BU SEFER KİMİN KUYRUĞUNA BASACAKLAR ACABA?
Kendinizi terkedilmiş küçük bir kulübenin içinde kafanızı ayaklarınızın arasına almış düşmanın gelip sizi öldürmemesi için dua ederken ya da bir duvarın kenarında, kasaturanızın keskinliğini test etmek için sabırsızlıkla beklerken düşünün. Hangi durumda olmak isterdiniz? Büyük ihtimalle ikinci konumda. Commandos'un bize yaşattığı duygu bu idi ve bu duyguyu bir defa daha yaşatmak için oyunun yapımcıları aralıksız çalışıyorlar.
KESİLECEK KAFA YOK MU?
Commandos'un 98'de dergideki ilk haberini okuduğumda konusu çok soğuk gelmişti ama Eidos bana bu lafımı yutturmak için çok çalışmış ve benim günlerce uykumu çalıştı. İyi ki de çalmış çünkü onlar sayesinde hayatımın en güzel oyununu oynadım. Ama bir sorun vardı oyun 20 gün içerisinde bitmişti ve bu benim çok canımı sıkmıştı. Aradan çok zaman geçmeden Call of Duty çıktı ve yeni yenilikleri de beraberinde getirdi. Görev paketi oyuna ayrı bir hava katmıştı. Kısaydı ama ondan aldığınız zevki kolay kolay başka oyunlardan alamazdınız. Onu da kısa bir sürede bitirmiştim. Yeniden beklemeye başladım. Ama bu sefer bekleme süresi biraz daha uzun olacağa benziyordu. Bazen oyundan tamamen ümidimi kestiğim bile oluyordu. Ama 2001 yılında Eidos söylediğim lafları bana bir kez daha itina ile yutturmuştu.
YOKSA BEN YOKUM
Sene 2003 ve Eidos 3. versiyon için harıl harıl çalışıyor. Her oyunda biraz daha büyüyen oyuncu kitlesini beklemekten çıldırtmaya devam ediyor. Oyunun trailer'ını her izleyişimde içimdeki beklenti giderek büyüyor. Umarım bu sadece öne çıkmakla kalmaz işe de yarar. Oyunun web sitesinden ve çevreden aldığım haberlerden, bu oyunun serinin diğer oyunlarına nazaran çok daha aksiyon dolu olacağı söyleniyor. Bu da oyunun daha büyük bir kitleye hitap edeceğini gösteriyor. Fakat bu sefer oyunun sistem gereksinimlerinin daha fazla olacağı da haberler arasında. Zaten normali de bu. Firma oyunda karakterlere yenisini eklemek yerine eski karakterlere yeni yetenekler katma yoluna gideceklerini söylüyor. Bence bu biraz kötü olmuş. Yeni stratejiler kurmak için iyi olabilir ama oyuncular yeni karakterler görmek istiyor.
Oyunun önceki versiyonlarında hep arka planda bırakılan bazı öğeler ile çok fazla uğraşılacağı söyleniyor. Evet bu multiplayer bölümler için söyleniyordu. Bu oyunun daha uzun ömürlü olmasında büyük rol oynayacak. Oyunun fanları her sefer olduğu gibi kısa bir sürede bitirecek ve diğer oyunu beklemeye koyulacaklar. Multiplayer'ın yapılmasıyla bu gelenek ortadan kalkabilir. Firma bu konuda çok iddialı konuşuyor. Umarım dediklerini yapabilirler, çünkü oyunda ve bu tür oyunlarda büyük bir devrim yapmış olacaklar. Haziran ayında piyasaya çıkacak oyun Commandos'un Eidos'u ayakta tutan en sağlam taşlardan biri. Bence bu oyun serinin diğer serilerine yakışır olacak ve bu tarz oyunlara yeni bir anlayış kazandıracak.