Sil baştan başlamak gerek bazen
Brothers in Arms serisiyle adından sıklıkla söz ettiren Gearbox Software, FPS + RPG'yi birleştirip türüne RPS (Role Playing Shooter) dediği Borderlands ile milyonlarca oyuncuyu memnun etmeyi bilmişti. Ekip, daha önce denemediği tarzda bir oyun hazırladığı için tabii ki irili ufaklı hatalar mevcuttu. Biraz başa döndüğümüzde, Borderlands'in geliştirilme sürecinin sıfırlanıp, ikinci kez geliştirilmeye başlanması bile çok büyük bir riskti. O şimdilerde gördüğümüz Cell-Shade grafik tarzı yoktu aslında oyunda. Bu, radikal bir kararla sonradan benimsenmiş, yapımcıların belirttiğine göre de 2K Games'den büyük destek görmüştü.
Gearbox'un şu anki amacı sadece seriyi devam ettirmek değil; aynı zamanda ilk oyundaki hatalardan, senaryodaki detaysız noktalardan ve oynanış konusundaki bazı özensizliklerden ders alarak daha gelişmiş bir oyunla kullanıcıların karşısına çıkmak. Dolayısıyla "İlk oyunda başarılı olduk. Şimdi yeni oyunda daha da başarılı olmak istiyoruz" diyorlar.
Beni cennet şehrine götürBorderlands 1'in çok detaylı olmasa da kulağa hoş gelen bir hikayesi vardı. Herkesin aramaya gidip de bulamadığı, çünkü gidenlerin bir daha geri dönemediği bir yerden söz ediliyordu. Daha önce görülmemiş teknolojik olanakların ve silahların olduğu söylenen bu güzide yer, biz oyuncular için zor, ama ulaşılmaz bir yer değildi. Ne var ki oyunun finali eminim çoğu kullanıcıyı tatmin etmemiştir. İkinci oyun ise, bunu telafi edebilecek gibi.
Yapımcılar, "İlk oyunun hikayesi çok şaşırtıcı değildi, kabul ediyoruz" diyor ve Borderlands 2'deki senaryo görevlerinin ilk oyuna nazaran kat be kat daha fazla olacağını belirtiyorlar. Üstelik bu görevlerin karmaşık olacağı, oynanış tarzımıza göre ilerleyişte değişikliklerin yaşanabileceği ve eskiye nazaran daha dinamik bir macera deneyimi elde edilebileceği söyleniyor.