Tahmini Çıkış Tarihi: 2004
Black&White 2001 yılında PC dünyasına bomba gibi düşmüştü.En yalın tabiriyle bir Tanrıcılıkoyunu idi.İstersek iyi tarafı istersek de kötü tarafı seçebiliyorduk.Oyundaki esas amaç rakip Tanrı'nın insanlarını kendimize inandırarak,rakip Tanrı'yı yok etmekti.Köylülerin sayesinde topladığımız manalarla büyüler yapabiliyorduk.Oyundaki en büyük yardımcımız yaratığımızdı.Başlarda küçücük olan yaratığımız bir gün gelip dağlar kadar büyük oluyordu.Ona mucizeleri öğretip eğitebiliyorduk.İnsanların daha teknolojiden haberi bile yoktu.Kısacası böyle bir oyundu Black&White.Çok da başarılı olmuştu.Kuşkusuz bu başarısında Dungeon Keeper2,Populous gibi harika oyunlara imza atmış,Black&White'ın yaratıcısı Peter Molyneux'in büyük payı vardı.
Yapımcılar bu sefer oyunda çok önemli değişiklik ve yeniliklere imza atıyor.İlk oyunun bittiği yerden sonra aradan uzun bir süre geçer.İnsanlar bu sürede teknolojiyi geliştirmeye başlarlar.Artık insanoğlu metal çağına geçiş yapmıştır.Her kabilenin kendine farklı bir Tanrı anlayışını benimsemesinden dolayı insanlar arasında çatışmalar ve savaşlar çıkar.Biz de olayın içine dalış yapıyoruz.
Artık insanları çeşitli silah ve kalkanlarla kuşatabileceğiz.Bu insanlarla kendimize devasa ordular kurabileceğiz.Ordumuzun kullanabileceği silahlar kıılıç kalkan,balta,mızrak,ok gibi basit silahlar olacak.Ordumuzun başına insanlardan liderler de seçebileceğiz.Düzenli bir ordu yapmaktan bu liderler sorumlu olacak.Yeni oyunda savaşlara çok önem veriliyor ve savaşlar oldukça geniş yer tutacak.
Elbette yaratığımız olmadan olur mu? B&W 2'de asıl yaratık sayısı daha az olacak.Ancak yaratıklar kendi aralarında üreyerek bir mutant haline gelebilecekler.Örneğin annesi maymun,babası da kaplan olan bir hayvan, ne bir kaplan ne de bir maymun halini alacak.Bu sayede oyunda çok farklı yaratıklar görebileceğiz.Yaratığımız da savaşın içinde olacak.Ordularımızın komutanı olacak.Ayrıca düşman orduları da yaratığa saldırabilecek,hatta öldürebilecek.Bunun yanında hayvanımızı yine eğitebileceğiz,çeşitli büyüler yapmasını öğretebileceğiz.Ona nasıl davranırsak ileride ona göre kendine bir kişilik kazanacak.Örneğin sürekli onu sevip ödüllendirirseniz,ona iyi davranırsanız iyi bir hayvan olacak.İnsanlara yardım edecek,her dediğinizi yapacak.Ama ona kötü davranırsanız o da kötü bir hayvan olacak.İnsanları öldürecek,sözünüzü dinlemeyecek.Bunlar hayvanın fiziksel özelliklerini de oldukça değiştirecek.Yandaki screenshotların birinde yaratığın her üç halini de(iyi,normal,kötü) görebilirsiniz.
