Crytek ve Star Citizen arasındaki sular nihayet duruluyor. Yaklaşık 2 yıl önce Crytek’in Cloud Imperium Games’e karşı açtığı davada uzlaşmaya varıldı. Her iki şirket de aradaki çekişmeye son vermek istediklerine dair beyanlarını mahkemeye sundu. Şirketler, anlaşmayı nihayete erdirmek adına mahkemeden 30 günlük süre istedi.
Cloud Imperium Games’in 2011’de yapımına başladığı Star Citizen projesi, 2012 yılında başlatılan Kickstarter kampanyasıyla kısa sürede milyonlarca dolar bağış toplamıştı. Topladığı bağışlarla dillerden düşmeyen Star Citizen, bundan 2 sene kadar önce de bir dava nedeniyle tekrar gündeme gelmişti. Bu davanın sebebi ise Crytek ve Star Citizen geliştiricileri arasında meydana gelen bir lisans anlaşması sorunuydu.
Cloud Imperium Games, Star Citizen içinde oyun motorunun reklamını yapmak şartıyla, CryEngine’i piyasa değerinin oldukça altında bir fiyata satın almıştı. Kısa süre sonra oyunun içinden Crytek logoları ve telif hakkı uyarıları kaldırılmıştı. Bunun üzerine de Crytek, sözleşme hakkı ihlali yapıldığı gerekçesiyle Cloud Imperium Games’e dava açmıştı. Ayrıca geliştirici firma, yalnızca Star Citizen için anlaşmış olduğu grafik motorunu Squadron 42 için de kullanmıştı. Squadron 42’nin Star Citizen’dan ayrı olarak yayınlanacak bir oyun olması da iki firma arasındaki gerilimi oldukça arttırmıştı. Cloud Imperium Games bununla kalmamış, Star Citizen için kullanılan grafik motorunu Lumberyard motoru ile değiştirmişti.
Geçtiğimiz ay ortaya çıkan bilgiye göre ise Crytek, Squadron 42’nin çıkış tarihine kadar kendi açtığı davayı durdurma kararı aldı. Açılan dava, Squadron 42’nin çıkışına bağlıydı. Oyunun çıkış tarihi hakkında net bir bilgi olmadığı ve Star Citizen ile olan bağı netleşmediği için Crytek davayı ertelemek istedi. Cloud Imperium Games de bu durumu “dikkat çekme çabası” olarak nitelendirdi.
Tüm bu gelişmelerin ardından, bir şekilde her iki taraf da davayı durdurma kararı almış durumda. Duruma dair detaylar tam olarak belli olmuş değil, ancak Reddit’te yapılan bir paylaşıma göre uzlaşma sağlanmak üzere.
2017’de Crytek ve Star Citizen arasında başlayan davanın, oyunun yapım süreci kadar uzun sürmemiş olması gerçekten mutluluk verici. Umarız ki Star Citizen’ın ve adeta bir yıldızlar geçidine dönüşen Squadron 42’nin geliştirme süreci de yakın zamanda sona erer.
fps değerleri falan şehir içinde yerlerde geziyor, geçiniz...
Oyunu hangarda kendi uzay gemimize bindiğimiz o meşhur animasyondan beri takip ediyorum, bunca yıl ve bunca paranın karşılığı kesinlikle bu değil.
Adam resmen insanların ne olursa olsun beklediğini bildiği için yarım yamalak ve bir oyun oluşturmayacak özelliklerle oyunu şişirmekle meşgul.
üstüne üstlük star citizen ve squadron 42 birbirinden ayrı satılıyor...