Assassin's Creed Chronicles: China

Platformlar PC, PlayStation 4, XBox One
Assassin's Creed Chronicles: China
  • Yapımcı - Yayıncı Ubisoft - Ubisoft
  • Çoklu Oyuncu: Yok
  • Oyun Türü: Aksiyon,Platform
Merlin Puanı 70
6 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%90
Artılar Yepyeni bir hikaye sunması. Platform gizlilik türünde nadir bulunan oyunlardan biri olması. Ezio's Family'i eserini yeniden duymak ve kısa süreliğine de olsa Ezio'yu görmek çok güzel.
Eksiler Mark of Ninja'nın daha az yetenekli bir kopyası. Oynanış süresi çok kısa. Arka planlar, diğer Ubisoft platform oyunları gibi sanatsal içeriklere sahip değil.
Özel İnceleme
Cem Süer 27.04.2015 - 16:32
Ezio'nun çırağı ile macera kaldığı yerden devam ediyor
Assassin's Creed evrenini ev sevilen karakteri oyunculara göre Ezio. Benim favorim hala Altair olsa da, Ezio çok büyük kitlelere ulaştı. Kendi üçlemesi ve Ubisoft tarafından yapılmış iki adet filmi bile  var. AC2, Brotherhood ve Revelations'ta Ezio'nun doğumundan emekliliğine kadar olan dönemi izledik. Peki, Ezio’ya ne oldu?

Bu sorunun cevabını da Embers adlı animasyonda görmüştük. Emekli olmuş Ezio, eşinin ölümünden sonra suikastçı geçmişini ve Pieces of Edan'dan aldığı bilgileri arkasında bırakıp, hayatını çocuklarına adamış. Geçmişinden dolayı çocuklarına Tapınakçılar’dan zarar gelebilecek diye bir paranoyası var.

Gölgeler arasında ilerleyeceğim ve sessizce saldıracağım. Avlanırken kimse beni durduramayacak - Shao Jun
Bu sırada İtalya'daki taşra evine Çin'den bir ziyaretçi geliyor. Shao Jun, Çinli suikastçıların sonuncusu olarak Ezio'dan bilgelik istiyordu. Clint Eastwood'un Unforgiven filmine benzeyen senaryo sonucunda, Ezio'nun hayata gözlerini yumuşunu da izledik.

Embers yayınlandıktan sonra, 4 tane oyun, 3 tane çizgi roman geldi geçti. Kimse Shao Jun'a ne olduğunu bilmiyordu. Ubisoft ise cevabı DLC olarak veriyor.

Not: Oyunun DLC olarak tanımlanmasının nedeni, Assassin's Creed: Unity'nin Season Pass'ine dahil olmasıdır.

Assassin's Creed Chronicles: China, Ezio'dan aldığı hayat dersleriyle Çinli, Suikastçıları düzeltmeye çalışan Shao Jun'un hikayesini anlatıyor.

Mark of Creed


Assassin's Creed Chronicles: China (kısa adı ACC:C) Ezio'dan eğitim alan Shao Jun'un Çin'e dönüp intikamını aramasını anlatıyor. Bir taraftan da katledilen kardeşliği tekrar kurmaya çalışıyor. Embers'taki olaylardan sonra Jun'un özgüveni kendine gelmiş.

ACC:C, klasik bir sidescroller (platform) oyunu. Bu oyunu en iyi Mark of Ninja ile kıyaslayabiliriz. Bayıla bayıla oynadığım Mark of Ninja, kesinlikle gizlilik türünün en iyilerinden biriydi. Tıpkı o oyundaki gibi, amacımız düşmanları öldürmekten çok gizlenmek ve düşmanlardan kaçmak.

Her suikastçı gibi, burada da düşmanlara sinsice yaklaşıp gafil avlamak gerekli.
Platform gizlilik oyunlarında bulunan saklanma, öğeleri ACC:C’de yerini almış. Karanlık alanlara girip önünüzden geçen, düşmanlardan kaçmak, onlardan hızlı hareket edip yolunuza devam etmek gibi özellikleriniz var.

Oyunda ne kadar gizliyseniz, ACC:C size o kadar puan veriyor. Bu puanlar sayesinde yeni yetenekler ve silahlar açabiliyorsunuz. Kılıç ve dartlı ip gibi ölümcül silahlarla ilerlerseniz fazla puan alamıyorsunuz.

Assassin's Creed 2 ile birlikte seriye gelen, gizlenmek yerine katliam yap oynanış türüne alışık olan serinin hayranları, China'da zorlanacaklar.
Gizlilik Sanatı

Ubisoft'un daha sanatsal oyunlar için geliştirdiği UbiArt Framework motoru, geçtiğimiz dönemlerde Child of Light, Valiant Hearts: The Great War gibi ses getiren işlere imza attı. Tüm bu oyunlarda, arka planlar, renk tonları sanat eseri gibiydi.

