Crysis 4 sistemleri yakacak mı?

Tayfun Kumaş 9.07.2022 - 18:23
Proje adı şimdilik “Crysis 4” olarak duyurulan oyunun en merak edilen sorusu olan “Sistemim Crysis 4’ü kaldıracak mı?” sorusunu tahminlerimize göre cevapladık

Crytek, tam beş ay önce yayınladığı yeni video ile Crysis serisinin devamına dair tüm sessizliğini bozmuştu. O dönem Crysis 3’ün ardından tamamlamaya çalıştığı Ryse: Son of Rome’u da tamamladıktan sonra senelerdir AAA kalitede oyunlara ara vermiş, VR ve Online tabanlı yapımlara odaklanmışlardı. Böylelikle firma, Crysis 4 duyurusu ile özüne döndü diyebiliriz. 

Crysis 4 sistemleri ne kadar zorlayacak?

Firmanın, 2019 senesi içerisinde Hunt Showdown’u tam sürüme ulaştırması, 2020 sonlarına doğru Crysis Remastered’ı, ardından da 2021 senesinde ise Crysis 1, 2 ve 3’ü kapsayan Crysis Remastered Trilogy’i piyasaya sunması, gelen olumlu tepkilerin ardından da Crysis 4 ile yollarına devam etme kararına itti. Crysis 4 ile ilgili ilk bakış ya da ciddi bir ön inceleme için henüz çok erken diyebiliriz. Zaten firmanın CEO’su Avni Yerli’nin, duyuru sonrası yaptığı açıklamada da “…her şeyin en başındayız!” demesi ve yayınlanan gizemli videoda ana oyuna dair herhangi bir içerik sunulmaması, tüm bunların özeti niteliğinde. Peki bugüne kadar neler yaşandı, ne sonuçlar doğdu ve bu sistem tahminlerimizi neye bağlayacağız?

Crysis 4 sistemleri yakacak mı?

Bence bu süreçte yaşanan en büyük gelişmelerden biri reboot olarak sıfırlanan Hitman serisinin, en etkili oyunlarından biri olan Hitman 3’ün yönetmeni Mattias Engström’ün, IO Interactive'den ayrılarak Crytek'e geçmesi oldu. Engström, böylelikle de Crysis 4'ün başındaki isim oldu. Yani şu an geliştirilmekte olan Crysis 4’ün başında o isim var.

Bilmeyenler için bu ismi çarpıcı kılan en büyük özellik ise Hitman öncesinde Far Cry 3’ün yapımında çalışmış olması. Biliyorsunuz ki Far Cry 3, Dunia Engine ile geliştirilen ve bugünkü FarCry’ların piyasada olmasını sağlayan CryEngine tabanlı en güçlü grafik motorlarından biri. Bu isim ve ekibi sayesinde CryEngine baz alınarak Dunia Engine önce yapılandı ve zamanla Far Cry 3, 4, Primal, 5 ve 6 gibi yapımları gördük. Çünkü Ubisoft, 2012’de piyasaya sürdüğü Far Cry 3 ile seriyi yeniden ayaklandırmış ve devam oyunlarının yapılmasına vesile olmuştu. 

Crytek’in aslen Far Cry yapımcısı olduğunu ve Crysis serisi de kısmen aynen altyapıdan devam eden bir oyun olduğunu göze alacak olursak; Engström’ün liderliğindeki Crysis’ten beklentileri de yüksek tutmak zorunda olmakta fayda var. Zaten “Crysis 4 - Neler Bekliyoruz?” yazımızda da Cevat Yerli sonrası firmanın Avni Yerli liderliğine geçmesi, bize bir CryEngine teknoloji demosu olan yeni bir Crysis sunmak yerine oyun kültürü en geniş olan yönetici Avni Yerli ile gerçekten ilki gibi devasa bir Crysis oynayacağız anlamına geliyor. 

 

Crysis 4 sistemleri yakacak mı?

Sistem özelliklerini ne belirleyecek? 

Crysis 4’ün sistem özelliklerini şu an piyasada bulunan CryEngine grafik motoru belirleyecek. Tahminimizce oyunun çıkışına doğru son sürüm hangisi olursa, o geçerli olacak (şu an v5.6 mevcut) Sürekli güncellenmekte olan CryEngine, yeni eklenen özelliklerle Unreal Engine ve Frostbite gibi arşa çıkan rakipleriyle yarışır haldeler. Belki de sunacakları yeni Crysis’in etkisiyle, Unreal Engine’a kıyasla CryEngine daha çok tercih edilecek ancak bu konuda da bazı rahatsız edici tatlı sorunlar da var. Bu sorunlar ise motorun sürekli güncellenmesi ve yenilenmesiydi.

