1/2

Astro Boy

Yağız Hoş 3.06.2010 - 12:31
Kendine tüm dünyada okuyucu ve izleyici kitlesi yaratan Astro Boy, Sonic Team'in ellerinde hayat buluyor…
Platformlar PlayStation 2
Astro Boy
  • Yapımcı - Yayıncı Sonic Team - SEGA
  • Çoklu Oyuncu: Yok
  • Oyun Türü: Aksiyon
Merlin Puanı 55
Artılar Güzel animasyonlar ve iyi oturmuş kontroller.
Eksiler Oyun fazla detaylı değil ve çok kısa.

Astro Boy; 60’lı yılların başında Avrupa başta olmak üzere tüm dünyada okuyucu ve izleyici kitlesi yaratan, Osamu Tezuka imzalı bir anime-manga. Avrupa’da anime kültürünün oluşmasında başı çeken Astro Boy, büyük software şirketlerin, büyük meblağlar ile satın almaya çalıştığı Sega’nın anime dünyasından konsollara kazandırdığı vasat bir oyun.

Sega diyorum ama aslında oyunun yapımcısı Sonic Team. Sonic’in yaratıcıları olmalarının dışında Phantasy Star, Puyo Puyo, Samba De Amigo gibi oyunların da yapımcıları olan Juri Naka ve grubu, 1988 yılında ilk olarak Phantasy Star ile işbaşı yapmış ve 1991 yılında meşhur kirpi Sonic’i yaratıp, aynı yıl Sega’ya bağlı olarak Sonic Team’i kurmuşlar. Sonic Team’in Sega’nın bünyesinde bulunan oyun yapımı gruplarından en tecrübeli ve başarılısı olduğunu da söyleyebiliriz.

Nerede bu robotlar?

Oyunun konusu, revize edilen çizgi dizinin konusuyla benzerlik gösteriyor; Astro, Dr. Tenma’nın kaybettiği çocuğunun üzerine geliştirdiği supersonic bir robottur, ama o çocuk eski çocuk değildir; ayaklarının yerine uçmasını sağlayan roket ayaklar gelmiş, kulakları bir yarasanınki kadar keskinleşmiş, elleri ise balyoz kesilmiştir. Dr.Tenma, işte bu süpersonic çocuğunu sınamak için şehirde kaos yaratmaya başlamış, bu durum robotlar arasında “en büyük kim” yarışı başlamasına sebep olmuştur. Bu noktada Astro’nun görevi de robot asayişini sağlamak ve düşman robot istilalarına karşı şehrini savunmaktır.

Robot savaşları, Astro’nun uçması ve bilimum gerçek dışı olayların 2000 yılında geçmesini ise Osamu Tezuka’nın pek ileri görüşlü olmamasının bir göstergesi sayabiliriz; aslında çoğu geçtiğimiz yüzyıl yazarının ve bilim adamının şu yaşadığımız dönemde uzay araçları, atmosfere yaklaşan evler, robot egemenliği vb. olacağı yönündeki düşüncelerinin gerçekleşmediğini gördük. Osamu Tezuka’nın da 50 yıl önce Astro Boy’un çizgi romanına başlaması, 50 yıl içinde bu kadar fazla değişikliğin imkansız olmasını düşünememesi de ayrı bir konu. Neyse biz oyuna dönelim…

100,000 beygir gücü !

Oyun Sonic Adventure kıvamında bir ilerleyişe sahip. Ana mekan ise Metro City adlı bir bölge, buradan Ministry of Science, Bay Area, Central City ve Factories adlı mekanlara portallar aracılığı Astro’nun uçuş yeteneği sayesinde geçiş yapılıyor. Her zaman aktif olan bu mekanlarda Astro başlangıçta öncü robotlarla karşılaşıyor ve bölüm sonlarında bir boss ile karşılaşıyor. Bu boss’lar oyunda oldukça önem taşıyor çünkü onların dışında çok uğraş gerektiren bir durum yok. Söylediğim mekanlar dışında birde evimiz bulunuyor ki Astro burada şarj olabiliyor, ayrıca oyun boyunca kız kardeşinin Astro’dan istediği robot kartlarını; hafıza oyunu, kaçırılmış çocukları bulmak gibi mini oyunlar kazanarak topluyoruz. Birde oyun ilerledikçe Astro yeni güçler kazanıyor, bunlar: Arm Cannon, Super Sight, Rocket Feet, Electronic Brain, Finger Laser, Supersonic Hearing ile 100,000 Horsepower Strength gibi güçler.