1/2

Condemned 2: Bloodshot

Mahmut Saral 3.06.2010 - 12:31
Ethan Thomas olarak yeniden karanlıklara ve kanın merkezine geri dönüyoruz
Issız bir bina, çözülmeyi bekleyen sırlar ve önümde duran bir ceset. Saat gecenin geç saatleri. Odayı loş bir ışıkla aydınlatan lamba bir sağa bir sola sallanıyor derken bir anda söndü. Neyse ki yanımda fenerim var ama o da ne? Biri kapıları kitledi ve bodrum katından havlama sesleri geliyor. Şu kilitli kapının altından akan sıvı yoksa kan mı?

Orijinal oyundan 2 yıl sonra Sega ve Monolith tarafından serinin ikinci üyesi olan Condemned 2: Bloodshot, eş zamanlı olarak PS3 ve Xbox 360 için geliştiriyor. Yapım ilkinden bir yıl sonrasında gelişen olayları konu alıyor. Önceki oyunda yönettiğimiz FBI ajanı Ethan Thomas, tekrar kontrol edeceğimiz ana karakterimiz olarak karşımıza çıkıyor. Fakat artık eskisi gibi değil, bu kez psikolojik sorunları var. Kayıp ortağının olayını çözmek için ipuçlarına ihtiyacı olacak ve daha fazlası için içinden çıkılması güç birçok karanlık görevde yer alacak. Hatırlarsak ilk oyun oldukça karanlık ve boğucu mekanlarda geçiyordu. Atmosferi oldukça iyi yedirmeyi başaran yapımcılar Condemned’ı muhteşem sonuyla da hem oyuncuları şaşkınlık içerisinde bırakmış hem de cevaplanmasını bekleyen yeni sorular hazırlamıştı. Şimdi ön görülen vakit gelmiş olacak ki, yenisinden oldukça umutluyuz. Özellikle ilk oyunla beraber gelen eğlenceli oynanış stilinin daha da gelişmiş olarak yenisinde de olacak olması çok büyük bir ihtimal. Yapımcılar oyunun birçok yönünde geliştirmelere gidiyor. Bu gelişmeler hem oynanışa etki edeceği gibi hem de göze hitap edecek. Bunlardan biraz bahsedecek olursak.

Bulduğun her şey silahındır

Monolith, oyunun savaş sistemi ve yakın dövüş için bazı geliştirmelerde bulunuyor. Örneğin; Tekme ve yumruk faktörü önemli olacağı gibi bununla beraber boru, balyoz, tuğla gibi çevresel her türlü araç silahımız konumuna gelecek yine ama bu kez çevrede bulacağımız daha fazla faktör silahımız olacak. Bir boru, bir levyeden ibaret gibi değil yani. Bu alet ve eşyaları yakın dövüş için değil ayrıca bize yaklaşmakta olan düşmana önceden müdahale etmek için fırlatabileceğiz de. Böylece yaralanan düşmanı öldürmek daha da kolaylaşacak. Splinter Cell’deki gibi düşmanlarımızı gizlice arkadan yakalayabilme özelliği de bulunacak. Böylece yakaladığımız şahsiyeti o an önümüzde ne varsa (Duvar, masa) ona doğru hamle yaparak özellikle kafasını vurarak, büyük hasarlar verebileceğiz. Diğer bir şekilde oyun esnasında herhangi bir yerden bulduğumuz herhangi bir alkol şişesini önce düşmana fırlatarak üzerinde kırılmasını sağlayabilir, daha sonra bir kibritle onu ateşe verebiliriz. Tabii ki bu özellikler düşmanlar için de geçerli. Bir koridorda sakin sakin yürüyüp köşeyi döndüğümüz sırada kafamıza doğru hızla uçan bir tuğla gelebilir. Bu da demektir ki oldukça dikkatli bir ilerleyiş sağlamamız gerekiyor. İlk oyunda kilitli bir kapıyı açmak için bazı araçlara sahip olmamız gerekiyordu. Mesela Crowbar. Yeni oyunda ise bulduğumuz sert tepki verebilecek her araç işimize yarayacak.