Yapımcı - YayıncıNumber None Inc. - Number None Inc.
Çoklu Oyuncu: Yok
Oyun Türü: Platform,Platform
Merlin Puanı87
ArtılarŞirin grafikler, dengeli bulmacalar ve oynanış, müzikler
EksilerTam bir zaman hırsızı
Braid, geçtiğimiz sene Ağustos ayında, Xbox Live üstünden yayınlanmıştı. Şirin grafikleri, basit oynanışı ve bulmacalarıyla çoğu Xbox 360 sahibinin beğenisi kazandı. Hatta birçok site ve dergilerden, yüksek puanlar aldı. Bu harika yapım sadece Xbox 360 cephesine özel olarak kalmadı. PC’ye de çıkacağı duyuruldu. Birkaç kere erteleme yaşayan Braid, sonunda bilgisayarlarımızdaki yerini alıyor.
Bir garip kaçırılma öyküsü
Hikaye, Tim adındaki yönettiğimiz karakterin, bir yaratık tarafından kaçırılan prensesi kurtarma macerasını işliyor. Braid, Mario gibi bir oynanışa sahip, ama tabii ki Mario gibi basit değil. Koşuyor, zıplıyor, düşmanları egale ediyoruz; yapboz parçalarını toplayıp, parçaları toplamak için de önümüze koyulan engelleri aşmaya çalışıyoruz. Bunu yaparken de zamandan yararlanıyoruz. Braid toplamda altı bölümden oluşuyor. Bunlar; Time and Forgiveness, Time and Mystery, Time and Place, Time and Decision, Hesitance ve adı olmayan son bölüm. Her bölümde belli sayıda yapboz parçası var. Bunları toplayıp, bölümlerdeki yapbozu tamamlamamız gerekiyor. Böylece prensese daha çok yaklaşıyoruz.
"Braid, basit ama hoş ve renkli grafikleriyle dikkat çekiyor. Atmosfer müziklerle tamamlanıyor."
Zamanı kullanmaktan bahsetmiştim. Evet, Tim’in parçaları toplamak için çıkan engelleri, bölümde ilerlemesi için bundan yararlanıyoruz. Ayrıca zaman özelliği her bölümde farklı bir şekilde işliyor. Mesela ilk bölüm olan Time and Forgiveness’ta zamanı geri alabiliyoruz. Hesitance’te ise zamanı yavaşlatan yüzüğe sahibiz. Time and Place’te zaman, Tim’in hareketlerine göre işliyor. Eğer Tim ileri giderse zaman da ilerliyor, geri giderse zaman da geri işliyor. Braid içindeki engeller var, aslında bunlara bulmaca bile diyebiliriz. Mesela kilitli bir kapı var. Kapının anahtarı ise derin bir çukurda bulunuyor, ancak çukurun içine atlasak da, yukarı zıplayamayacak kadar yüksek. Çukura atlıyoruz, anahtarı alıyoruz ve zamanı geri sarıyoruz. Karakterimiz zıplamadan önceki bulunduğu yere böylece geri dönüyor ve anahtar da elinde oluyor. Bazen yüksek yerlerde yapboz parçaları bulunuyor. Düşmanımızın üstüne zıplayıp, onun etkisiyle daha çok havalanıyoruz. Böylece parçaya ulaşabiliyoruz. Böylesi çeşitli engeller ve oyunun zorluğu harika bir şekilde dengelenmiş.
"Kapıları açmak, diğer engelleri geçmek için doğru yolu bulmamız gerekli."
Şirinlik abidesi
Braid son derece renkli ve şirin grafiklere sahip. Oynarken insanın içini karartan yapımlardan değil. Görsellik basit ve kaliteli tutulmuş. Sesler de müziklerle limitli, ancak müzikler atmosfere çok iyi uyuyor. Gerçekten müzikler başarılı.
Oyun gerçekten bağımlılık yaratıyor ve insanın zamanından yiyor. Son zamanlarda cilalı grafiklere, ama içi boş oyunlara çok denk geldik; ama Braid basit grafiklerle, içi dolu bir yapım. Rötarlı olarak belki PC’ye geldi, ama iyi ki gelmiş. İnsanın içini sıkmadan, kendini oynatan, basit ve etkileyici bir yapım.