1/4

Crysis 2

Mahmut Saral 3.06.2010 - 12:31
Böylesini filmlerde bile görmediniz!
Tanımlanamayan daire şeklindeki bir gemi, üzerindeki alevlerle New York semalarından yeryüzüne doğru inişe geçiyordu. İrtifa kaybettikçe düşmeye başlaması, dairesel hareketler oluşturmasına ve çıkardığı dumanların da küçük çapta bir hortuma yol açmasına sebebiyet verdi. Devasa gökdelene çarptı ve koca bir delik açtı. Belli ki zemine inmeden durmayacaktı ve düşüşüyle beraber büyük paniğe yol açtı. Acaba bu tam olarak neydi ve içinde ne vardı?

Bu bahsettiğim küçük hikâye, Crysis 2’nin 3. ya da 4. bölümün başlangıcı olabilir. Henüz geliştirme çalışmaları devam ettiği için oyun tamamlanmadan hiçbir şey kesinlik kazanmayacak. Sürpriz değişiklikler olabilir…

Crysis, sadece PC’ye özel olarak hazırlanmıştı. Cry Engine 2’nin nimetleriyle tasarlanan oyun, en güçlü PC sistemini bile yorabilecek güçteydi. Multiplatform ürünlerin pazardaki satış başarıları ve daha fazla oyuncuya ulaşarak daha fazla oynanabilmeleri, Crytek’i bu kez, yani “ilk kez” multiplatform oyun geliştirmeye itti.

Crysis 2

İlk Crysis, çoğu yönden başarılıydı; grafikler, özgürlükçü oynanış, hatta Türkçe seslendirmeler… Konusunda profesyonel kişilerle çalışan firma, böylece Türk kullanıcılar için güzel bir jest hazırlamış oldu. Aynı gelenek Warhead’te de devam etti. Bu kez Psycho’yu kontrol ediyorduk ve gizemli adanın diğer bölümünde eş zamanlı olarak operasyonlarda bulunuyorduk. Hikâyeye daha sinematik bir bakış açısı getirilirken, ayrıca optimizasyon olarak da daha başarılı iş çıkarılmıştı. Warhead, Budapeşte stüdyosu tarafından geliştirilmiş ve 600 dolarlık PC’lerde rahatlıkla çalışabileceği belirtilmişti.

Crysis’in üçleme olması isteniyor, bunun için de Warhead’in başarısı merak ediliyordu. Haliyle bir oyuna ilgi gösterilirse, devamının da yapılmasına karar verilebilir. Böylelikle Crytek, EA ile aralarındaki önceki anlaşmaların uzantısı olarak Crysis 2’yi duyurdu. Cry Engine 3 ile geliştirilen yapım, PC, PS3 ve X360 için eş zamanlı hazırlanıyor. Konu hakkında Cevat Yerli şunları söylüyor: “Warhead, finansal ve puansal olarak başarılıydı. Ödüller de aldı. Bu durumdan memnunduk. Crysis, bizim amiral gemimiz ve olabildiğince fazla kişinin oynamasını istiyoruz.”