1/2

Command & Conquer 3: Kane's Wrath

Aykut Göker 3.06.2010 - 12:31
Kane biraz kızgın mı ne?

Çıkış Tarihi: 2008 İlkbahar

Aklınıza kült olmuş oyunları getirin. Türlerine göre kategorileyin ve “Gerçek Zamanlı Strateji” haricindekileri eleyin. Geriye kalan bir avuç isim arasında muhakkak Command & Conquer serisine ait bir yapım da vardır. 1996 yılından bu yana hayatımızın içinde olan seri, günümüzde türün geldiği noktaya ulaşmasında büyük pay sahibidir.

Bilindiği üzere geçtiğimiz yıl Command & Conquer 3: Tiberium Wars satışa sunulmuştu. Serinin müdavimlerinin aşina oldukları iki taraf olan GDI ve NOD’lar, yeniden karşı karşıya gelmişlerdi ancak bu sefer savaş yeni sürprizlere gebeydi. Öyle ki oyunun yarısından sonra üçüncü bir ırk olan Scrin arenaya dahil olup, tiberium savaşının kaderine doğrudan etki ediyordu.

EA tarafından geliştirilen yapım için şu sıralarda yoğun bir çalışma yürütülüyor. Öyle ki her şey yolunda giderse, 2008’in ikinci çeyreği içerisinde Command & Conquer 3: Kane's Wrath isimli bir ek paketi oynamak ile mükellef olacağız.

DENGELER DEĞİŞİYOR

Yapımcı Jim Vasella, “Oynanıştaki dengeyi geliştirecek 9 yeni yama hazırladık” diyor, Kane’s Wrath için. Böylelikle oyundaki dengelerde küçük değişiklikler olacak. Fakat yapıma eklenen yeni silahlar sayesinde ise ırklar arasında güçler adeta yeniden dağıtılacak. Bu yüzden eski taktikleri gözden geçirmekte fayda var. Genellikle ‘kuleleme’ (turret gibi defans birimlerini ardı ardına dizerek ilerleme) ya da oyunun hemen başında ucuz birimler üretip saldırma gibi taktikler kullanılır. Kane’s Wrath’ta oynanışın yönü değişecek ve muhtemelen alışkanlıklar rafa kalkacak.

Karşılaşılacak süper silahlarda da eklemeler var; örneğin GDI’ın yeni ses bombası sayesinde, etki alanı içerisinde kalan bir takım birimler devre dışı kalacak ya da atış mesafeleri düşecek…

Kane’s Wrath ile yeni alt ırklar da savaşa konuk olacak. Bunlar, var olan ırklardan kopan isyancılar da olabilir, aksine liderine sıkı sıkıya bağlı destek birlikleri de… Fakat şurası kesin ki bu ırklar, kendilerine özgü güçler ve diğerlerinde bulunmayan upgrade’ler ile karşımıza çıkacak. Örneğin sizinkiyle aynı tanka sahip olsalar da, onların birimi çok daha dayanıklı olabilecek veya portföyünde ekstra bir silah bulundurabilecek. Ayrıca savaşıp rütbe atladıkça, daha fazla saldırı alternatifleri olacak (Tabii bu durum her ırkın birimleri için geçerli). “Bu alt ırklar Command & Conquer: Generals: Zero Hour’daki mantığı güdecek” diyor Vessella.