1/2

Blacksite: Area 51

Tunay Şahin 3.06.2010 - 12:31
Yine 51. Bölge ve yine hezimet!
Platformlar PC
Blacksite: Area 51
  • Yapımcı - Yayıncı Midway - Austin - Alsan / Midway
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Aksiyon,Aksiyon
  • Sistem Gereksinimleri
Merlin Puanı 68
Artılar Grafikler güzel bir sunum yapıyor, araçlarla aksiyona girilen kısımlar heyecanlı, takım arkadaşlarının yapay zekası düşmanlardan daha iyi
Eksiler Sesler yetersiz, yüksek sistem ihtiyacı, düşman yapay zekası, çok çizgisel ve konsol portu olduğu için olan teknik hatalar
Yıllardır dünya dışı uzay gemileriyle ilgili denemelerin olduğu söylenen ve esrar perdesini koruyan 51. Bölge, birçok filme ve projeye de konu olmuştu. Bundan yola çıkılarak yapılan Area 51 oyunu ilk duyurulduğu zaman gerçekten ilgi çekmişti. Gerek konusu gerekse gösterilen materyaller genel olarak fena durmuyordu. Ancak oyunun piyasaya sürülmesiyle beraber acı gerçekte gün yüzüne çıktı. Oynanış, yetersiz yapay, teknik hatalar, grafiklerin yetersizliği derken başarılı bir yapım olamadı. İlk olarak konsollara çıkmış, daha sonra PC platformu için adapte edilmişti. Area 51 hezimetinden sonra Midway oyunun devamı sayılacak Blacksite: Area 51’i duyurdu. Yapımcılardan gelen açıklamalar pozitifti. Yeni nesil grafikleriyle dikkat çeken devam niteliğindeki yapım, ne yazık ki abisiyle aynı kaderi paylaşıyor.

İlk ders alıştırma

Oyun ilk olarak Irak’ta başlıyor. Kendimizi bir kamyonetin arkasında, ekip arkadaşlarımızla birlikte yolculuk ederken buluyoruz. Arada geçen diyaloglardan hemen sonra kamyonetten inip, çatışmaya giriyoruz. Direk sıcak temas yaşadığımız bu noktalarda, bir taraftan oyunun mekaniklerine alışma süreci de denilebilir. Ne yapmamız gerektiği bu kısımda ekrana gelen yazılarla da anlatılıyor. Oyundaki ilerleme mekaniği oldukça çizgisel. Her şey belirli olan yoldan gidip, belirli noktalara ulaşmaktan geçiyor. Gidilen noktalarda bomba yerleştirme, gelen düşmanlara karşı savunma yapmak gibi amaçlardan oluşuyor. Yapım hiçbir şekilde serbestlik tanımıyor. Hep oyunun izin verdiği kısımdan ilerlemek zorundayız. Misal Irak’ta köprüyü patlama görevi var. Köprüye geldikten bolca düşmanın geliyor onlarla mücadele ettikten sonra bombaları yerleştirip, yine gelen düşmanlarla çatışmaya giriyoruz. Her şey buraya kadar normal. Ama rakiplere karşı daha iyi ateş etmek için köprüye giden yolun kenarına gitmek istiyorsunuz, görünmez duvarlar direk bir sonraki kareye geçmenizi engelliyor. Biraz daha açık alanda kaldığınızdan, kurşunlardan daha zarar görebiliyorsunuz. Aynı şekilde gidilmesi gereken binaya daha kestirmeden gitmek istediniz. Önünüzde açık bir alan var gibi duruyor, ama bingo görünmez duvar engeli burada da karşımıza çıkıyor. Blacksite’ta ilk esnekliği yok eden nokta bu. Her şekilde sadece yapımcıların izin verdiği kısımlardan ilerleyebiliyoruz. Bir gıdım fazlası yok, yasak.

Yanımızda iki adamımız daha var. Takım arkadaşlarımıza basit bir şekilde komutlar veriyoruz. Şuraya git, ateş et vs… artık alıştığımız emir verme teknikleri Blacksite’ta karşımıza çıkıyor. Takım arkadaşlarımız bir yere siper alma, oradan ateş etme gibi bir takım yeteneklere sahipler. Hiç değilse biraz zeka parıltısı gösteriyorlar. Ama aynı şeyi düşmanlar için söyleyemeyeceğim. Düşmanlarımız sadece belli bir noktada duruyorlar. Haliyle öldürmek kolay oluyor. Bir yere kaçmak veya yer değiştirmek gibi hareketleri yapmıyorlar. Bize ateş eden bir asker var. Ona karşı sizde ateş edip, vurduğunuz da sanki “Ben hiç ölmem” edasıyla durduğu yerden ateş etmeye devam ediyor. Zaten birkaç kurşun yedikten sonra öteki dünyayı boyluyor. Bu sadece normal insan düşmanlar için değil, oyunun asıl temelini oluşturan uzaylılar içinde geçerli. Düşman yapay zekası ciddi anlamda yerlerde sürünüyor, hatta yerle birleşmiş durumda bile diyebilirim.