Battlefield: Hardline

Platformlar PC, PlayStation 3, XBox 360, PlayStation 4, XBox One
Battlefield: Hardline
  • Yapımcı - Yayıncı Visceral Games - EA Games
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Aksiyon,First Person Shooter
Merlin Puanı 75
3 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%80
Artılar Oldukça eğlenceli ve tatmin edici hikaye modu. Kaliteli grafikler, ve vuruş hissiyatı hala çok başarılı. Yeni çoklu oyuncu modları Battlefield konseptine uyum sağlamış.
Eksiler Bir önceki Battlefield'ın üstüne bir şey katmıyor. Kendi başına ayakta durmak için yetersiz yenilik ve derinliğe sahip. Yetersiz parçalanma fizikleri ve harita detayları.
Özel İnceleme
Çağlar Avcıl 19.03.2015 - 14:46
Gedikli askerlerin polis departmanında ne işi var?
Kim düşünürdü bir Battlefield oyununda hırsız polis oyunu oynayacağımızı. Biz kendimizi savaş alanında ararken Miami’nin varoşlarında (ki oranın varoşu da bizim Mecidiyeköy’den hallice) suçluların peşinden koşarken bulduk. Dead Space serisinden tanıdığımız Visceral Games’in sağlam bir hikaye moduna sahip bir oyun yapacağından şüphemiz yoktu belki, ancak oyunun başında Battlefield kelimesi geçtiğinde akan sular duruyor. İşte bundan sonra Visceral bizlere iyi bir Battlefield oyunu sunacak mı ve serinin beklentileri karşılayacak mı soruları devreye giriyor. Peki Hardline iyi bir Battlefield oyunu mu? Bunun için sizi aşağıya alalım…

Yepyeni bir Battlefield deneyimi

Battlefield 4’ün olaylı çıkışının ardından serinin bir sonraki oyunu için üzerlerindeki baskı iyice artan geliştiriciler çareyi bize bambaşka bir Battlefield oyunu tasarlamakta bulmuş. Klasik bir polisiye hikâyesi ve kendine özgü çoklu oyunculu modlarıyla BF4’ün sağlam oynanış mekaniklerini birleştiren oyun hem eski hem yeni oyunculara hitap etmek istemiş.  Tabii burada önemli olan konsepti serinin kendi tarzına iyi yedirebilmek. Sonuçta PayDay 2 ve GTA 5 gibi Hardline da kendine özgü bir suçlu-polis kurgusu oluşturmayı başarmış.

Askerliği jandarma olarak yapmış biri olarak (CSI: Sivas) uzun zamandır sokakların verdiği heyecandan uzak kalmak bana yaramamıştı. Dürüst ama çaylak bir polis Nick Mendoza olarak atıldığım macera geri dönüşü olmayan bir batağın başlangıcı olacaktı. Evet aynı bir polisiye diziden bölümler halinde sunulan hikaye moduna girdiğinizde oyun sizi ortağınız Khai ile tanıştırıyor ve yavaş yavaş olaylara dahil olmaya başlıyorsunuz. Her oyun gibi başlarda oyuncuyu kendi mekaniklerine alıştıran Hardline, sizi serinin önceki oyunlarına nazaran gizliliğe ve daha taktiksel davranmaya teşvik ediyor. Rozetinizi çıkardığınızda elindeki silahlara rağmen sarımsak görmüş vampir gibi donakalan suçlular yeri geldiğinde sizinle çatışmaktan çekinmiyorlar. Gerek kırılgan bir yapıda olmanız gerek ise merminizin çabuk tükenmesinden dolayı daha temkinli hareket etmeniz gerekiyor.

Yol açın ben polisim! Lanet olsun dostum, ben de polisim!
Hardline, sizi hikaye akışında çoğu zaman sandbox tipi bir haritaya koyuyor ve sonuca nasıl ulaşacağınızı size bırakıyor. Oldukça özgür olarak hareket edebileceğiniz görevlerde önce düşmanlarınızı, önemli kişileri, alarmları ve objeleri işaretlemeniz size avantaj sağlıyor. Düşmanlarınızı tutuklayarak veya elektrikli tabancanız ile sessiz bir biçimde etkisiz hale getirebildiğiniz gibi isterseniz kafa göz dalarak da ilerleyebilirsiniz. Aynı FarCry’da olduğu gibi eğer bulunduğunuz bölge içerisindeki alarmı tetiklerseniz daha fazlası için hazır olun. Eğer gizliliği tercih ederseniz oyun sizi fazlasıyla ödüllendiriyor ve unutmayın siz ne kahraman ne de korkusuz bir askersiniz.