B&W 2'deki diğer bir büyük yenilik ise surlar.Artık şehrimizin etrafını dev surlarla çevreleyebileceğiz.Bu surlar savunma açısından çok önemli bir yer tutacak.Surların boyutunu istediğimiz gibi ayarlayabileceğiz.Surların içine okçularımızı da yerleştirebileceğiz. Oklar bir şeye saplandıktan sonra hemen kaybolmayacak.Özellikle yaratığınızın her tarafının oklarla kaplanması mümkün.Surları yıkmak için en önemli silahımız yaratığımız olacak(İnanmazsanız yandaki ilk resme bakın :)
B&W 2 iyi ya da kötü bir Tanrı olmayı sizin tercihinize bırakıyor.İsterseniz bir iyilik meleği,isterseniz de bir şeytan haline gelebilirsiniz.Her ne kadar iyi ya da kötü olmak ilk oyunda başlarda dengeli gibi görünse de oyunun sonlarına doğruiyi bir Tanrı olmak oldukça zorlaşıyordu.Buna karşılık kötü bir Tanrı olarak oyunu bitirmek çok daha kolaydı.Yapımcılar bu oyunda dengeyi tam olarak tutturmayı planlıyor.Ayrıca bu iyi-kötü seçeneği oyunun grafiklerine de yansıyor.Eğer iyi bir Tanrı olursanız şehrinizin etrafında çiçekler açıp,kelebekler uçacak.Gündüzler gecelerden daha uzun olacak.Kötü bir Tanrı olursanız şehriniz adeta lanetlenecek.Geceler gündüzlerden daha uzun olacak.Yeni oyunda gece-gündüz geçişleri, gündoğumu,günbatı gibi efektler harika gözüküyor.
Yapay zeka daha da geliştirilecek.Artık insanlar basit ihtiyaçlarını kendileri karşılayabilecek.Onların her şeyiyle çok fazla ilgilenmenize gerek kalmayacak.İlk oyundaki odun ve yemek gibi kaynaklara artık madenler de ekleniyor.Silah,zırh oluşturmak ve şehri korumak için madenlere oldukça ihtiyacınız olacak.B&W 2 de ilk oyundaki gibi sabır gerektiren bir oyun olacakYine ilk oyundaki gibi zoom ve kamera açıları konusunda oyuncuya çok büyük özgürlük sağlayacak ve yine oyunda sınır kavramı bulunacak ve bize inanan insanları kontrol edebileceğiz.
Oyunda tüm yaratıkların kendine has özellikleri bulunuyor.Bazı yaratıklar çok güçlü olduğu gibi(aslan,kaplan gibi) bazıları da çok zeki oluyor(şempanze gibi).Bu, yaratıkların gelişimlerinde de farklılıklar doğuruyor.Örneğin bir şeyi şempanzeye öğretmeniz daha kolay olurken, kaplana öğretmeniz daha zor oluyor.Bunun yanında her yaratığın hızı,yemek ihtiyacı gibi şeyler de farklı oluyor.
İlk oyunda karşı Tanrı oyunun sonları hariç çok pasif kalıyorud.Artık fazla pasif kalmayacak,hatta bulduğu her fırsatta size saldırmaya çalışacak.ilk oyunun en büyük eksisi kuşkusuz çok kısa olmasıydı.Yapımcılar bu sfer uzun bir oyun yapmayı planlıyor.
Grafikler kelimenin tam anlamıyla harika olacak ve çok deteaylı olacak.Özellikle de yaratıklar çooooook detaylı yapılıyor.Yapıların,surların aldığı hasarlar çok gerçekçi olacak.Oyunun efektleri de harika olacak.Grafik motoru ilkinden çok daha güçlü olacak.Yüzlerce belki de binlerce insanın savaşını rahat bir şekilde izleyebilecekmişiz.Oyunda çok etkileyici,yaratıcı yapılar ve harika manzaralar da olacak.B&W 2 tüm detaylar sonuna kadar açıkken ve yüksek çözünürlükte oldukça yüksek bir sistem gerektirecek gibi gözüküyor.
Yapımcılar B&W 2'den bağımsız, B&W2'nin online oyununu da yapmayı düşünüyor.B&W 2'den sonra da firma B&W oyunlarına devam ettirmeyi ve 5 oyundan oluşan bir B&W serisi yapmayı planlıyor.
B&W 2 ilkinden çok farklı bir oyun olarak karşımıza çıkacak.Ne yazık ki firma oyun için kesin bir çıkış tarihi vermedi ama oyunun 2004'te çıkmasını bekliyoruz,hatta 2003'ün sonlarında da çıkabilir.Çıkmasını dört gözle bekliyoruz.Son olarak yandaki çok az yerde yayınlanmış süper screenshotlara bakmadan geçerseniz ayıp etmiş olursunuz.Benden söylemesi.