Blizzcon etkinliğinde karşılaştığımız Phill Gonzales, sorularımızı yanıtladı.
Blizzard'ın düzenlediği BlizzCon 2014 etkiliği çerçevesinde, firmanın gözbebeği olan MOBA türündeki Heroes of the Storm hakkında yapımcılarla söyleşi yapma fırsatı elde ettik.
Heroes of the Storm'a eklenecek olan Lost Vikings karakterleri ve oyun hakkında ilginç detayları bizimle paylaşan yapımcıların açıklamalarını sizlerle paylaşmadan evvel bilmeyenler için Lost Vikings'i açıklamakta fayda var.
The Lost Vikings, ilk olarak Super Nintendo için hazırlanan, platform ve strateji karışımı bir oyundu. birbirinden farklı kabiliyetlere sahip olan üç karakteri kontrol ettiğimiz oyunda, her kahramanın kendine has becerilerinden faydalanarak bulmacaları çözmeye çalışıyorduk. Her üç Viking'i de oyuna ekleyen Blizzard, bu kahramanların tasarımını oluşturmak üzere, orijinal oyunun tasarımcılarından da yardım alınmış.
Her üç Viking de haritanın farklı yerlerine uzaklık limiti olmaksızın gönderilebiliyor. Tek bir kahraman gibi, üç karakter de bir oyuncu tarafından yönetiliyor. Yani ayrı kahramanlar değiller. Klavyedeki "1", "2", "3" tuşları ile belirli bir karakteri seçebiliyor veya "4" ile hepsini birden seçili hale getirebiliyoruz.
Becerileri global, yani birinde kullandığınız beceri diğerlerinde de kullanılmış oluyor. Örneğin zıplama becerisi ile karakteri hedeflenemez hale getirebiliyorsunuz. Üç karakterin de kendilerine ait sınıfları var; Tank, Close Combat, Ranged DPS...
Bu kadar ön bilgi verdikten sonra şimdi de Phill Gonzales ile yaptığımız röportaja geçiyoruz.
Merlin'in Kazanı: Oyun teknik alfadan çıktığında işiniz bitecek ve oyun için yeni içerik oluşturmayı bırakacak mısınız?
Phill Gonzales: Teknik alfa sırasında insanlar oyunun yapısını ve sanatsal tarzını sevdiler. Bu sebeple oyun içeriğini çok hızlı bir şekilde tükettiklerini fark ettik. Bu yüzden Teknik Alfa ve sonrasında da oyunu ilk günkü gibi taze tutabilmek için yeni Hero'lar ve tema olarak Blizzard'ın diğer oyunlarından esinlenilmiş haritalar yapmaya devam edeceğiz. Oyun şimdiden stabil bir hal almaya başladı ve iş modelimiz de hemen hemen oturdu. Bu yüzden Beta ile beraber yeni içerik oluşturma konusunda daha da hızlanabileceğiz.
MK: Kahramanların gerçekteki halleri ile HoTS’daki hali arasında nasıl denge kurabiliyorsunuz?
PG: Oyundaki pek çok Hero önceden kendini başka oyunlarda göstermiş durumda. Bu yüzden onların aşağı yukarı ne tür yeteneklere sahip olduğunu ve hangi konularda güçlü olduklarını biliyoruz. Tasarım ekibi ile oturup her bir Hero için hangi hareketlerin veya hangi yeteneklerin o Hero'yu daha iyi yansıtacağı gibi sorular üzerinde tartışarak, yeteneklerine ve oynanış biçimlerine karar veriyoruz.