2005 yılının ilk haftalarında piyasaya sürülecek olan Darkwatch hakkında,
Sammy studios‘un E3 fuarındaki tanıtımları ve yayınlanan trailer’lar ile oyun
hakkında birçok ipucu verdiğini söyleyebilirim. Kesin olarak ilk bildiğimiz oyun
iki gözde konsol PS2 ve X-Box için piyasaya çıkacağı. PC versiyonu maalesef
bulunmayacak. Zaten Japonya kökenli Sammy studios‘un da bir pc oyunu yaptığı
şimdiye kadar görülmüş iş değil. Firmanın en tanınmış oyunları Galerians: Ash ve
Guilty Gear.
Dehşet Batı
Sammy studios, Darkwatch’ da FPS, Korku-aksiyon ve vahşi batı tarzının bir sentezine tanık olacağımızı söylüyor. İzlediğimiz videolarda da bunun
kesinlikle doğru olduğunu görüyoruz. Yani ana karakter olan Jericho Cross’u
yöneterek, ürkütücü batı atmosferi eşliğinde ve o bölümde yapılması gereken
görev çerçevesinde, karşımıza çıkan ölüler, zombiler ve bölüm içerisindeki
görevleri halledeceğiz. Bilindik FPS ilerleyiş tarzı (Hatta 1840’ lı yıllarda geçen
bu oyunda, Sniper ile Çatılardaki zombileri aşşağıya indireceğimizi de
söyleyeyim). Burada Sammy Studios’ un kendi çapında açık gözlülük yaptığını
görüyoruz. Piyasada bir FPS çılgınlığı olduğu malum. Korku oyunlarının
küçümsenmeyecek satış rakamlarına ulaştığı da biliniyor. Vahşi batıda her zaman
tutan bir konsept, buyurun Darkwatch’a.
Yarı eşşek yarı boğa
Jericho Cross yarı vampir yarı insan olmadan önce tren hırsızlığı yapan bir
soyguncudur. Hatalı girdiği bir trende bulduğu tabutu içi altın dolu! Zannederek
açmasıyla tabutun içinde bulunan güzeller güzeli baş vampirin ısırıklarına maruz
alır. Ayrıca bu olay sonrası baş vampir serbest kalır ve tüm vampirler-zombiler
uykularından uyanır. Sonrasında trende yolculuk etmekte olan Darkwatch grubu ile
tanışır. Bu gruptaki insanlar dünyadaki vampir-zombiler’in kökünü kurutmak için
bir araya gelmişler. Jericho Cross’da yaptığı bu büyük hatadan sonra bu grubun
içine katılmak zorunda kalır. Vampir, zombi ve türevi yaratıklarla mücadele
başlar. Daha doğrusu 2005’de başlayacak. Konu bence iyi oturtulmuş. Jericho
Cross’un olayın içine çaresiz olarak kendi isteği dışında girmesi hikayenin
fantezi ortamına gerçeklik katmış.
Oyunun E3’te gösterilen oynanmış demosunda, Jericho Cross’un oyuna at üzerinde
3.kişi kamera açısıyla başladığını görüyoruz. Yolunun üzerine çıkan düşmanları
etkisiz hale getiriyor ve yolun sonunda geniş bir mekana geliyor, atını kenara
çekiyor. Bunun hemen ardında kamera 1.kişi bakış açısına geçiyor ve yine iskelet
düşmanlar boy gösteriyor. Buradaki görev kilisede saklanmış insanları
kurtarmak. Kiliseye giden yoldaki barlara giriyor, yaratıkların ısırmakta olduğu
insanları kurtarıyor. Sonunda ise çok başarılı bir ara sahneye geçiliyor.