Assassin's Creed Chronicles: China'da nedense bu motor kullanılmamış. Yapımcı Climax Studios, ilginç projelerle oyuncuların karşısına çıkmış bir firma. Diablo 1’i, PlayStation 1’e port ederek ilk ismini duyuran Climax, Serious Sam, Silent Hill: Origins, Ghost Rider (God of War klonuydu), Castlevania: Lord of Shadows gibi yapımlara imza attı. Bu oyunlar çıktıkları dönemde başarı yakalamış isimler. Serious Sam dışındakiler, genelde ünlü bir hikayenin tekrar uyarlanması. Serious Sam’de de hikayenin en önemsiz şey olduğunu düşünürsek, Climax’in yeni IP için konsept yaratacak senaristlere ihtiyacı var.

Child of Light ve Valiant Hearts gibi oyunlarla ses getiren UbiArt Framework motoru nedense burada kullanılmamış.
Firmayı tanımak, oyunun artı ve eksilerini anlamanızı sağlayacak. Hikaye Ubisoft’tan, oynanış ve tarz ise Mark of Ninja'dan alınmış. Child of Light ve Apotheon gibi, ACC:C'de de, işin sanatsal yayını ön plana çıkartmaya çalışmış.

Birini öldürdüğünüzde, ekrana sıçrayan kan efektleri ve ana karakterimizin hareketleri, antik Çin parşömenlerinden esinlenen ara videolar dışında bu olay o kadar iyi yansıtılamamış. Tabii bu oyunu kötü yapmıyor, sadece beklentileri düşürüyor.

ACC:C’in tek kelimeyle özeti gizlilik sanatı. Elimizde gizlilik için kullanacağımız, havai fişek, ipli dart, parkur yetenekleriyle kaçma ya da düşmanı öldürme gibi özelliklerimiz var. Elinizdeki 2.5 boyutlu platformda bunları en iyi şekilde kullanıp bölümleri geçmeniz gerekiyor.

Oyun İçinde Oyun

Oyunda genel olarak AC2 havası yakalanmaya çalışmış. Eğitim bölümlerinde yaşlı Ezio’yu görüyoruz. Bu bile aslında serinin hayranları için müthiş bir ayrıntı. Oyunun ana teması ise Ezio's Family parçasının tekrar bestelenmiş hali.

Tüm suikastçılar, aynı zamanda iyi bir kılıç ustasıdır da...
Bu yıl, Assassin's Creed: Rogue ve Unity’de de bu parçayı tekrar duyduk. Anlaşılan Ubisoft, AC serisinin en karlı olduğu zamanları özlüyor. Oyunda, düşmanlarla karşılaştığınız her platform aslında birer gizli görev içeriyor. Orada görünmeden geçerseniz bol bol puan alıyorsunuz. Herkesi öldürürseniz puanlar düşünüyor. ACC:C'nin mini oyun mantığı bu şekilde işliyor. Görev birimindeyse, aldığınız puanlara göre özel yetenekler ve silahlar kazanıyorsunuz.

ACC: C yeni bir üçlemenin ilk oyunu. DLC olarak diğer oyunları alıp, Shao Jun'ın intikam hikayesini devam ettireceksiniz. Ezio'da yine arada gözüküp eski güzel günleri hatırlatacak bizlere. Mark of Ninja'nın daha az yetenekli bir kopyası olmasaydı ACC:C türe büyük yenilikler getirebilirdi.

Oyun yapı ile görüntü olarak, konsollara ve PC’ye çıkacak bir yapımdan çok mobil cihazlara daha uygun duruyor. Açıkçası, aynı oyunu Ubisoft, PoP serisinde yaptığı gibi mobil cihazlara getirseydi yeni bir devir başlatabilirdi.
Yorumlar 8
MK Okuru
MK Okuru 17.11.2024 05:26
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 2.02.2019 10:15
Bedavacilar Sizi
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 9.06.2016 16:25
Ya şimdi bu Çin ile rus olan nasıl anlayamadım
Kalan Karakter: 300 Gönder
ptcsite
ptcsite 26.03.2016 01:51
Oyun güzel beyler fazla söze gerek yok
Kalan Karakter: 300 Gönder
ibutun
ibutun 24.01.2016 19:00
Ben beğendim ama hareketlerin biraz daha estetik olması daha güzel kılardı. Grafikler iyi ama nesneler genelde donuk tabi... Fakar oyunun oynanış tarzı farklı bir hava yaratmış. Puanım 70
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 4.11.2015 08:36
oyun grafikleri böyle ise çok berbat
Kalan Karakter: 300 Gönder