Hardline'ın hikaye modu belki de Bad Company'den bu yana en eğlenceli ve tatmin edici tek kişilik oynanışa sahip. 10-12 saat arası bir süre vadeden oyunun sunumu ve aksiyon sahneleri ne abartılı kaçmış ne de fazla gerçekçi durmuş. Hikaye ve derinlik olarak bir başyapıt değil ancak olayların eğlenceli ve sade işlenişi sizi neler olup bittiğini kolayca anlamanıza ve oyunun akışına kapılmanızı sağlıyor. Canlandırdığımız karakterin sıkıcı kişiliğini diğer karakterlerin birbirleriyle ve sizle olan eğlenceli ve komik diyaloglarından dolayı yadırgamıyorsunuz. Ayrıca çıktığınız görevler sırasında ortağınızla olan konuşmalarınız da karakterlerin geçmişine ışık tutuyor ve kişilikleriyle ilgili bilgi veriyor.

Hikaye, karakterinizin polis olduğunu gerek diyaloglarla gerek ise elinizdeki ekipmanla hissettiriyor.
Battlefield: Hardline'ın çoğunlukla geçtiği Miami şehri ise, başarılı biçimde tasvir edilmiş. Gezdiğiniz varoşlar ve iç mekanlardaki detay seviyesi oldukça tatmin edici. Grafiklerde, ışıklandırmalarda ve detaylarda Frostbite Engine 3'ün gücünü hissediyorsunuz. Ancak oyunun 60fps oranını yakalamak için konsollarda 900p ve 720p çözünürlüğünde olması yakın mesafelerdeki çizimlerde bu görsel büyüyü bozabiliyor. Aslına bakarsanız grafiksel anlamda Battlefield 4'ün üstüne bir şey koymamış ama oyunun grafikleri ve vuruş hissi hala muazzam. Çevrede gördüğünüz düşmanlar ise etkileyici biçimde çeşitli ve yüz hatları tek tek modellenmiş. Yapay zeka ise hiç fena değil. Düşmanlar sizi zorladığı gibi çevreyi de gerektiğinde kullanabiliyorlar. Aynı şekilde ortağınız yeri geldiğinde oldukça yardımcı olabiliyor. Özellikle zor anlarınızda düşmanları indirirken, size sağlık ve mermi takviyesi de sağlayabiliyor. Kısacası Visceral Games, bize uzun zamandır Battlefield serisinde oynayacağınız en eğlenceli ve tatmin edici hikaye modunu sunmuş.  Ama bir Battlefield oyununu özel yapan hikaye modundan çok çoklu oyuncu içeriği olmuştur.

Multiplayer kısmına girdiğinizde ise bizi Heist, Blood Money, Hotwire, Resque, Crosshair ve artık klasik haline gelmiş olan Conquest (Large) ve Team Deathmatch modları karşılıyor. Ben daha çok size seriye yeni gelen modlardan bahsedeceğim. Çünkü Conquest ve TDM modları BF4'den aynen alınmış diyebiliriz. Öncelikle en çok merak edilen hususlardan biri de oyunun iyi bir çıkış yapıp yapmayacağıydı. Evet arkadaşlar Battlefield: Hardline başarılı bir çıkış yaptı diyebiliriz. Sunucuları gayet rahat işliyor ve şuana kadar oynadığım hiç bir oyunda bağlantı hatası, çökme ve ciddi sıkıntılar yaşamadım diyebilirim. Hatta maçlara eskisinden de çok hızlı bir biçimde giriş yapabiliyorsunuz ve bekleme süreleriniz oldukça aşağı çekilmiş.
İlk olarak, Heist modunda suçlular 2 adet para çantasını çıkış noktasına ulaştırmaya çalışırken polisler de onları durdurmaya çalışıyorlar. Aslına bakarsanız Rush moduna farklı bir bakış açısı sunmuş demek yanlış olmaz. Bu mod çatışmalara odaklanmak yerine bize bir soygun görevi olduğu hissini daha çok yaşatabilirdi. Özellikle bankaya geldiğinizde etrafta suçlular ve polisten başka kimsenin olmaması size oyunun bir soygun olduğunu ikna etmesinden alıkoyuyor. Blood Money ise iki tarafında ortada bulunan para balyalarını kendi kasalarına taşımaya çalıştığı ve en çok parayı biriktiren ekibin maçın galibi olduğu bir mod. Tabii karşı takım sizin kasanızdan para çalmamasına dikkat etmeniz gerekiyor. Açıkçası sıcak çatışmanın en yoğun olduğu mod olmuş.

