Diablo 4, son sömürü olayını ele almak için ticareti devre dışı bırakarak bir çözüm bulmaya çalışıyor. Eşya ve altın çoğaltma sorunu, Diablo 2'yi tarih boyunca etkileyen bir sorundu ve bazı çoğaltma yöntemleri günümüze kadar varlığını sürdürdü.
Güçlü veya pahalı eşyaların klonlanma yeteneği, herhangi bir oyunun ekonomisi için tehlikeli bir tehdittir. Amazon'un New World'ü ve ticaret sorunları bunu kanıtladı. Çünkü bu durum çevrimiçi bir oyunun güvenilirliğini neredeyse geri dönülemez şekilde zedeler.
Blizzard resmi açıklama yaptı
Blizzard, resmi forumlarda Diablo 4'teki her türlü ticaretin daha fazla bir duyuruya kadar askıya alınacağını duyurdu. Topluluk tepkisi karmaşık, çünkü birkaç Diablo 4 oyuncusu aktif olarak eşya ticareti yapmıyor. Diğerleri ise bu durumu, oyunun piyasaya sürülmesinden iki ay sonra hala ciddi sorunlarla karşılaştığı bir örnek olarak kullanıyor.
Baldur's Gate 3 gibi özelliklerle dolu oyunların ezici başarısı, Diablo 4 topluluğundan pek fazla sempati uyandırmadı. Çünkü birçok hayran, Blizzard'ın eşya verme veya oyun sonu gibi temel sorunları çözmek için çok uzun süre gerektireceğine inanıyor. Mevcut durum ne kadar karamsar görünse de, 1.1.1 Yamasının doğru yönde bir adım olduğu inkar edilemez. Diablo 3, bu oyuna göre başlangıçta çok daha büyük bir karışıklık içindeydi.
Oyunun sosyal özelliklerinin geliştirilmesi nasıl olacak?
Diablo 4'ün sosyal özelliklerinin geliştirilmesi, oyuncular arasındaki etkileşimi ve iş birliğini artırmayı amaçlıyor. Öncelikle, resmi oyun içi pazar yeri veya global sohbet kanalları gibi özelliklerin eklenmesi düşünülebilir. Oyuncuların ticaret yapabilmesi, iletişim kurabilmesi ve deneyimlerini paylaşabilmesi için daha etkili bir platform oluşturulabilir.
Ayrıca, grup etkinlikleri ve iş birliği teşvik eden özel etkinlikler veya görevler entegre edilebilir. Bu şekilde, oyuncuların birlikte oynamaktan daha fazla keyif alabileceği ve Diablo 4'ün sosyal yönünün daha canlı hale geleceği bir deneyim sunulabileceği düşünülüyor.