ArtılarGelişmiş stratejik öğeler. Daha kolay öğrenebilen ve istediğini anlatabilen hayvan sistemi. Ortalamanın hayli üstünde teknik detaylar.
EksilerGelişen stratejik öğeler ile oyuna hakimiyet biraz zorlaşmış. Savaş konusunda düşman yapay zekâsı pek başarılı değil.
Uzayın sonsuz boşluğuna yayılan tiz bir yalvarış sesi duyuluyor. Yardım
dileyen sesin kuvveti, gezegenler arasında dalgalanıp gittikçe azalıyor.
Umutsuz, çaresiz halde bekleyen zavallı insanlar ellerinden tek geleni
yapıyorlar, dua ediyorlar. Tüm bu dualara, yalvarışlara cevap verecek güce sahip
olduğunuzu var sayın. Yaşayan canlılara, binalara hatta doğa kanunlarına dahi
hükmedebildiğnizi düşünün. Bu zavallı insanlara yardım mı etmeyi tercih
ederdiniz? Yoksa onlara zulmetmeyi mi? Daha doğru bir değişle; Black mi olmak
istersiniz yoksa White mı..?
Oyun dünyasında bir ilk
Bundan yaklaşık 4 sene kadar önce oyun dünyasına bomba gibi düştü Black & White.
O güne kadar hayal bile edemediğimiz pek çok olguyu tek seferde karşımıza sunan,
devrimsel nitelikte bir oyundu. Nereden başlasanız neresinden tutsanız anlatıp
bitiremeyeceğiniz türdendi. Ana teması “Tanrıcılık” olan oyunda ister iyi
istersek de kötü olmayı seçerek hikayenin her anında dilediğimiz gibi karar
veriyor, belirli gezengenlerde yaşayan insanların hayatlarını değiştiriyorduk.
Eğer iyi olmak istiyorsak, insanlar açlıkla kıvranırken onlara yemek buluyor
dualarını kazanıyorduk. Kötü olmak istersek, canlarını dişlerine takıp inşa
ettikleri binaları başlarına yıkabiliyor, elimize alıp hepsini dört bir yana
savurabiliyorduk.
Black & White’ın güzelliği sadece sunduğu özgürlükte değildi. Emrimize amade
olan evcil bir hayvanı eğitebiliyor, onun gelşimini adım adım izleyebiliyorduk.
Kendi hayat görüşümüzle aynı yönde ilerleyen hayvanımızın hareketleri bizim en
büyük eğlencemiz oluyordu. Son olarak Black & White’ın en iyi özelliklerinden
olan bir konu da ara birimin çok farklı olması ve bize rekor ölçüde kamerayı
yakınlaştırma ve uzaklaştırma imkânı sunan, elimize aldığımız taşları
fırlattığımızda gerçekçi tepkiler veren grafik ve fizik motoruydu. Kısacası
herşeyi ile bir klasik olan Black & White, oyun dünyasında adını unutulmamak
üzere yazdırmıştı.
Dört yıllık aradan sonra yeniden
Beğenilen, tutulan her oyun gibi Black & White’ın da devam oyununun duyurulması
uzun sürmedi. Daha ilk oyunun ek paketi olan Creature Isle piyasaya sürülürken
bile kulaklara gelen ikinci oyun söylentisi 2003 yılında piyasaya sürüleceği
konusunda odaklanmıştı. Ancak bu sefer de ertelenmeler baş gösterdi. Önce
2004’ün ilkbaharı, sonra ise 2005’in ilk ayları dendi ikinci oyunun çıkış tarihi
için. Bir türlü tamamlanamayan yeni gelişimler nihayet geçtiğimiz ay içerisinde
sona erdi ve efsanevi strateji oyunu Black & White’ın ikinci versiyonu karşımıza
çıkıverdi.
4 CD’den oluşan Black & White 2, kurulumun hemen ardından tıpkı ilk oyunda
olduğu gibi tanıdık bir video ile karşılıyor bizleri. Uzayda hareket halinde
olan bir el, boşlukta anlamsız olan çeşitli seslere doğru ilerliyor. Birkaç
galaksi ve sistem geçtikten sonra anlamlaşmaya başlayan seslerin dualar olduğunu
farkeden el, sesin geldiği gezegene doğru iniş yapıyor ve tıpkı ilk oyunda
olduğu gibi baş danışmanlarımız olan şeytan ile meleğin yanı başında
bitiveriyor.
Kontrolleri elimize aldığımızda oyunun ana hatlarını en ince ayrıntısına kadar
öğreten bir alıştırma bölümü ile karşılaşıyoruz. Sağ yanımızda olumluluk abidesi
melek, sol yanımızda ise savaş ve yıkımın başsözcüsü şeytan bize oyunu kısaca
anlatıyorlar. İlk oyunun hemen hemen aynısı olan kontrolleri bir bir
açıkladıktan sonra oyunda bir kez verilecek ve en önemli kararlardan biri olan
yaratık seçimine doğru bizi sürüklüyorlar.