Aslında Nisan 2020'de çıkacak ancak CD Projekt RED'in ard arda ertelediği Cyberpunk 2077 için yeni açıklamalar gelmeye devam ediyor. Bugün ise çıkmasına neredeyse üç ay kadar bir süre kaldı ve gelen haberler biraz ilginç. Oyunda kılıç kullanmayı ve yakın dövüş aksiyonlarına girmeyi istiyorsanız ekibin hala onu geliştirdiğini ve kayıtsız kalmadığını bilmek sizi memnun edecektir.
VG247 ile bir röportajda, kıdemli oyun tasarımcısı Pawel Kapala ekibin hala birinci şahıs yakın dövüş sistemi üzerinde çalıştığını ve uygulamadan henüz %100 memnun olmadıklarını belirtti.
Kapala, "Bunu mükemmelleştirmek için çok fazla zaman harcıyoruz ve temelde, %100 mutlu değiliz. Özellikle vuruşlarla ilgili görsel geri bildirimlerden. Yani, hala üzerinde çalışıyoruz" dedi.
Yakın dövüşte görsel geri bildirim almak çok önemlidir. Yakın dövüşte vuruş hissinin temel anahtarlarından biri olduğunu söyleyebiliriz. Doğru bir şekilde ayarlandığında hedef ile bir bağlantı kuruyormuş gibi büyük bir sallanma hissi veya hasar değerleri belirdiğinde, elimizdeki kılıçla havayı kesmediğimizi anlarız. Bu dengeyi, dövüşün rol yapma istatistikleriyle belirlendiği bir oyunda bulmak zordur, çünkü oyuncuyu güçlü hissettirirken aynı zamanda mevcut zayıflıklarına da bağlı kalmak istersiniz.
Bu, Cyberpunk 2077'nin mücadele ettiği birçok sorundan yalnızca biri, ancak Kapala, stüdyonun kendisine verdiği fazladan zamanın onu alt etmek için yeterli olacağından emin. Sadece birkaç ay önce basına sunulan sistemin şimdiden büyük ölçüde iyileştirildiğini söyleyerek sözlerini bitirdi.
CD Projekt RED, geçtiğimiz günlerde Cyberpunk 2077 için ikinci Night City Wire etkinliğine ev sahipliği yaptı ve oynayabileceğiniz üç farklı başlangıç tarzını ve oyunun silahlarını gösterdi. Ön incelememizde de bahsettiğimiz yaşam yolunun detaylarına ve oyunun oynanış kısmında heyecanlı bir dövüş sistemine sahip olduğunu gösterdi. Bu sadece benim yaşadığım bir heyecan mı bilmiyorum fakat, Cyberpunk 2077'ye dair gösterilen her yeni şey beni biraz daha sabırsızlaştırıyor.
Oyun çıkmadan Night City Wire'ın yeni bölümlerinde öğreneceklerimiz için ise ayrıca bir heyecan taşıyorum. CD Projekt RED'in kötü bir oyun yapmasına olanak vermediğim için Cyberpunk 2077'nin de ne kadar ertelenirse ertelensin mükemmel formunu bulmadan çıkmayacağını biliyorum. Ancak bu yürek bir erteleme haberini daha kaldıramaz.