PlatformlarPC, PlayStation 3, XBox 360, Wii U, PlayStation 4, XBox One
Yapımcı - YayıncıUbisoft Montreal - Ubisoft
Çoklu Oyuncu: Yok
Oyun Türü: Bulmaca,Platform,Role Playing Game
Merlin Puanı90
22 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%81
ArtılarBaşarılı görsellik, RPG/bulmaca/platform öğeleri çok güzel harmanlanmış, farklı ve başarılı sıra tabanlı dövüş sistemi, hikaye anlatımı çok iyi.
EksilerSoneler bazen zorlama olabiliyor.
Bir oyun düşünün. Bu oyun hem platform, hem bulmaca, hem RPG öğeleri içerip, hem de bütün bu öğeleri muhteşem bir hikâye anlatımı ve görsel tarzla size sunsun. Birçoğunuzdan “böyle bir oyun yok” dediğinizi duyar gibiyim. Ancak emin olun böyle bir oyun artık var. Belki hikâyesi ve anlatım tarzı sizi çekmeyebilir ama bu oyunun adı Child of Light.
Rüya mı gerçek mi?
Ubisoft Montreal’in geliştirdiği oyunda Aurora adlı bir kızı canlandırıyoruz. 1895 Avusturya’sında yaşayan Aurora, günün birinde uyuyakalıyor ve uyandığında kendini Lemuria isimli hayal dünyasında buluyor. Lemuria’nın güneşi, ayı ve yıldızları Dark Queen (Karanlık Kraliçe) tarafından çalınmış durumda. Aurora ise bu göksel nesneleri kurtarıp bir dük olan babasıyla tekrar bir araya gelmeye çalışıyor.
Oyunun hikâyesi genel olarak bu şekilde. Gelelim Child of Light’ta neler yaptığımıza. Lemuria’da Aurora’yla birlikte aslında bir platform oyunu oynuyoruz. Ancak bu sadece oyundaki ilk izleniminiz olacak. Oyunun başından itibaren yanımızda bir ateşböceği olan Igniculus’la birlikte dolaşıyoruz. Aurora’yı sol çubukla yönlendirirken, Igniculus’u sağ çubukla yönlendiriyoruz. Bu açıdan bir nevi PS3’te oynadığımız Puppeteer’a benziyor. Igniculus’la birlikte karanlık yerleri aydınlatıyor, bazı bulmacaları çözebiliyoruz. Aynı zamanda etrafta bulunan ve bize sağlık ve mana veren bitkileri de uyarabiliyor Igniculus.
Child of Light’ın şaşırtıcı kısmı ise karşımıza dövüşlerde çıkıyor. Dövüşler sıra tabanlı olarak oynanıyor. Igniculus her ne kadar dövüşe direkt olarak katılmasa da, düşmanların sıralarının gelmesini yavaşlatabiliyor. Yavaşlatma derken, oyunun sıra tabanlı dövüş mekanizmasını kısaca açıklayalım. Dövüş sırasında gördüğümüz bir bar, zamana göre sıranın kimde olduğunu bize belirtiyor. Barda yer alan “Cast” kısmına sıradaki karakterin ikonu geldiğinde, bu karakter hangi hareketi yapacağını seçiyor. Seçilen hareket ise karakterin bu hareketi gerçekleştirme süresine göre (kısa, orta, uzun, çok uzun gibi) barın sonuna geldiğinde yapılıyor. Bu dinamik, düşmanlar Cast kısmına geçtiğinde onlardan önce davranıp hareketlerini engellemenize yarıyor. Aynı zamanda belirttiğimiz gibi Igniculus’la bir düşmanın üstüne gelip L2’ye basarak, onun bar üzerindeki hareketini yavaşlatabiliyoruz da. Biraz karmaşık bir mekanik, ancak oynadığınız zaman çok eğlenceli olduğunu da göreceksiniz.
Bu arada belirtelim, Igniculus’u DualShock 4’ün dokunmatik yüzeyiyle kontrol edebiliyorsunuz. Ayrıca ikinci bir DualShock 4’ünüz de varsa, Igniculus’un kontrolünü tamamen bir arkadaşınıza bırakmanız da mümkün.
Dövüş kısmında hem kendinizin, hem de yanınızda bulunan yardımcılarınızın yeteneklerini kullanabiliyorsunuz. Yeteneklerden bazıları mana gücünden harcıyor. İşin içine mana girince “RPG öğeleri nerde?” diye sorabilirsiniz. Child of Light’ta karakterlerin seviyeleri, seviyelerle değişen istatistikleri ve seviye atladığımızda kazandığımız puanlarla alabileceğimiz yeni yetenekler de bulunuyor.