Komşularının şikâyetçi olduğu haşarı çocuk Assil, Firavun'un laneti ile karşı karşıya.
Bundan tam yedi sene önce küçük bir Alman firması olan Artex Software,
zamanında yalnızca 500000 tane satabilen Acorn adlı bilgisayar sistemi için Ankh
diye bir adventure oyunu piyasaya sürmüştü. Bu kadar az sayıda satabilmiş bir
platform için oyunun da hiç iyi bir satış yakaladığı söylenemez. Zira Acorn’un
büyük bir kısmının İngiltere’deki okullar tarafından satın alındığını da buna
eklerseniz Ankh’ın başına nelerin geldiğini tahmin edebilirsiniz sanırım. 98
yılında piyasaya çıkan ilk Ankh’ın Mısır’da geçen bir hikâyesi vardı. Her şey
oyundaki kahramanımız Domi’nin babasına kendini gösterme çabası üzerineydi ve
ilerleyen bölümlerde kahramanımız kendisini Nil’in ortasında ölümcül timsahlarla
savaşırken bulmuştu. Bunun dışında bir adventure oyununun iyi olarak
değerlendirilmesini sağlayan, iyi senaryo ve eğlenceli diyaloglar gibi birçok
artı yöne de sahipti. Ama maalesef Domi’nin göbeği doğarken Acorn ile beraber
kesilmişti; Acorn tutmayınca Ankh da kayboldu gitti.
Hey gidi koca Firavun!
Dilerseniz günümüze dönelim, yedi yıldan sonra Ankh’ın niye tekrar küllerinden
doğmak istediğine ve o zamandan bu yana nelerin değiştiğine bakalım. Zamanında
büyük bir kitleye hitap edemeyen ANKH tekrar yapılıyor, fakat bu kez PC’ciler
için. İlk Ankh’ı yapan firma olan Artex Software, Deck 13 tarafından satın
alınmış ve şimdi ise eski oyunlarını başka bir çatı altında daha iyi bir şekilde
ve daha geniş bir kitleye hitap edeceklerine inanarak tekrar yapıyorlar.
Oyunumuz yine Mısır’da geçiyor ve bu kez kontrolümüzdeki karakterin ismi ise
Assil.
Assil, zengin bir piramit mimarının tembel ve uyuşuk oğlu olarak tanımlanıyor.
Aşırı derecede eğlence merakı olan kahramanımız, başını dertten derde sokmayı da
çok iyi başarıyor üstelik. Zira oyunumuzun konusunu da Assil’in başına gelenler
oluşturuyor. Arkadaşları ile güzel bir akşam sefası yapmak isteyen Assil,
babasının mimarı olduğu Büyük Piramit’e babasından anahtarı çalarak giriyor ve
orada bir güzel sabahlıyor. Uyandığında boynunda yaşamın simgesi Ankh motifi ve
ölü firavunun laneti ile karşılaşıyor. Karşılaştığı bu laneti tek çözebilecek
kişi ise Firavun Iphenep olduğundan Assil’in şimdi bir an önce bu kişiyi bulması
gerekiyor.
Üçüncü kişi görüş açısından oynanan bir point&click adventure oyunu olarak
yapılıyor Ankh: The Tales of Mystery ve kendisini klasikleşmiş oyunlardan
Discworld veya Monkey Island’a benzetmek mümkün. Üç boyutlu olarak tasarlanan
dünya görüntüsü birçok güzellikler içeriyor. Ekran görüntülerine bakacak olursak
arka planlarda ve detaylarda birçok hoşluk göze çarpıyor. Sürekli hareketli arka
planlarda atmosfer oldukça derin. Ayrıca yapımcıların kendilerine en çok
güvendikleri kısmı bu oluşturuyor. Çizimlerdeki çizgi film havası ise bambaşka
bir tatta. Karakter tasarımları ise epey hoş. Kullanışlı ve basit arabirim de
oyunun bir diğer artıları arasında yer alacak. Syberia’dan alıştığımız basit
oynanış anlaşılan yapımcılar arasında şablonlaşmış. İlk Ankh Acorn’da doğduğunda
bir gerçek vardı ki; o da oyunda inanılmaz eğlenceli diyaloglar olduğuydu.
Aynısı burada da var ve Assil ile uyumlu onlarca konuşma ile beraber bir o kadar
da yan karakter bizimle oyunda buluşacak.
Hey gidi gidi gidi Assil!
Ankh geçtiğimiz ayın ikinci haftasında duyuruldu ve şu güne kadar oyuna dair
ortaya çıkan detaylar bundan ibaret denebilir. Önümüzdeki günlerde Almanya’dan
bir oyun rüzgârı daha esmeye hazırlanıyor. Gothic III ile aynı dönemde piyasada
olması beklenen Ankh: The Tales of Mystery grafikleri ve eğlenceli konusu ile
dikkat etmeye değer. Tek yapılması gereken ise bir adventure oyuncusunun en
makus talihi olan beklemekten başka bir şey değil maalesef.