Tomb Raider serisinin geliştiricisi Crystal Dynamics değil, bu onur Core Design'a ait ancak on yıldan uzun bir süredir Crystal Dynamics de seriye başarılı eklemeler yapıyor. İlk kez 2013'te yayınladıkları Tomb Raider, ardından 2016'da çıkan Rise of the Tomb Raider ile beğenilen yapımların arkasındaki stüdyo olmayı başardılar. Ancak Square Enix, 2018'de seriyi Eidos Montréal'e devretti. Tabi şimdi Embracer Group hepsine birden sahip olduğu için resmi olarak işlere bir düzen getiriyor.
Crystal Dynamics stüdyonun oyunlarını önceki sahibi, eski yayıncısı Square Enix'ten aldıklarını bildirdi. "Crystal Dynamics'in Tomb Raider ve Legacy of Kain dahil olmak üzere birçok oyun serisinin kontrolünü ele geçirdiğini ve eski sahibi Square Enix'ten aldığını bildirmekten heyecan duyuyoruz. Bu değişikliğin bir sonucu olarak, Crystal Dynamics artık bu oyunların sahibi ve bunlarla ilgili kişisel verilerin kontrolörüdür. Sizinle bu heyecan verici yolculuğa çıkmak için sabırsızlanıyoruz!"
Buna ek olarak Eidos Montreal de Deus Ex ve Thief gibi kendilerinin geliştirdiği oyunların sahipliğini aldığını da bildirdi. Bu durumun henüz yeni oyunlara kapı açıp açmayacağı belli değil. Nisan ayında Embracer Group stüdyoyu satın aldığını duyurmadan önce Crystal Dynamics Unreal Engine 5 ile yeni bir Tomb Raider oyunu geliştirdiğini duyurmuştu. Şimdi Eidos Montreal de yeni bir Deus Ex oyunu geliştirse, tadından yenmez!