San Diego Comic-Con'da yapılan bir panelde, yapımcı Roy Lee, Netflix'in Francis Lawrence tarafından yönetilecek olan ikonik video oyunu BioShock'un uyarlaması hakkında önemli bir güncelleme sundu. Lee, filmin küçültülmüş bir bütçe ve daha kişisel bir bakış açısıyla yeniden ele alındığını açıkladı.
BioShock film uyarlaması, ilk kez 2022 yılında Netflix ile oyunun geliştiricileri 2K ve Take-Two Interactive arasında bir ortak çalışma olarak duyurulmuştu. İlk BioShock oyununda, 1940'larda sanayici Andrew Ryan tarafından yaratılan, toplumsal normlardan ve hükümet kontrolünden kurtulmak isteyenler için bir sığınak olan Rapture adlı batık bir şehre sürüklenmişti.
Filmin ilk duyurulmasından bu yana, Dan Lin Netflix'in film müdürü olarak Scott Stuber'dan görevi devraldı. Lin, Netflix'in stratejisini daha ölçülü bir yaklaşıma doğru kaydırdı ve geniş, pahalı yapımlar yerine daha küçük ölçekli projelere odaklandı ve bütçeleri düşürdü.
BioShock oyununu oynayanlar, Rapture'un zengin bir hikaye ve derin bir arka plan sunduğunu bilirler. Bu nedenle, bütçenin düşürülmesi biraz endişe yaratsa da, Lee, bu değişikliklerin filmin gişe başarısına benzer bir ölçüt olarak değerlendirileceğini ve izleyici sayısına bağlı olarak yapımcıların daha fazla izleyici çekmeye teşvik edileceğini belirtti. Bu yeni yaklaşım, filmin içeriğini ve atmosferini nasıl etkileyeceği konusunda belirsizlik yaratıyor.