ArtılarVideolar, seslendirmeler, ambiyans... kısacası bir strateji oyunu nasıl filme dönüşür, bunun son örneği karşımızda.
EksilerYeni oyun sistemi fanatikleri bile usandırabilir. LAN oyunu bulunmuyor.
İyisiyle, kötüsüyle Tiberium serimizin sonuna geldik. Command & Conquer,
strateji bazında oyuncuların gönlünde ayrı bir taht kurmuştur. Nedendir
bilinmez; C&C oyuncuları kolay kolay aynı tadı başka bir oyundan alamazlar.
Sadece bağlılık olarak değil, geçtiği ambiyans ve sundukları olarak da C&C
oyunları akranlarından ayrılır. Tiberium Wars ve onun genişleme paketi olan
Kane's Wrath'ten 2 sene sonra, Command And Conquer 4: Tiberian Twilight ile
karşı karşıyayız. Tiberian Twilight'ta oyun anlayışını değiştirebilecek
yenilikler görüyoruz. Lafı daha fazla uzatmayalım, açıkçası biz de durumu size
aktarmak için oldukça sabırsızlanıyoruz.
Başkasına benzemez senin videoların!..
Video ve C&C denildiğinde genelde şöyle bir durulur, hemen genel oyunlardaki
videolar göz önüne getirilir. Gerçek oyuncularla birlikte çekilen videoları ile
her oyununda adından epeyce söz ettiren C&C serisinin son oyununda da durum
değişmiş gibi görünmüyor. Az önce epeyce değişiklik var demiştik, ancak burası
her zamanki halini koruyor. Videolarda harikulade bir hava hakim. Videoları yine
birinci şahıs kamerasından görüyorsunuz. Muhtemelen serinin son oyunu olmasının
verdiği gazla, C&C 4 oynarken "komuta bende" havalarına girebilirsiniz. Girin
tabii, sonuna kadar haklısınız. Çünkü yapım içerisinde yer alan ara sinematikler
o kadar güzel hazırlanmış ve gaz verici ki; izlerken o sıkıntılı havanın
kokusunu alabiliyor, kendinizi kurtarıcı addedebiliyorsunuz. Tabii renklerin
oldukça soluk olmasının da etkisi var.
Kane'in olmadığı bir Command&Conquer düşünülemez
Oyunda 3 adet 'topluluk' görüyoruz. Bunlardan birisi Allied'lar değil tabii ki.
Oyunda Küresel Savunma Girişimi (Global Defense Initiative) ve NOD örgütü
dışında bir de The Forgotten (unutulmuşlar) topluluğu bulunuyor. The Forgotten
sınıfındakiler, tiberyum zehirlenmesiyle bir nevi mutasyona uğramış kabilelerden
oluşuyor. Saf insanları sevmeyen bu grup mensupları, paralı asker gibi
kullanılabiliyor.
Yargı, Yasama, Yürütme
Yapımdaki 'kutsal gübre' dedirtecek değişikliklerden bir tanesi, seçtiğimiz
fraksiyonun da kendi içerisinde ayrılması. Oyundaki her iki örgütte de 3 farklı
sınıf bulunuyor. Bunlar Offense, Defense ve Support. Her grubun kendisine özgü
üniteleri bulunuyor. Bu bağlamda oyunun kullanıcılara daha zevkli bir deneyim
sunacağına inanıyoruz. Zira bu şekilde henüz başlamadan, bir bakıma oyun
karakterinizi belirlemiş oluyorsunuz. Offense birimi daha saldırı odaklıyken,
Defense'te adı üzerinde; savunma yapıyoruz. Support ekibinde çok ağır silahlı
olmayan ancak bir o kadar yetenekli -ara eleman- üniteler bulunuyor. Support
üniteleri işinizi hiç ummadığınız bir anda kolaylaştırabiliyor.