Hardline'ın en meşur modu ise aslında mobil bir Conquest modu olan Hotwire modu. Burada ele geçirmeye çalıştığınız araçlar var ve araçlara binip belirli hıza ulaştığınız zaman puan kazanmaya başlıyorsunuz. Bu da hızla giden araçları ele geçirmek veya yok etmek isteyen oyuncular arasında sıcak takipler yaşanmasına yol açıyor. Seriye gelen yenilikçi bir mod olarak size aksiyon dolu sahneler yaşatacak. Her ne kadar araçları turlarken puan kazanıyor olsanız da uzun süre peşinize kimsenin takılmaması bazen sıkıcı olabiliyor.

Karakterler her ne kadar ilginç de olsa, ne yazık ki çok derin veya çarpıcı kişiliklere sahip değiller.
E-spor için eklenen oyun modları Resque ve Crosshair ise 5'e 5 olarak oynanan, devre bazlı, taktiğe dayalı modlar. Bu iki oyunda da bir sonraki tura kadar “respawn” olamıyorsunuz. Resque modunda 2 adet rehineyi suçlulardan kaçırmaya çalışırken, Crosshair'da takımınızda VIP olarak belirlenen bir oyuncuyu korumaya ve istenilen araca ulaştırmaya çalışıyorsunuz. Bu maçlarda devreler oldukça hızlı sonuçlanıyor ve toplamda en fazla skoru elde eden maçın galibi oluyor. Özellikle sona kalan oyuncular arasında tedirgin anlar yaşanabiliyor. Takım arkadaşlarınızla oldukça keyifli olan bu modlar devrelerin fazla hızlı sonuçlanması ve görevi es geçen oyuncuların birbirini öldürmeye odaklanmaları yüzünden kimi zaman keyif almanıza engel olabilir.

Battlefield: Hardline'ın ikinci betasında birçok iyileştirme yaşamıştı. Gelen en büyük güncellemelerden biri de sınıflar arasındaki dengelemeler ve grupların sahip olduğu silahların tamamen birbirinden ayrılmasıydı. Aynı zamanda farklı sınıflara ait çeşitli ekipmanları ve ağır silahları da haritaya dağıtılmış olarak kullanabiliyoruz. Bu durum size oyun içerisinde farklı seçenekler sunsa da sınıfların işlevini ve farklarını ortadan kaldırmış gibi duruyor. Artık hangi sınıfı seçtiğiniz, oyun içindeki görevinizden çok silah ve ekipman seçiminizde bir seçenek sağlıyor gibi. Bu arada ikinci betadan sonra keskin nişancı tüfeklerinden çıkan havalı tüfek sesi de değiştirilmiş olması güzel bir detay olmuş.

Oyunda 9 adet harita bulunuyor. Haritalar eski Battlefield oyunlarına göre çeşitli büyüklüklerde karşımıza çıkıyor. Bir Crosshair modunda oldukça ufak bir haritada kapışırken Conquest Large ve Hotwire modlarında bizi geniş haritalar bekliyor. Hotwire’daki haritalar ise genel olarak aynı patikaları sunuyor. Özellikle maçın ortasında bir yıkım veya deformasyon ile haritaya farklı bir katman getiren aksiyonlar az da olsa mevcut. Ancak dikkate çarpan eski oyunlara nazaran haritadaki parçalanabilen objelerin ve mekanların çok az oluşu. Bazı haritalarda objeler ve çitlerin dışında parçalanabilir yapılar görememek üzücü.

10 milyar dolara da mal olsa, yine de seni helikopter ile vuracağım lanet olası!
Yeni 'progression' sistemi ise artık kazandığınız her puanı dolara endekslemiş durumda. Silahları ve araç-gereçleri kazandığınız paralarla satın alabiliyorsunuz. Üstelik bunlara 'battlepack'ler de dahil. Artık oyunda istediğiniz bir silahı kullanmak için belirli bir seviyeye ulaşmak zorunda olmayışınız oldukça olumlu. Silahları ve ekipmanları satın almak için gereken para miktarları da biraz abartılı olsa da yerinde bir denge kurmuş diyebiliriz.

