Battlefield: Bad Company
Mahmut Saral
3.06.2010 - 12:31
Tüm kötülükler aşkına, biz çok kötüyüz
Doğu Avrupa'da bir yer. "Sarge ve Haggard " ya da isimleri tam olarak neyse,
umursamazlar ve şakalaşmayı seviyorlar. Ortak yönleri altın ve paranın
dayanılmaz cazibesi. Kötü takımımız başlarını belaya sokmak için adeta fırsat
kolluyor ve buldukları her sebep sonucu kendilerini savaşın ortasında
buluyorlar. İşte yine yaptılar...
"Alman tankları bizi yine sıkıştırıyor, derken Fox birliği yardımımıza geldi.
Artık arkamızdaki destek daha da sağlam." gibi cümleler kurarak yazıya giriş
yapmayı o kadar isterdim, ama Battlefield bu çağı yıllar önce atladı ve
anlaşılan uzay çağından da sıkılmış olacak ki bu kez modern zamana dönmeye karar
vermiş görünüyor. Bu gerçek bir hikaye değil. Alternatif kurgu ürünü ve kendini
bilmez askerlerin kendi zevklerini tatmin etmek için savaştıkları bir dünya: Bad
Company…
Savaşların sadece monitörlerde kalmasını isteyenler el kaldırsın
Yıllardır Battlefield ile cepheden cepheye koştuk, çoğu yeri ele geçirdik,
devasa alanlarda bulunduk, ama hiç bir operasyon bu kadar amaçsızca olmamıştı.
Bad Company, planlı savaş taktiklerini ve amaçlarından daha çok, bir kaç kötü
adamın kişisel çıkarlarından ve hırslarından dolayı sürdürdükleri bir savaşın
ezgilerini taşıyor. Bu durum akıllara George Clooney'in başrolünü oynadığı "Three
Kings" isimli filmi getirebilir. Bu göreceli bir kavram diye düşünüyorum. EA,
Dice Studios'u tamamen satın aldıktan sonraki önemli projesi Bad Company, şu an
şirketi oldukça meşgul ediyor. Battlefield serisinin artık çizgisinden tamamen
uzaklaşmış bir yapım olduğu düşünülebilir, ama bununla birlikte yepyeni
özellikler oyunculara göz kırpıyor. Bu özelliklerden biraz bahsedecek olursak;
Görünmez duvarlar diye tabir ettiğimiz sınırlı bir savaş alanı oyunda
bulunmuyor, (Battlefield zaten devasa bir alandan oluşuyor, fakat bu kavram bu
kez farklı) çok çeşitli silah envanterimiz olacağı gibi, emrimize amade araçlara
sahip olacağız. Çeşitlilik için birçok alternatifimiz var. Yeri gelince hava
desteği çağırabileceğiz. Cip, tank ve helikopter gibi araçlar kullanımımıza
sunulacak. (Şimdi aklıma geldi ve duygulandım. Oldum olası Battlefield
oyunlarında uçakları 7 saniyeden fazla havada tutmayı başaramadım). Karl Magnus,
"Yok olmayı ve deforme olabilirliği ekleyerek, gerçekle etkileşimli bir çevre
oluşturmak istedik." diye belirtiyor. Oynanış videolarından şimdilik gördüğümüze
göre de bunu başarmışlar gibi görünüyor. Her yolu denemek oyuncunun elinde.
Örneğin, karşıdan karşıya geçmek gerekiyorsa bunu farklı şekillerde yapmak
mümkün olabilecek.
Diyelim ki köprü üzerinden düşman tankı ve beraberinde askerler geliyor.
Kullanacağımız roket atarlar veya önceden kurmuş olduğumuz bombaları kullanarak
köprüyü yok edebilir, böylece akabinde üzerindeki düşman birliklerini de
bertaraf edebiliriz.