Tek kişilik yıkım ekibi Crash, aradan geçen uzun yıllara rağmen çok
özletmeden sık sık kendisini gösteriyor. Hemen her konsolda kendini gösteren
yapım, eski performansından bir şey kaybetmeden ancak teknolojiye de ayak
uydurarak tekrar karşımıza çıkıyor. Sony’nin yumurcak oyuncağı PSP’ye de
uğramadan geçmeyen karakterimiz, Sierra firmasının son ürünü olan Crash of the
Titans ile bizlerle buluşuyor.
Crash, daha evvelki versiyonlarında 2D platform oynanış yapısına sahipti.
Çoğumuzun tecrübe ettiği, sağa ya da sola kayan ekranlar ve bu ekranlarda
karşımıza çıkan düşmanları avlamak, bonus toplamak gibi temel amaçlarımız vardı.
Yapım 2D platform yapısını bırakarak günümüz teknolojisi üçüncü boyuta adım
atarak bir 3D platform oyunu haline geldi. Bu değişim yapımdaki oynanış
açısından herhangi bir değişime neden olmamakla birlikte, piyasada onlarca
örneği olan klasik bir 3D platforma dönüşmesine neden oldu. Klişe bir hikayesi
bulunan yapımda, garip düşmanlar tarafından kaçırılan Crash’ın kız arkadaşını
kurtarmaya çabalıyoruz. Başarının medeniyet ile değil, ilkellikle geldiğini
savunan karakterimiz, bu savı desteklercesine konuşmaktan aciz ve kavgacı bir
yapısı bulunmakta. Bu bakımdan konuşmaktan çok pataklamayı tercih ettiği
söylenebilir.
Kaba kuvvet
Hikayemiz, içeriğinde basit eğitimleri barındıran Tutorial modu ile kontrol
tuşlarını öğrenip karakterimizi biraz tanımamız ardından başlıyor.
Karşılaştığımız rakipler genel olarak bizler fazla zorlamıyor ve kolayca alt
edilebiliyorlar. Klasikleşmiş platform özelliklerine sahip olan yapımda, tuşlara
birden fazla sayıda basarak daha yükseğe zıplamak gibi işlevlerini
arttırabiliyor yahut combo vuruşları gerçekleştirerek düşmanın daha farklı
sitillerde ve daha kolay öldürülmesini sağlayabiliyoruz. Genelde aynı tip
yaratıklardan oluşan akınları temizleyerek yolumuza devam ediyoruz. Diğer
platform oyunlarında olduğu gibi Crash of the Titans’ta da öldürülen
düşmanlardan altın paralar çıkmakta. Bu paralardan yeteri kadar toplarsak da,
yeni combo vuruşları ile ödüllendiriliyoruz. Zor elde edilen nesneler daha büyük
açıklıklar ardına konarak ulaşılmaları da güçleştirilmiş. Bunun için havada
zıplama ardından vuruş tuş ile Crash helikopter gibi dönerek bir süzülme
hareketi yapıyor ve havada daha uzun süre asılı kalarak büyük açıklıkları
aşabiliyor.
Üçüncü şahıs kamera açısından oynadığımız Crash, arada yaşanan derinlik
algısının iyi hissedilememesi gibi klasik kamera sorunları dışında abartı bir
engel çıkartmıyor. Grafiklerin ortalama seviyede olduğunu gördüğümüz yapımda,
çevre modellemeleri kendini tekrar ediyor. Animasyonlar ve Combo hareketlerin
ise gayet başarılı olduğu görülüyor. Seslerinde grafik kalitesinden çok farklı
olmadığı oyunda, seslendirmeler ise başarılı yapılmış. Düşman yaratıklarını
kontrol edebilmemiz ise bir yenilik. Crash of the Titans, daha çok platform
sever oyunculara hitap edecektir.