Bu ne yazık ki “Update” yap, geç mantığında olan güncellemeler de değildi. Her seferinde tool elementlerini etkileyecek, daha dün öğrendiğiniz özelliğin bugün değişmesi ya da daha kolay yönteme gelmesi için bilinen gidişatın değişmesi, belki birkaç saat önce kullandığınız bir yeniliğin sonraki gün daha zorlaşması, kolaylaşması bakımından geliştiricileri de zorlayan bir oyun motoruydu. Neyse ki son sürümlerde daha stabil ve daha üstün seviyede özelliklerin yanı sıra kolay ve dinamik kullanım sunmaya başlasa da Crytek, bu grafik motoruna verdiği önemi hiçbir zaman sonlandırmadı. 

Crysis 4 sistemleri yakacak mı?

CryEngine 5.6 ile geliştirilen Crysis 1, 2 ve 3 Remastered’da özellikle ön plana çıkan özelliği Ray Tracing’ti yani bu da Real Time Render konusunda baya ciddi bir farkı ortaya koymasına rağmen, CryEngine 5.5’ten beri daha akıcı ve stabil olması için uğraşılıyordu. Bu da özel üretilmiş bir donanımı ya da eskisi gibi bir Crytek oyunu için harcanan servet değerindeki sistemleri ortadan kaldırıyordu. Yine de buna rağmen internette sürekli konuşulan ve hatta geyik konusu olan “Can i run Crysis” seçeneği de ilk Remastered oyunda karşımıza çıktı. Bu da hem güçlü, hem de stabil sistemlerde Crytek oyunları rahatça oynanılabilir algısını bizlere sundu. 

Ayrıca pandeminin etkisi bu konuda CryEngine’e de yansıdı diyebiliriz. Her zaman bir gelişme yapılmadan evvel, sunulan toplantılarda ya da fikirlerde pandemi yüzünden dünyada artan enflasyon ve donanımlarda dair yetersizlik ya da üretim, bu motorun günümüz sistemlerinde stabil hale gelmesi için verilen önemi daha da arttırdı. Hunt Showdown’un son ve akıcı update’inde bu konuya yer verilmesi, bir nevi bu tezimi de kanıtlar nitelikte.

Yeni Crysis, yeni nesil konsollar olan Sony PlayStation 5 ve Microsoft Xbox Series için daha akıcı hale gelecek. Çünkü iki nesil önceki son Crysis oyunları olan Crysis 3, Sony PlayStation 3’e ve Microsoft Xbox 360’a çıkmıştı ve o nesile ait en iyi grafikleri arşa çıkarmış ve hatta 2013 senesinde beklenen PlayStation 4 ve Xbox One’dan farklı olmayan grafikleri sunmayı başarmıştı. Tabii buna rağmen asıl geliştiricilerin kafalarından geçen birçok yenilik de dönemin özelliklerine göre iptal edilmiş ve asıl amaçlanan görsellik ve donanım optimizasyonu sunulmamıştı. Bu ise yeni konsolların gücünü toplamasıyla, yeni Crysis ile mümkün olacak. Aynı grafik motoru ile tasarlanan ve sürekli güncellenip, güncellenmeye devam eden Online tabanlı Hunt Showdown, her güncellemesi ardında yenilenen sistem özellikleri, NVIDIA GeForce GTX 970 ya da AMD Radeon R9 390X daha üstünü önerilen sistem olarak sunması, bir nevi korkulmayacak anlamına getiriyor. ,

Her şeye rağmen özetle ve emin bir şekilde söylemem gerekir ki; Şu an Hunt Showdown oynayan ya da sistemi oyunu kaldıran birçok kişi Crysis 4 çıktığında da sistem konusunda çok büyük sıkıntılar çekmeyecek. Yine de her şeyi zaman belirleyecek. Bugünden itibaren sırf Crysis 4 için sistem toplama hevesine girenler varsa, acelesi ve parası yoksa CryEngine’in tüm gelişimlerini dikkatle takip etmeli ve Crysis 4’ün çıkışına kadar beklemelidir. CryEngine geliştiği, Hunt Showdown güncellendiği sürece Crysis 4’ün sistemimizi yakıp, yakmaması da bir o kadar bizi etkileyecek!

Daha ciddi ve detaylı Crysis 4 bilgisi için “Crysis 4 – Neler Bekliyoruz?” yazımızı okumanızı dilerim.

