Electronic Arts, gerçek zamanlı strateji oyunlarının efsanesi Command & Conquer serisinin dört klasik oyununa ait kaynak kodlarını kamuya açtı. Açık kaynak kodları, GPL lisansı altında erişime sunuldu. Kodlar arasında Command & Conquer, Red Alert, Command & Conquer: Renegade ve Command & Conquer: Generals oyunları yer alıyor. Bu adım, hem oyun tarihini koruma hem de yeni geliştiriciler için fırsatlar yaratma açısından önemli bir dönüm noktası olarak görülüyor.
EA, bu projeyi hayata geçirmek için teknik direktör Brian Barnes, Respawn yapımcısı Jim Vessella ve Command & Conquer topluluğunun uzun süredir üyesi olan Luke Feenan ile birlikte çalıştı. Feenan, 2020 yılında yayınlanan Command & Conquer Remastered Collection ve geçtiğimiz yıl Steam’de sunulan C&C Ultimate Collection projelerinde de yer almıştı.
Açık kaynak kodları, fan projeleriyle tanınan OpenRA ve OpenSAGE gibi girişimlere önemli bir destek sağlıyor. Ayrıca, EA, Steam Workshop desteğiyle Command & Conquer için bir modlama destek paketi de yayınladı. Bu pakette, SAGE motorunu kullanan oyunlar için XML, Schema, Script ve harita dosyaları gibi varlıklar yer alıyor. Desteklenen oyunlar arasında C&C Renegade, C&C Generals & Zero Hour, C&C 3 Tiberium Wars ve Kane’s Wrath, C&C Red Alert 3 & Uprising ve C&C 4 Tiberian Twilight bulunuyor.
Bu açık kaynak hareketi, geliştiricilere eski oyunlar üzerinde çalışma ve yenilikler yapma imkanı tanıyor. Oyuncular, bu kodlar sayesinde daha yüksek çözünürlük, daha iyi yenileme hızları ve geniş ekran desteği gibi özellikler ekleyebilir. Ayrıca, mod yapımcıları artık oyunlara temel değişiklikler yapabilecek ve yeni içerikler üretebilecek.
EA’nın bu hamlesi, oyun dünyasında olumlu karşılandı ve Command & Conquer topluluğunda büyük bir heyecan yarattı. Geliştiriciler ve hayranlar, bu tarihi seriyi modern teknolojiyle yeniden şekillendirme fırsatını sabırsızlıkla bekliyor.