God of War serisinin yaratıcısı David Jaffe, serinin son oyunu God of War Ragnarok'ta Kratos'un oğlu Atreus'un karakter tasarımı ve gelişimini eleştirdi. Jaffe, Days Gone'un yönetmeni John Garvin ile gerçekleştirdiği bir röportajda, Atreus'u hem görsel hem de oynanış açısından korkunç bir karakter olarak tanımladı. Jaffe, Atreus'un Kratos'un oğlu olarak işlevini beğendiğini, ancak karakterin oyun içindeki tasvirinden memnun olmadığını belirtti.
Jaffe'nin yorumları, Atreus'un God of War Ragnarok'taki rolü üzerine daha geniş bir tartışmayı da beraberinde getiriyor. Jaffe, Atreus'un oyunun ilerleyen bölümlerinde babası Kratos gibi davranmaya başlaması gerektiğini düşünüyor. Ancak oyun boyunca Atreus'un zaman zaman sinirli ve olgunlaşmamış tavırları sergilediği görülüyor. Jaffe, "Bu adamın Ragnarök'ün sonunda ya da ortasında 'bu adam harika, ben de o adam olmak istiyorum!' diyecek şekilde ayarlanması gerekiyordu. Ve Ragnarök bize bunu vermedi," şeklinde konuştu.
Atreus'un karakterinin inişleri ve çıkışları, oyuncular arasında da farklı tepkilere neden olmuş durumda. Bazı oyuncular, Atreus'un şımarık bir genç gibi davrandığını ve Kratos gibi bir babaya sahip bir karakter için yeterince olgun olmadığını düşünüyor. Atreus'un bulmaca çözme sırasında sürekli konuşması da bazı oyuncuların deneyimini olumsuz etkileyen bir faktör olarak belirtiliyor.