Assassin's Creed Shadows, 20 Mart 2025’te çıkış yapmaya hazırlanırken, oyunun son ertelemesinin nedeni açıklandı. Ubisoft, oyuncu geri bildirimlerini dikkate alarak parkur sistemine odaklandıklarını duyurdu. Oyunun yönetmeni Charles Benoit, Japon mimarisindeki “süper karmaşık çatılar” nedeniyle özel animasyonlar ve kodlar geliştirmenin gerekli olduğunu belirtti. Bu ekstra çaba, parkur mekaniklerini daha akıcı hale getirmek için yapıldı.
Benoit, Japon mimarisinin diğer Assassin's Creed oyunlarından çok daha karmaşık bir yapıya sahip olduğunu vurguluyor. Çatıların tasarımı, özellikle parkur sistemini etkileyen en büyük faktörlerden biri olmuş. Benoit, “Odyssey ve Syndicate’e kıyasla çalıştığım en karmaşık şey Japon çatılar oldu,” diyerek bu tasarımların parkur geçişlerinde sorunlara yol açtığını ifade etti. Geliştirme ekibi, bu sorunları çözmek için parkur animasyonlarını ve geçiş sistemlerini yeniden düzenledi.
Ertelenme, yalnızca parkur mekaniklerini değil, aynı zamanda ilerleme sistemini daha ilgi çekici hale getirmek ve oyunun genel dengesini sağlamak için de kullanılmış. Ubisoft, bu düzenlemelerin oyunculara daha tatmin edici bir deneyim sunacağını belirtiyor.
İlk olarak Kasım 2024’te çıkması planlanan Assassin's Creed Shadows, Şubat 2025’e, ardından Mart 2025’e ertelendi. Ertelemelerin çoğu, oyuncuların geri bildirimleri doğrultusunda yapıldı. Oyuncular, oyunun parkur sisteminin akıcılığı ve çevresel detayları konusundaki hassasiyetini takdir edecek gibi görünüyor. Bir diğer dikkat çekici yenilik, Ubisoft’un uzun süredir beklenen Assassin's Creed Infinity platformunun bir parçası olan Animus Hub’un oyunda yer alacak olması. Bu özellik, oyuncular için genişletilmiş bir evren sunmayı hedefliyor.