Pearl Abyss'in, Sony'nin süreli münhasırlık teklifini reddederek Crimson Desert'ı platform sınırlaması olmaksızın yayınlama kararı aldı. Sony, bu oyunun Ghost of Tsushima benzeri bir başarı yakalayabileceğini öngörüyor ve münhasırlık teklifiyle oyunun sadece PlayStation’da belirli bir süre yayınlanmasını talep ediyordu. Ancak Güney Koreli oyun stüdyosu Pearl Abyss, bu teklifi kabul etmeyerek oyunun daha geniş bir kitleye ulaşmasını sağlama stratejisini tercih etti.
Sony, özellikle Güney Kore merkezli oyun geliştiricilere yönelik münhasırlık anlaşmalarına ilgisini artırmış durumda. Daha önce Stellar Blade için Shift Up ile benzer bir anlaşma yapan PlayStation, Crimson Desert için de benzer bir yol izlemek istedi. Ancak Pearl Abyss, oyunun kendi kendine yayınlanmasının onlara daha fazla esneklik, kâr ve küresel erişim sağlayacağına inandığından dolayı bu teklifi geri çevirdi. Bu karar, 26 Eylül 2024 tarihinde düzenlenen Kiwoom Corp. Günü etkinliğinde resmi olarak duyuruldu.
İlginizi Çekebilir: Crimson Desert 2025'e Ertelendi
Sony'nin Crimson Desert'a yönelik münhasırlık talebi, firmanın oyunun potansiyelini yüksek görmesiyle bağlantılı. PlayStation, oyunun münhasırlığını elde ederek Ghost of Tsushima gibi bir hit yaratmayı hedefliyordu. Bu hamle, Sony'nin Güney Kore'den çıkan AAA seviyesindeki oyunlara olan ilgisinin bir yansıması olarak değerlendiriliyor. Kore hükümetinin de Stellar Blade'in başarısının ardından daha fazla yüksek bütçeli oyunun desteklenmesine öncelik vermesi, Sony'nin bu bölgedeki potansiyel projeler için iştahını kabartmış durumda.
Güney Kore, son yıllarda oyun endüstrisinde büyük adımlar atan ülkelerden biri haline geldi. Hükümetin oyun sektörüne yaptığı yatırımlar ve destekler, AAA oyunların sayısını artırmayı hedefliyor. Pearl Abyss'in bu bağımsız hamlesi de Koreli geliştiricilerin global oyun pazarında kendi ayakları üzerinde durabileceğinin bir göstergesi olarak kabul edilebilir.
Sal artık bizi be.