Bir asker için açık hava her zaman iyidir, ama açık alanlar değil! Düşmana
kendini göstermek istiyorsan, saklanmalısın. Senin geldiğini, ancak yediği
kurşunlar ona fısıldar ve bunu duyduktan sonra da bildiklerini, birazdan
düşeceği toprakla paylaşır. Üstelik bunun sana bir zararı da yoktur, ama tek
şartla; saklanmalısın. Ancak bu sayede senin geldiğini herkes bilir ve yapmak
istediğine izin verirler. İstemeden de olsa!
İkinci Dünya Savaşı temasıyla oyunculara merhaba diyen Battlefield (BF) ismi,
geçirdiği üç büyük değişimin ardından Bad Company takısını aldı. Modern Orta
Doğu’daki petrol savaşları ve bilimkurgu rüzgârlarının estiği 2142’nin
sonrasında yeni bir seriden söz ediyoruz. İlk Bad Company, “Üç Kral” isimli
filmden fazlasıyla esinlenilmiş ve daha önce görülmemiş derecede farklı bir BF
oyunuydu. Diğer BF’lerde de zaman ve mekânlar olarak değişimler vardı, fakat bu
kez “tek kişilik senaryosu” bulunan bir yapımla karşı karşıyaydık. Oyuncuların
yoğun talebi ve DICE’in cömertliğiyle bu macera devam ediyor.
Yeni bir takım, yeni bir macera
Rutin keşif devriyesi esnasında ABD’li askerler, Rusların gizli bir takım işler
üzerinde olduğunu fark ediyor ve harekete geçiyor. Zaten iki ülke arasında gerin
halde bulunan ipler geriliyor ve karlı dağların tepelerinde ilk kurşun sesleri
duyulmaya başlıyor. Bad Company 2’de (BC2) yer alan karakterler, ilk
oyundakilerden farklı olacak. Hem asker, hem de düşünce yapıları olarak. Ayrıca
yetkililerin bildirdiğine göre, ilk ve ikinci oyun arasında tarz benzerliği
dışında hiçbir bağ bulunmuyor. Bad Company 2’de odaklanılan öncelikli noktayı
tek kişilik oynanış oluşturuyor. Sadece kendi hareketlerimiz değil, ekip
arkadaşlarımızın tercihleri de önemli. Soğuk iklimin yüzümüze vurduğu, beyaz
karlarla gizlenebileceğimiz dağlar, güneşin etkisiyle sersemleyeceğimiz,
rüzgârın savurduğu toz bulutları sebebiyle önümüzü görmekte zorlanacağımız
ovalar, bir hayaleti andıran, ama mutlaka içinde sürpriz tuzaklar barındıracak
olan köyler… Bad Company 2, size birkaç dakika önce yaptıklarınızı değil, hemen
sonrasında yapmak zorunda olduklarınızı devamlı olarak hatırlatacak.
Haritalar, olabildiğince büyük ve özgür oynanışa imkân tanıyacak şekilde
hazırlanıyor. Öyle ki ilerlememize engel teşkil edebilecek her şeyi de yok
edebileceğiz. Destruction 2.0 motoru, inanılmaz fiziksel tepkileri
monitörlerimize taşıyacak. İlk oyunda da yıkılabilir alanlar vardı, fakat BC2’de
daha geliştirilmiş. Köprüler, binalar, kullanılabilir araçlar ve dahası, birkaç
patlayıcı ve mermi sayesinde tuzla-buz edilebilecek.