Havadan insan kurtarma sanatı
Uzun konuşmalara veya geniş anlatımlara gerek yok. Her oyun belli bir saygıyı hak eder ve o hak ettiği saygı derecesinde karşılık alır. Bir oyunun nerede, kim tarafından, nasıl veya ne kadara yapıldığı önemli değil. Önemli olan, yapımcının aklındaki şeyi size vermesini başarıyor mu, başaramıyor mu? Yoksa nice AAA oyunları gördük çöpe atılan. İşte Choplifter HD için bu tarz bir açılış yapmak yerinde olur diye düşündüm.
1982’de Apple II daha sonra da 1985’te PC’ler için hazırlanan retro oyun Choplifter’ın bir remake’i olan Choplifter HD’nin adındaki HD kısmını bir yana bırakırsanız oyunun size vadettiği tek şey var; zevkli bir zaman geçirmek.
Niyeti belli olanın hedefi de kolay olurSide-scrolling tarzında biraz aksiyon biraz platform tadındaki oyun günümüz teknolojisinin nimetlerinden faydalanılarak üç boyutlu bir hal almış ve texture olarak sıkı bir şekilde elden geçirilmiş. İçine birbirine benzer nitelikte görevler, farklı helikopter çeşitleri ve değişik düşmanlar yerleştirilip, diyaloglara da klasik Amerikan askeri esprileri de serpiştirilerek önümüze sunulmuş.
Peki , sadece bu kadarcık bir malzeme ile iyi mi olmuş? Evet, hem de ilk intibası ile insanda bir burun kıvırma eylemine neden olsa da, aslında Choplifter HD ciddi anlamda zevkli bir oyun olmuş. Genellikle basit fikirlerle güzel işler çıkartma olayı bağımsız yapımcıların elinden çıksa da InXile da bu işi gayet güzel kıvırmışa benziyor. Eh başında Interplay Production’ın eski kurucusu Brian Fargo’nun olduğu ve ellerinden Bard’s Tale gibi bir oyunun çıktığını düşünürsek o zaman Choplifter HD’nin de biraz üstünde durmak gerekir zaten.
Dilerseniz laf salatasını bırakıp direk oyuna geçelim ve onu bir güzel inceleyelim.
Ben bir helikopterimOyunumuzun amacı çok basit. Bir helikopterimiz var ve farklı felaket alanlarında kurtarabildiğimiz kadar insan kurtarmaya çalışıyoruz. Bölümleri geçtikçe yeni helikopterler, daha zor bölümler ve sağlam düşmanlar karşımıza çıkmaya başlıyor.
Oyunun tek kişilik oyununda dört ayrı campaing mevcut; Flight Control, Operation Alpha Freedom, Operation Bravo Breakout ve Operation Charlie Takedown. Bu dört senaryo, sizler o an ki senaryodan kazandığınız yıldız sayılarına göre açılıyor. Bölümlerdeki başarınız kaç kişiyi kurtardığınız, kaç kişinin ölmesine seyirci kaldığınız, kaç düşman öldürdüğünüz ve bütün bu işleri ne kadar zamanda yaptığınıza bağlı olarak belirleniyor.