanında geçiyor.
Elbette Wii’nin yapısına özel değişiklikler yapmak şarttı. Çünkü kontrol yapısı
nedeniyle Wii; PC ve diğer konsollardan epeyce farklı. Bu da bizi atari
salonlarında, elimizde silah şeklinde joysticklerle oynadığımız “Common-Rail
Shooter” türüne geri götürüyor. Wii Remote sadece uzak mesafeli silahlarla
değil, yakın dövüş içinde kullanılabiliyor. Optimizasyon fazlasıyla iyi
yapılmış. Bu nedenle Wii kontrol sorunları yaşanmıyor ve tepkileriniz net olarak
oyuna yansıyor. Elbette avantajlarınız da var: Alternatif atış modları
kullanabiliyor ve merminiz tükendiğinde, çaresizce beklemek yerine farklı yakın
dövüş hareketleri yapabiliyorsunuz.