Commandos’un çok fazla tutmasının sebebi sizce neydi? Yani oturup düşünecek olursak minicik adamları oradan oraya koşturup, Nazi kesmek ya da tam bölümü bitireğinizanda arkanızdan gelen adamınızın uzaktaki bir sniper’ın tüfeğinden çıkan mermi ile yere yığılmasını görmek ve hemen ardından çıkan koskocaman “GAME OVER” yazısı ile sinirlerimizi zorlamanın neresi bu kadar zevkli olabilir ki?
Bence o güne kadar görmediğimiz bir türü oynamak ve çok iyi işlenmiş olan 2. Dünya Savaşı atmosferine tam olarak girmemiz, yukarıdaki sorunun cevabı olabilir. Oynanabilirlik ve etkileyici ses özellikleri ise Commandos’un başarısına katkıyı yapan diğer unsurlar. İlk oyunda bu atmosferi 2D grafikler ile ve tek kamera açısı ile yaşamıştık. Ancak serinin iki ve üçüncü oyunlarında grafik motorunun 3D’ye çevrilmesi ve binaların içinde gezinebilmemiz gibi özelliklerin katılması ile atmosferin içine bir adım daha girmiştik. Fakat bu, yapımcılara yetmemiş olsa gerek ki serinin devamını bir FPS olarak yapmayı düşünüyorlar. Bu ne kadar doğru bir karar bilemiyorum. Zaten şu aşamada da bunun hakkında fazla yorum da yapmamak lazım aslında. Fakat daha önce bu şekilde tür değiştiren oyunların pek de tutuğunu söyleyemem. Örnek olarak da kendi adıma Worms3D’yi gösterebilirim. Sonuçta o oyunun hayranları hatta fanları, tür değişikliğine karşı her zaman fazlasıyla hassas olacaklardır. Diğer bir bakış açısıyla da yeni tarzın daha yeni kitlelere hitap etmesi de söz konusu.