Yorumlar 21
MK Okuru
MK Okuru 23.12.2024 03:02
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 20.07.2022 02:10
avni yerli giresunlu mu
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.07.2022 01:46
Rtx 3090 ile ps5 ile oynanan oyun arasında çok büyük fark varmıdır gençler?Yani ne oluyor rtx 3090 alınca görüntü film gibi gerçekmi oluyor?Ben aradaki farkı youtube videolarında algılayamıyorum 4k ayarlarda izlesem bile
MK Okuru
MK Okuru 17.07.2022 10:59
Görsel kalite olarak çok büyük bir fark sadece fps değerleri yüksek denebilir zaten oyunlar 3090 için yapılmıyor herkes oyunlara alsın oynasın diye orta ve alt seviye sistemlere için yapılıyor üst seviye sistemler sadece fps kasarsınız görsek kalite çok az farkı olur.
MK Okuru
MK Okuru 10.07.2022 17:45
Yeni laptop aldım 165 hz ekranlı. Masaüstünde kullanırken bile çok fark edersiniz 60 fpsye göre yazıyordu insanlar. Neredeyse hiiç fark yok. Fareyi hızlıca sağa sola oynatınca veya bir dosyayı hızlıca sürükleyince görüntü daha fazla sayıda gözüküyor ama günlük kullanımdaki hızla hiç fark edilmiyor
MK Okuru
MK Okuru 10.07.2022 11:40
çünkü youtube de sıkıştırılmış kalitesi düşürülmüş videolar izliyorsun birebir deneyimlesen dersinki biz ya salakık konsolda takıldık yada fakir cimriydik bu kadar fark var arda 60 üstü fps de cabası ayrıca rtx den bahsetmiyorum bile
MK Okuru
MK Okuru 10.07.2022 11:12
4K izlediğin videoyu umarım 1080p ekranda izlemiyorsundur. Ana oyun olarak grafiklerde çok çok büyük farklar olmaz ama kesinlikle 3090'da oynadığında grafik kalitesinin daha iyi olacağını fark edersin. Mesela alttaki videoya bakabilirsin.
https://www.youtube.com/watch?v=icFCFKikFNI
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.07.2022 12:49
avni yerli'nin bize teknoloji demosu yerine gerçek bir oyun sunacağı için crysis 4''ten beklentim büyük
MK Okuru
MK Okuru 12.07.2022 02:37
bir de tayfun kumaş olmalı başlarında :D
MK Okuru
MK Okuru 11.07.2022 04:31
Aynen öyle cevat yerli bu işlerden elini eteğini çekti şirketi batırdı ama kardeşi düzeltecek her şeyi oyuncu sonuçta
Kalan Karakter: 300 Gönder
kots
kots 11.07.2022 13:07
Videodaki teknoloji demosu firmanın 2019 yılında "herkese ray tracing" adı alıtnda çıkardığı bir demo. Bu demoda rtx karta ihtiyacınız olmadan eksiksiz bir şekilde raytracing öğelerini açabiliyorsunuz ve son derece optimizasyonu iyi. Öyleki gtx 970 ile 1080p Ultra'da 50 ila 30 fps arası değerler alınıyor.
Demo o dönemde motorla beraber indirilebilir haldeydi, halen indirilebileceğini tahmin ediyorum. Bütün raytracing öğeleriyle beraber optimizasyonun nasıl bu kadar iyi olduğunu bilmiyorum ancak sizler de indirip kendiniz deneyebilirsiniz.
Not: Tam emin olmamakla beraber, şu an hayal kurmuyorsam, dronu kontrol edebildiğimiz bir modu da vardı.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.07.2022 10:59
crysis 4 haberini görünce tüylerim diken diken oldu valla umarım crysis 1 in betasındaki kırpmak zorunda kaldıkları taktiksel savaşı ve açık dünyayı umarım crysis 4 te yaparlar mgsv ye benzer bi deneyim sunmasını çok istiyorum çok umutluyum bu oyundan. balon çıkmasını hiç istemiyorum
MK Okuru
MK Okuru 10.07.2022 14:25
O işte zor,mgs 5 in yapay zekası oyun tarihinde yok hem grafiklere abanıp hem yapay zekayı o kadar mükemmel yapıp oynatacak bir sistem yok henüz dünyada ha 2050 yılında belki, o zaman bilinçli yapay zekalar üretilir bir kademe üste çıkar mgs5 den
Kalan Karakter: 300 Gönder
Crysis 4 sistemleri yakacak mı?
İlginizi Çekebilir