Bir insanın kaderi değiştiğinde, tüm insanlığın da değişebilir
PlatformlarPlayStation 3
Yapımcı - YayıncıArtificial Mind - Capcom
Çoklu Oyuncu: Var
Oyun Türü: Aksiyon,Aksiyon
Merlin Puanı68
ArtılarYakın dövüş sahneleri eğlenceli olmuş
EksilerKötü grafikler, yapay zekâ yoksunu düşmanlar, bir süre sonra sıkıyor
Uçmak, insanlar için hep güzel bir hayal olmuştur. Gökyüzünde süzülmek,
olabildiğince sonsuzluğa doğru yol almak, dünyayı bulutların üzerinden seyretmek
ve rüzgârı tüm vücudunuzda hissetmek.
Günümüzden yıllar öncesinde bir adam, bir
kargo pilotu, rutin taşıma görevlerini yerine getirmek için uçağına atladı.
Yanında gelen arkadaşları da hem ona yardım etmek, hem de gökyüzündeki
yalnızlığını paylaşmak istiyordu. Kısa süre sonra işler ters gitmeye başladı ve
uçak, okyanusun ortasındaki ufacık kara parçasına düşü verdi. Bermuda şeytan
üçgenini duymayan yoktur. Hatta insanlar, bu adaların yakınına gelmeye bile
çekinir. Ne var ki karakterimiz William Augustus, bu durumdan henüz haberdar
değildir, ama öğrenmesi de fazla uzun sürmeyecektir.
Dark Void, Airtight Games tarafından geliştirilen bir aksiyon macera oyunu.
Beklenmedik kazanın sonrasında William ile yola düşüyor ve bizi yok etmek
isteyen makine ordusuna karşı harekete geçiyoruz. Buradaki “biz” faktörü, sadece
karakterimiz ve tanıdıkları değil, ayak bastığımız topraklardaki tüm insanları
temsil ediyor. Zira onları alt edip, tekrar normal yaşantımıza dönmek için
mücadele etmeliyiz. Tahmin edin bunu kimin önlemesi gerekiyor; tabii ki William
Augustus.
Madem gördün, öldür!
Oyunumuzun ilk dakikalarında kontrolleri öğreniyoruz. Adamımız William, hem
karada, hem de havada savaşabiliyor. Havadayken ilk olarak dikkatleri kontroller
çekiyor. Hızlanıp, yavaşlıyor, ani dönüşler yapıyor, kostümümüz üzerindeki
silahlarla düşman avına çıkabiliyoruz. Yeryüzüne adım attığımızda ise, bu kez
robotlarla karşı karşıyayız. Gördüğümüz ilk makineler, bana fazlasıyla
Terminator 3’teki TX’i hatırlattı. TX, değişmeye başladığı sırada veya etkili
saldırılara maruz kaldığında, metal iskeletini görebiliyorduk. Dolaysıyla tüm
düşmanlarımı birer TX türevi olarak gördüm ve yok etmeye başladım.
Düşmanlarımızın yapay zekâsı yerlerde geziniyor. Gears of War’a benzer bir siper
sistemi kullanan yapım, çoklu saldırılardan kurtulmamız ve fazla hasar
aldığımızda dinlenmemiz için, çevredeki objelerin arkasında saklanabilmemize
olanak sağlıyor. Tabii ki saklanırken de ateş edebiliyor, robotları geri
püskürtebiliyoruz. Neyse ki, dibimize kadar gelmeyi akıl edemiyorlar. Bölümler
ilerledikçe tabii ki daha gelişkin düşmanlarla karşılaşıyoruz, fakat zekâ
seviyesinde ne yazık ki değişiklik olmuyor.