Farklı yaşamların paralel ırmakları
Tim Schafer ismini buradan kaçınız hatırlıyor? LucasArts’ın efsanevi ismi, Full Throttle, Grim Fandango, Psychonauts ve Brütal Legend gibi oyunların tasarımcısından bahsediyorum. Tim Schafer, LucasArts’ın en has elemanlarından birisi olarak orada geçirdiği onca zamandan sonra 2000 Yılında Double Fine Productions’u kurdu ve burada muhteşem işler yapmaya devam etti.
Devam etti derken, ediyor demem daha doğru olurdu. Geçen yıl “Double Fine Adventure” adı ile Kickstarter’da 8 saat içerisinde 400.000’e ulaşan bir proje vardı hatırlarsanız, hatta bu proje 30 gün içerisinde 3 milyon doları bulmuştu, işte o proje, 90.000 adet Kickstarter bağışçısını arkasına alarak yapılmaya başlanan proje, artık Broken Age olarak biliniyor.
Tim Schafer, point and click macera oyunlarının şahı değil şahbazı. Bunun her ne kadar eski bir tür olduğunu söyleseler bile, kendisi bir gün bile bu işin peşini bırakmadı, şimdi ise devasa bütçeli macera oyunu Broken Age ile tüm oyun endüstrisine aksini kanıtlama niyetinde gibi.
Broken Age, oldukça hüzünlü bir arkaplana sahip. Kendi dünyalarında içleri sıkılan ve farklı bir varoluş hayal eden iki eş ruhun hikayesi bu. Biri yalnız başına, yapay zekanın yönettiği bir uzay gemisinde yaşıyor, diğeri ise canavarlara kurban edilmek üzere bir köyde. Bu iki insan, aslında birbirinden çok farklı hayatlara ve duygulara sahip değil, aslında bu insanlar bizden çok farklı da değil
Düşünün bir, hepimiz biraz biraz uzay gemisinde yalnız başına kalan çocuk veya istemediği bir şeyi yapmak zorunda bırakılan bir kız değil miyiz? İşte Broken Age’in hikayesinin kalbi tam olarak bu soru ile başlıyor. Seçmediğiniz bir şeyi yaşamak zorunda bırakılsaydınız, kendi hayatınızı elde etmek için savaşır mıydınız yoksa durumu kabullenir miydiniz? Bence bu aralar herkesin kendine sorması gereken bir soru bu.
Tabii bu kadar karanlık bir portre çizdiğime bakmayın, Tim Schafer’ı tanıyorsam araya oldukça sağlam espriler, komik durumlar ve yüzünüzün güleceği hikayeler ekleyecektir, Tim Schafer gibi suratına baktığınız vakit gülmeye başladığınız bir insan, ne kadar karanlık olabilir ki? (Acaba bu sözlerimi geri alacak mıyım diye merak ettim şu an.)
Broken Age, klasik bir point and click oyunu olacak, fakat epey bütçeli, hatta baya bütçeli. Benim merak ettiğim şey, bu kadar bütçe nereye gidecek? Daha uzun bir oyun? Muhteşem görsellikler? Hikaye? Nereye gideceğini veya gittiğini bilmiyoruz fakat söz konusu tek bir kötü oyun yapmayan Schafer olduğu vakit benim güvenim yüzde yüz.