ArtılarMuhteşem hikâye kurgusu, durmak bilmeyen aksiyon, kaliteli savaş atmosferi, Multiplayer modlar, Special Force modu, sürprizler
EksilerSenaryo modu kısa sürüyor, Dedicated Server özelliğinin kaldırılması
Buralar sadece taş ve kurak topraklarla kaplı ovalardan ibaret. Tozlu
postallarımla adım atarken, ardından oluşan ayak izlerimi takip ediyorum. Nereye
gideceğimden emin değilim, ama en azından ayak izlerim nereye
gideceğimi diğer insanlara tarif edebilir. Hafif esen rüzgârın şiddet artırıp
izleri silmesini ve etrafı tozla kaplama ihtimalini saymazsak. Burada olmak
ister miydim diye bir kez daha soruyorum kendime.
Fakat tepemdeki güneş, ısrarla beni engellemeye, giderek kuruyan boğazım ise,
beynimdeki her bir hücrenin susuzluğuma yoğunlaşmasına sebebiyet veriyor.
Bilmiyorum…
29 Ekim 2003'te ilk Call of Duty oyunu piyasaya sürülmüştü. 30 Ekim tarihinde
ise Activision, Infinity Ward'un %70'ini satın aldığını duyurmuş ve yayıncı
firmanın desteğiyle birlikte çok daha iyi işlere imza
atılacağının temennisinde bulunulmuştu. Michael Giacchino'nun müzikleriyle
destansı bir hâl alan yapım, Rusya'nın soğuk topraklarından Almanya'nın kalbine
kadar uzanan heyecanlı mücadeleleri monitörlerimize
taşımıştı. Peşi sıra gelen WW2 oyunlarının ardından 10 Kasım 2007 tarihinde
çıkan Modern Warfare ise, seride yeni bir sayfa açmış ve CoD isminin hiç
olmadığı kadar popüler olmasını sağlamıştı. İlk oyundan
beridir bitmek bilmeyen heyecanlı çatışmalar, farklı cepheler ve olayların
farklı insanların gözüyle oyunculara aktarılması, bir film izlermişçesine bizi
Modern Warfare 2'ye kadar sürükledi.
Makarov: Aslında Amerika, en baştan beri
dünyanın hâkimi olmak istiyordu. İkinci Dünya Savaşı'ndaki rolü bunun en büyük
örneğiydi. Düşünsenize, dünyada ilk kez nükleer bomba kullanan ülke, hem de iki
kez...
Zakhaev ölmüş olabilir, ama taşıdığı duyguları hepimiz taşıyoruz. Artık yeter.
Kendimizi gösterme vakti geldi, hem de en acımasız şekilde. Washington hakkında
ne düşünüyorsunuz? En güvenli yer, özgürlüğün
kaynağı veya temiz caddeler mi? Düşündüklerinizi unutsanız iyi olur, çünkü
yakında ihtiyacınız olmayacak...
Modern Warfare 2, ilk oyunun finalinin 5 yıl sonrasında gelişen olayları konu
alıyor. Bu kez sahnede Makarov var. Öldürülen Zakhaev'in yerini alan Makarov,
aslında Avrupa'da çeşitli terör saldırıları
düzenleyerek ismini duyurmuş bir kişi. Rusya, artık aşırı milliyetçilerin
kontrolü altındadır ve baştaki isim de Makarov'dur. Yıllar önce öldürülen
Zakhaev, unutulmaz ve şehit olarak gösterilir. Bu konu
hakkında halk da kışkırtılır ve Makarov'un gücü giderek artar. Böylece olaylar,
Amerika'nın Ruslar tarafından işgal edilmesine kadar uzar. Fakat şu bir
gerçektir ki Makarov'un tek destekçileri Rus halkı
değildir.
Yapıma adım atar atmaz bir uyarı ibaresiyle karşılaşıyoruz. Oynamaktan rahatsız
olabileceğimiz bölümlere dair uyarı alıp-almama istediğimiz soruluyor. Bu
aşamayı geçtikten sonra artık modern savaş sanatına
adım atıyoruz. Makarov'un takımına sızmış bir CIA ajanı, onu takip eden Amerikan
ve İngiliz birlikleri, oyun boyunca gezeceğimiz Rio de Janeiro, Washington,
Kazakistan, Afganistan ve Moskova gibi mekânlar,
Modern Warfare 2'nin hikâye kurgusunun ne kadar muhteşem olduğunun küçük bir
göstergesi. Amerikan donanmasına mensup General Shepherd’ın verdiği ilk
direktifle yola koyuluyoruz, fakat aslında her şeyin
göründüğü gibi olmadığını anlamak uzun sürmüyor. Tüm detaylar, siz senaryo
modunu oynamaya başlayınca birer birer önünüze seriliyor. Kısa, ama keyifli bir
eğitim bölümünün ardından aksiyon hemen başlıyor ve
oyun sonuna kadar hiç bitmiyor...