Crysis Warhead
Güven Gümüş
3.06.2010 - 12:31
Crysis maceramız maksimum Psycho'la devam ediyor!
Her şey 2004 yılında başladı. Almanya’da kurulan ve başında üç Türk kardeşin
bulunduğu Crytek’in ismini o zamanlar yeni duyuyorduk. Yerli kardeşler, her ne
kadar yurt dışında da olsalar Türklüklerinden hiçbir şey kaybetmeden oyunlarını
yaptılar. İlk olarak oyun dünyasına FarCry ile adlarını duyurdular. Bu duyurma o
kadar etkili oldu ki FarCry ile almadık ödül bırakmadılar. O zamanki en iyi
grafikler, atmosfer, sesler, yapay zeka vs… oyun ile ilgili bütün kategorilerde
bir tek FarCry vardı. Oyunu yapanların bizden birileri olması, göğsümüzü
kabarttıkça kabarttı. İşte Türkün gücü budur, biz oyun yaptık mı böyle oyun
yaparız gibi bütün dünyaya meydan okuyorduk. Gerçi her ne kadar tam anlamıyla
Türk yapımı olmamasına, geliştiricilerin bizlerden birileri olması bile
yetiyordu.
Crytek, FarCry’dan sonra kabuğuna çekilip yeni oyunlar üzerinde çalışmaya
başladı. Çalışmalarını yavaş ve sessiz bir şekilde sürdüren firma ser verip sır
vermiyordu. Bu sessizlik fazla sürmedi ve çığlığa dönüşerek yeni bir oyun olarak
karşımıza çıkmıştı “Crysis”.
Yıllar geçtikçe teknoloji de gelişmişti. Artık oyunlarda görsellik ön plandaydı.
Güçlü sistem isteyen oyunlar piyasalara çıkmaya başladı. Crytek, Crysis için
yaptığı açıklamada, teknolojinin bütün nimetlerinden faydalanacağını ve
özellikler Türklere özel bir sürpriz hazırladıklarını belirtti. Bizler hemen
özel sürprizin ne olduğu konusunda fikir alışverişinde bulunurken, nihayet
açıklama Anıl Yerli’den geldi. Anıl Yerli, Crysis’in yüzde yüz Türkçe olması
için EA Games ile görüştüklerini ve en kısa zamanda bir açıklama yapacaklarını
belirtti. Bir rüya gerçek oluyordu. Bütün dünyanın merakla beklediği bir oyunu
kendi dilimizde oynama şansına sahip olacaktık. Beklenen açıklama geldi ve
Crysis’in, Türkçe olarak piyasada olacağı haber verildi. O andan itibaren bütün
internet sitelerinde Crysis hep ön planda oldu ve oyunun çıkması büyük heyecanla
beklendi.
Beklenen an geldi…
Crysis tamamen Türkçe ve özel bir fiyatla piyasaya çıktı. Yapım çıktığı andan
itibaren hızla stoklar tükenmeye başladı. Oyunun her şeyiyle Türkçe olmasının
yanında kaliteli grafikleri, tropik ormanlarla kaplı atmosferi, yapay zekası
kısacası oyun ile ilgili her şeyi mükemmeldi. Yerli kardeşler FarCry’dan sonra
dünyaya bir kez daha adını Crysis ile ezberletmişti. Kolay değildi, ilk defa
Uluslararası alanda bir oyun Türkçe olmak özelliğine sahipti. Crysis’in Türkçe
versiyonu profesyonelce yapıldı. Oyun içi seslendirmeleri için Türkiye’den usta
sanatçılarla çalışılmış, her ayrıntı profesyonelce hazırlanmıştı. Artık Türkçe
seslendirmelerle hem senaryoyu anlıyorduk hem de Yerli kardeşlerle bir kez daha
gururlanıyorduk.
Crysis’in büyük ses getirmesi, başta Crytek’in CEO’su ve başkanı Cevat Yerli
olmak üzere diğer Crytek çalışanları ve EA yetkililerini memnun etmişti. Cevat
Yerli; “Crysis geçen sene piyasaya çıktığında hem oyunculardan, hem de yayın
kuruluşlarından aldığımız tepkiler bizleri çok memnun etti.” diyordu. EA
Partners Başkan Yardımcısı ve Küresel Genel Müdürü David DeMartini ise “Crysis
inanılmaz bir oyundu ve bu isim beraberinde mükemmel bir seriyi de getirecek.”
diyerek beklenen anın yaklaştığını haber veriyordu.
Oyunu oynayanlar, son bölümde yönlendirdiğimiz Teğmen Nomad’ın şu sözleri
hatırlayacaklardır. “İşimiz bitmedi geri döneceğiz…” İşte bu cümle Crysis’in
devamının geleceğini bizlere müjdeliyordu. Zaten EA ve Crytek de oyunun satış
grafiğinden oldukça memnundu. Kısa bir süre sonra beklenen resmi açıklama EA ve
Crytek'ten geldi. Heyecan kaldığı yerden “Crysis Warhead” ile devam edecekti.