Hardline'ı diğer Battlefield'lardan ayıran sadece hırsız-suçlu konsepti değil. Farklı sınıfların yanı sıra artık oyun oldukça hızlı ve piyade bazlı oynanışa sahip. Araçlar eskisi kadar olmasa da varlığını hissettiriyor. Hardline daha çok birebir çatışmalara odaklanıyor. Ölümler çok çabuk ve hızlı gerçekleşiyor. Artık refleksleriniz bu oyunda daha fazla önem taşıyor. Bazen ne olup bittiğini anlamadan kendinizi yerde bulabiliyorsunuz. Bazı çatışmalarda nadir de olsa silahların menzilleri ve hasar güçlerinde ‘netcode’ hataları görmek mümkün. Bazen ise oyun bu hıza karşı size gerekli manevra yeteneğini sağlamaktan aciz kalabiliyor. Bu hızlı oynayış bazen Battlefield’ın ağırlığına uymuyor.

Son olarak şunu belirtelim, Hardline bir Battlefield 4,5 değil. Bu markanın ruhunu ve mekaniklerini taşıyan tamamıyla farklı bir oyun. Gerek tek oyunculu, gerek çok oyunculu modlarıyla serinin diğer oyunlarından ayrılmayı başarıyor. Tanklar ve Jetler yok diye üzülmeyin çünkü oyun kendini ne kadar farklı kılarsa o kadar iyi. Ancak, "Oyun tek başına kendini taşıyabilecek seviyede mi?" diye soracak olursanız, çoklu oyuncu kısmı için hayır derim. Suçlu-Polis mücadelesini her ne kadar hissetseniz de, farklı ve özel olmaktan çok yer yer kırpılmış bir Battlefield 4 hissi veriyor. Önceki oyunun derinliğini farklı oyun modlarıyla kapatmaya çalışsa da sanki bir şeyler eksik kalmış. Her şeye rağmen Battlefield: Hardline, eğlenceli ve tekrar oynanabilirliği yüksek hikaye modu ve farklı çok oyunculu modlarıyla size daha önce tatmadığınız bir Battlefield deneyimi yaşatacak. 
Yorumlar 19
MK Okuru
MK Okuru 25.12.2024 18:57
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.05.2016 21:22
artık bayatladı battlefield hep aynı şeyler battlefield 3 yeter de artar
ptcsite
ptcsite 3.03.2019 22:35
internete gerek yok arkadaşım. bende bu yıl oynuyorum ve çok beğendim. Hikayesi güzel... Ayrıca ister gizli ilerle ister çatışarak ilerle sana bırakmışlar.
MK Okuru
MK Okuru 26.04.2018 07:30
İnternet gerekiyormu acaba bunu oynamak için lütfen yardımcı olursanız
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.04.2018 07:28
Bu oyunu oynamak için internet gerekiyormu acaba?
ptcsite
ptcsite 3.03.2019 22:34
Hayır
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.09.2015 22:47
Oyun başlı başına bir fiyasko. Bildiğin swat 5. Adına swat5 koysalarmış daha İyi. Adamların yürüyüşleri vs yani battfield ın bir önceki oyunu bundan her anlamda kat kat İyi.
ptcsite
ptcsite 3.03.2019 22:33
İsim battlefieldla alakası olmasa da oyun fiyasko değil. Ayrıca SWAT da gayet güzel oyun :)
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.12.2015 00:13
Oyunu satın aldığıma bin pişmanım. Berbat bir oyun. Çok çakma ve basit kaçmış. Bir gram düşünmeden bölümleri tamamen gizli olarak geçebilirsiniz. Senaryo klişelerle dolu ama dialoglar komik ve güzel. Multiplayer da standart FSP oyunu gibi. Boşa para harcamayın. Battlefield adını kirletmişler.
MK Okuru
MK Okuru 10.08.2016 18:31
Ben Şu anda oyunun 3. Saatindeyim bence kötü değil ama ben daha önceki battlefieldleri hiç oynamadım belkide o yüzden bana öyle gelmiştir
MK Okuru
MK Okuru 5.12.2015 12:26
FPS bile yazamadan kalkmış oyunu eleştiriyorsun -_-
Kalan Karakter: 300 Gönder
Avicii
Avicii 9.09.2015 02:32
Hikaye modu güzel.Yani biraz savaş alanlarından çıktık da adı keşke hardline olarak kalsaymış insanlara bi ümit verilmezdi.
Kalan Karakter: 300 Gönder