Yayımlanan videoları ile dikkatleri üstüne çeken Asura’s Wrath, kendinden bir hayli söz ettirdi. Özellikle dünya büyüklüğündeki devasa düşman en çok konuşulanlardan biriydi. Yapımın çıkmasına aslında fazla bir vakit kalmadı. Şubat ayında bizlerle olacak, ama ondan önce merak edilen oyunun demosu yayımlandı ve nasıl olduğuna bakalım. Bilmeyenler için Asura’s Wrath’in konusundan kısaca bahsedeyim. Düşmüş yarı tanrı Asura, diğer tanrılar tarafından ihanete uğramış ve güçleri elinden alınmıştır. Bu adaletsizlik karşısında Asura çok acı çekmiş ve içi intikamla dolmuştur. Seven Deities, Asura’nın kızı Mithra’yı da zorla alıkoymuştur. Kahramanımız tanrıların elinden kızını kurtarmak ve intikam almak için yola koyulur, böylece hikaye başlar.
Bir intikam hikayesi
Asya mitolojisini, teknoloji ile karıştıran Asura’s Wrath’in demo sürümünde iki görev bulunuyor. Bunları aslında daha önce videolardan görmüştük. Bir tanesi, hakkında kullanıcılar arasında geyikleri de dönen dünya büyüklüğündeki düşmanla kapışma; diğeri ise kılıcı dünyaya kadar uzayan karakterle Ay üstünde Asura’nın dövüştüğü bölüm. Yapımcı CyberConnect2, oyunu anime tarzında ve tadında yapmaya çalışıyordu ki, demodan bunu da başardığı gözüküyor. Demoda ilk bölüme girer girmez devasa arkadaşla mücadeleye girmem bir oldu. Videolarda gözüken oynanış mekaniği ile de tanışmış oldum. Oynanışın büyük çoğunluğunu “Quick Time Events” (QTE) kapsıyor, yani ekranda gözüken tuşa aynı zamanda basma özelliği. Bunun yanında bazı kısımlarda rakiplerle tek tek mücadele etme veya Shoot 'em up sahnelerinde düşman ateşinden kaçma gibi kısımlar da var. Bu sekanslar Asura’s Wrath’in hızlı oynanışında akıcı ilerliyor. Ekranda iki bar yer alıyor, bir tanesi sağlık, diğeri ise doldurup, düşmana son vuruşun yapıldığı bar. Alt bar tamamen dolduğunda, ekranda insanın gözünün içine sokulan R1’e bas uyarısı çıkıyor. Barı doldur, son vuruşu yap, sahneyi geç formülü kısaca.
Oyun aynı bir animenin bölümleri gibi. Dizilerde veya animelerde heyecanlı yerlerde anlık bir ara olur, ekran kararır veya sahnenin resmedilmiş hali ekrana gelir. Aynı bu durumlar yaşanıyor. İkinci bölümde Ay’dan dünyaya kılıç ucunda yolculuk yaptım. Kılıç karnımdan girdi, dünyanın öteki ucundan çıktı. Şu tuşa bas, bunu yap derken tam Asura yumruğunu kaldırdı, vuracaktı ki işte o sırada demo da bitti. O kadar uğraşıp, demoyu heyecanlı kısımda bitirmek güzel de, diğer yandan CyberConnect2’yi de andım.
Anime tarzında oyun
Yapımın grafikleri renkli ve oyuncuya hissettirmek istediği anime tadını veriyor. Unreal Engine 3 fena iş çıkarmamış. Sesler, ama özelikle dövüşlerdeki müzikler tam olarak oturmuş. Demoda bazı eksileri var. Tam sürümde bunlar oturtulur. Asura’s Wrath gaz bir oyun olacak, kendini belli ediyor. Ancak demo bana bir kere bitirilip, kenara konulacak bir oyun izlemini bıraktı. Umarım tam sürümde farklı tatlar alırım.