ArtılarGrafikler, özgür oynanış, Türkçe dil desteği
EksilerEklenti tadında, yüksek sistem ihtiyacı, ana senaryo kısa, yapay zekada rastlanan basit hatalar
Far Cry'ın ardından Ubisoft ile aralarında bazı anlaşmazlıklar beliren Crytek,
bu kez EA ile yola çıkmış, "Maximum oyun" parolasıyla Crysis'i lanse etmişti.
Geçtiğimiz yıl uzun bir bekleyişin ardından oyun severlerle buluşan Crysis,
kaliteli grafiklerinin yanı sıra, sistemlere getirdiği ağır yükle de çok
konuşulmuştu. Oyunun sadece PC'ye özel olarak hazırlanması ve istediği yüksek
sistem gereksinimleri sonucunda "Acaba Crysis konsollara çıkar mı?” Benzeri
sorular oldukça fazla soruldu ve bu yönde bir hayli fazla haber yapılsa da
Crytek, konsollara yönelik bir adım atmadı.
Henüz Crysis'in misyonunun tamamlanmadığına karar veren Crytek, Warhead isimli
yeni oyununu duyurmuş ve yeni stüdyoları Crytek Budapeşte tarafından
hazırlanacağını bildirmişti. Bir genişleme olarak düşünülse de (ilk başta)
Warhead, tamamen baştan hazırlanmış bir oyun olarak bu kez "ilk yapımdan daha az
sistem gereksinimi" parolasıyla hazırlanacaktı. Öyle ki EA ve Crytek, Crysis:
Warhead'ın stabil çalışabilmesi için 600 dolarlık PC'leri örnek gösteriyor.
Bakalım dedikleri kadar var mı?
Öteki yüz
Güney Çin denizindeki olağan üstü gelişmelere duyarsız kalmak istemeyen ABD
ordusuna mensup özel güçler, bu bölgede neler olup bittiğini öğrenmek
istediklerinde aslında Korelilerin de boş durmadıklarını görmüşlerdi. Nomad
isimli askeri yönettiğimiz Crysis’te düşman ülke güçleri haricinde, uzaylı
yaratıklara karşı mücadeleler vermek zorunda kalmıştık. Macera boyunca ekibimiz
bir arada kalamamış, etrafa dağılanlar ve ölenler olmuştu. İlk oyunda umursamaz
ve mizahi tavrıyla dikkat çeken Psycho’yu yeni oyunda yönetme şansına
erişiyoruz. Warhead, Crysis’teki geniş çaplı operasyonda adanın diğer tarafında
yer alan Psycho’nun başından geçen olayları konu alıyor.
Oyunun ilerleyiş tarzı, ilk yapımla benzerlikler taşıyor. Neredeyse tüm
görevleri rahatlıkla yerine getirebiliyoruz. Bilgisayarlardaki bilgileri ele
geçirmek, zırhlı araçları yok etmek, etraf temizliği yaparak sonuca gitmek gibi
bilindik işlevler içerisinde yer alıyoruz. Warhead ile gelen ilk yenilik, “Vuruş
hissi”. Crysis’te şarjör boşaltmamıza neden olan bu durum, yeni oyunda
giderilmiş. Yeni silahlar olarak, bomba atar ve aynı anda 2 adet
kullanabileceğimiz otomatik tüfekler eklenmiş. Ayrıca mermi stoklamak için
sürekli olarak yerden silahlar topluyorduk. Bu da çatışma anında bizi zor
durumda bırakabiliyor, bir nevi devamlılığı baltalıyordu. Yapımda bunun da
üstesinden gelinmiş ve artık silahın üzerinden geçmek yeterli oluyor. Araç
kullanmak ve araçlı görevler de yine Warhead’de olmazsa olmazlardan. Yapıma,
zırhlı keşif aracı ve Hovercraft gibi yeni araçlar da dahil edilmiş.
Üzerimizdeki Suit’in etkisi yine oldukça önemli. Nano Suit’in diğer askeri
güçlere geçmemesi gerektiğini ilk oyunda Nomad söylemişti. Oyun boyunca
defalarca karşılaşacağımız özel bir düşmanımız var artık. Üstelik giysimizi de
beğenmişe benziyor. Crytek, özellikle bu karşılaşma anlarında sinematik sahneler
kullanmış. Düşman güçler haricinde tabii ki en ciddi tehlikeyi yaratıklar
oluşturuyor. Gönderdikleri dondurucu ışınlara karşın saklan ve ateş et taktiği
oldukça işe yarıyor. Bu süre zarfında giysinizin özelliğini de maksimum zırh
olarak ayarlamışsanız fazla zorlanmıyorsunuz.
Geniş topraklar
İlk oyundaki meşhur mağara görevini bilmeyen ve muhtemelen geçmek için
uğraşmayan yoktur. Bu bölümde, kullandığımız radar tamamen devre dışı kalıyor ve
belirtilen hiçbir yön bilgisi bulunmuyordu. Aynı tarzda yeni bir bölüm, yeni
oyunda da yer alıyor. Fakat bu kez yeraltında gerçekleşen bir görev ve oldukça
eğlenceli. “Deniz-Kum-Güneş” üçlüsünden sıkılanlar için tamamen buzla kaplı
haritalar ve rüzgar ile yağmur eşliğindeki operasyonlar, göze daha hoş
görünecektir.