Collapse
Hasan Uğur Nayır
3.06.2010 - 12:31
Üçü bir arada
Bir süredir Rus yapımcılardan ses seda fazla çıkmıyordu. Eskiden bir oyun
yaptıklarında, biraz reklam yaparlardı. Fakat bir anda bu aksiyonlarını
piyasadan çektiler. Geçen zaman ardından, boy göstermeye yavaş yavaş
hazırlanıyorlar ki; perde arkasındaki olay aslında farklı. 2007 yılında birçok
Rus yapımcı projelerini piyasaya sürecek. İlk zamanlar çıkardıkları oyunlar
kötüydü, hatta birçoğunda hayal kırıklığı yaşamıştım. Gene de sonlara doğru bir
iki tane elle tutulur yapımlar gelmişti. 2007 yılında gözüme kestirdiğim
Collapse adında bir proje geliyor ki, oldukça iddialı bir biçimde hem de.
Avrupa toprakları
Dünya harap olmuş, bir hale düşmüş. Yıl 2096 insanlar yaşam mücadelesi veriyor,
farklı bir boyuttan gelen yaratıklar Avrupa topraklarında pırtlamış. Yollarına
ne çıktıysa yok etmişler. Bu olaylar bir yüzyıl önce meydana geliyor. Dünya’nın
şimdiki hali salt kaos ve yıkımla dolu. Konu olarak sürekli işgal eden
yaratıklar klişesini birçok oyunda görmüşüzdür. Alternatif olarak düşmanlar
uzaydan gelebilir, doğaüstü olabilir vs… ama gene olan bize olur.
Senaryoyu es geçersek, Third Person Shooter kamera açısını kullanan Collapse’nin
ilgi çekeceği alan katıksız aksiyonu olacak. Genelde yapmamız gereken,
yaratıkları bir güzel harcamak ve etrafı kırıp dökmek. Bunları yaparken kolay
kontrollerle, çeşitli combo’lara danışacağız. Combo’larımızı yaparken ister
silah, ister yumruk ve tekme yani her şekilde karşımızdakini bir güzel haşat
edeceğiz. Silah çeşitliliği ve ne kadar sayıca olduğu hakkında bir bilgi
verilmese de, yapımcılar oyunculara gerektiği kadarının olacağını söylüyor.
Çeşitlilik
Sadece aksiyon değil, çeşitli bulmacalar da oyunda yer alacak. Bunları çözmek
içinse Collapse’nin fizik modellemesinden yararlanacağız. Fizik sistemi sadece
bulmacaları çözmek için değil, ayrıca çevredeki nesnelerle etkileşime girmek
içinde kullanılıyor. Kısaca etrafı parçalayıp, yıkacağız. Böylece düşmanlarımız
için alternatif ölümler de, fiziklendirme sayesinde gerçekleşecek.